Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Πρόεδρος ΟΣΥΠΑ: Ο "μύθος" του αεροδρομίου Καστελίου και πώς τον καταρρίπτουν τα νούμερα

Image
Πρόεδρος ΟΣΥΠΑ: Ο "μύθος" του αεροδρομίου Καστελίου και πώς τον καταρρίπτουν τα νούμερα
 clock 12:21 | 17/07/2014
writer icon newsroom ekriti.gr

Το «μύθο» του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι κατέρριψαν σήμερα με τα λεγόμενα τους στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Νίκου Ψιλάκη ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος και ο πρόεδρος του Παγκρητίου Συλλόγου Εργαζομένων στην ΥΠΑ Νίκος Παπαδοφραγκάκης.

Και οι δύο υποστήριξαν πως αντί να γίνονται σχέδια για το Καστέλι ,τα οποία θα πληρώσει ο ελληνικός λαός για να έλθει ένας ξένος επενδυτής να τα εκμεταλλευτεί, θα ήταν προτιμότερο να δοθούν όχι περισσότερα από 250 εκ. ευρώ για να βελτιωθούν οι υποδομές του "Νίκος Καζαντζάκης" στο Ηράκλειο ώστε να γίνει ένα αξιοζήλευτο αεροδρόμιο.

Παράλληλα στάθηκαν στα μετεωρολογικά προβλήματα που θα συνοδεύσουν τη λειτουργία του αεροδρομίου στο Καστέλι αλλά και στο ζήτημα που δημιουργεί η παράλληλη  λειτουργία στο χώρο αυτό ενός στρατιωτικού αεροδρομίου και μάλιστα  με ενεργό επιχειρησιακό ρόλο στην αεράμυνα της χώρας .

Οι κύριοι Παπαδοφραγκάκης και Αλεβυζόπουλος στο Ράδιο Κρήτη 

Ο κ Αλεβιζόπουλος αποκάλυψε πως το Ελεγκτικό Συνέδριο της ΕΕ είχε  κάνει μελέτη για την Κρήτη και τα αεροδρόμια της και ειδικά για το Καστέλι είχε επισημάνει πως αν μέχρι το 2010 το αεροδρόμιο Καζαντζάκης είχε καταφέρει να πιάσει τα 8 εκ. επιβάτες  τότε θα ήταν σκόπιμο να κατασκευαστεί, και μάλιστα με την οικονομική συνδρομή από την ΕΕ, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Ωστόσο το 2010 το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο είχε προσεγγίσει τα 4,5 εκ επιβάτες και τα 8 εκ φαντάζουν ακόμα και τώρα άπιαστο όνειρο.

Ο ίδιος τόνισε πως ακόμα κι αν όλοι συμφωνήσουν να προχωρήσει το Καστέλι το ερώτημα που μπαίνει είναι ποιος θα το χρηματοδοτήσει και για ποιόν θα γίνει αυτή η υποδομή. Ζητούμενο μας θα είναι να φτιάξουμε μια επιχείρηση με τα λεφτά του ελληνικού λαού και να τη δώσουμε αλλού και να διώξουμε  τον τουρισμό με τα υψηλά της κόστη; αναρωτήθηκε ο κ Αλεβιζόπουλος και πρόσθεσε πως αν θέλουν οι Κινέζοι να διαθέσουν 1,5 δις για να κατασκευάσουν το νέο αεροδρόμιο καλώς να ορίσουν, αλλά θα γίνει έτσι ή θα φορτωθεί το δημόσιο το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης;

Τόσο ο κ Αλεβιζόπουλος όσο και ο κ Παπαδοφραγκάκης είπαν πως το αεροδρόμιο Καζαντζάκης έχει δυναμική περαιτέρω ανάπτυξης γιατί διαθέτει τεράστιο περιβάλλοντα χώρο και μπορεί να γίνει επέκταση του και κτιριακά και στην πίστα του.

Ωστόσο δυστυχώς, όπως σχολίασε ο κ Αλεβιζόπουλος, τόσα χρόνια η συζήτηση που γίνεται για το Καστέλι δεν έχει επιτρέψει την ανάπτυξη του αεροδρομίου στο Ηράκλειο. Έτσι ακόμα κι αν πούμε σήμερα πως υπογράφεται να προχωρήσει το Καστέλι είναι μέγα ζήτημα πως θα αντέξει στο μεσοδιάστημα, ως την ολοκλήρωση του ,το Ηράκλειο που έχει εξαντλήσει ήδη τις δυνατότητες του.

Ο κ Αλεβιζόπουλος στάθηκε και στο θέμα της παράλληλης λειτουργίας του στρατιωτικού αεροδρομίου στο Καστέλι. «Αν θέλουμε εκεί νέο πολιτικό αεροδρόμιο πρέπει να φύγει η Πολεμική Αεροπορία», είπε ,κι αυτό γιατί όταν θα απογειώνονται τα πολεμικά αεροσκάφη για να κάνουν αναχαιτίσεις δεν θα μπορούν να πετούν τα πολιτικά. «Αν θέλουμε 28-30 πτήσεις την ώρα και αναγκαστούμε να τις μειώσουμε λόγω Πολεμικής Αεροπορίας τότε το πολιτικό αεροδρόμιο θα είναι άχρηστο κι όποιος ρίξει λεφτά σ αυτό θα έχει την απαίτηση να τα πάρει πίσω» ανέφερε χαρακτηριστικά. Και συμπλήρωσε «Αυτή τη στιγμή τα έσοδα από το Ηράκλειο είναι 50-55 εκ πως θα βγάλει ο επενδυτής το 1,5 δις που θα δώσει;…που πρέπει να φτάσει το εισιτήριο; και πως θα προστατευθεί ο τουρισμός όταν οι εταιρείες τσάρτερ θέλουν φθηνά αεροδρόμια;»

Ο κ Παπαδοφραγκάκης περαιτέρω έθεσε το ζήτημα των μετεωρολογικών συνθηκών που επικρατούν στο Καστέλι όπου η ομίχλη είναι συχνή τους χειμερινούς μήνες, γεγονός που θα δημιουργεί ες αεί πρόβλημα στις πτήσεις και μάλιστα με τα δεδομένα που έχουν αυτή τη στιγμή, από την Πολεμική Αεροπορία, εφόσον κατασκευαστεί εκεί πολιτικό αεροδρόμιο θα είναι το πρώτο στην Ευρώπη σε συχνότητα κλεισίματος το χειμώνα λόγω ομίχλης. Στην περίπτωση του Καστελίου, εξήγησε, δεν μπορούν να τοποθετηθούν τα σύγχρονα μηχανήματα ,που έχει για παράδειγμα το Χίθροου, και επιτρέπουν την τυφλή προσγείωση αεροσκαφών λόγω καιρικών συνθηκών,  λόγω των ορεινών όγκων που περιβάλλουν την περιοχή.

Και τα δύο στελέχη της ΥΠΑ στήριξαν εξάλλου την προοπτική, στα πλαίσια αναβάθμισης του αεροδρομίου στο Ηράκλειο, κατασκευής λοξού διαδρόμου και μάλιστα με κατεύθυνση προς την Πρασά ενώ ο περιβάλλον χώρος του μπορεί να επεκταθεί προς το δρόμο και να γίνει υπογειοποίηση τμήματος της Ε.Ο,  δίνοντας ανάσα στο Νίκος Καζαντζάκης

Ε.Β

Ακούστε όλη την συνέντευξη :

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis