Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Αυξάνονται οι θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κάτοικους

στάθμευση

Προστίθενται σταδιακά από τη δημοτική αρχή Ηρακλείου νέες θέσεις στάθμευσης, με τη μπλε διαγράμμιση, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου που είναι κάτοχοι της ειδικής κάρτας στάθμευσης.

Στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, εγκρίθηκε η παραχώρηση συνολικά 16 νέων θέσεων στις οδούς Τομπάζη, Βιάννου και την οδό 1770. Στόχος του δήμου είναι, σταδιακά, οι έως σήμερα 369 θέσεις που έχουν εγκριθεί να φθάσουν τις 690 , που θα είναι και η "οροφή", όπως ξεκαθαρίζει στο ekriti.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης. 

Άλλες τόσες, δηλαδή άλλες περίπου 700, είναι οι θέσεις ελεγχόμενης παρόδιας στάθμευσης που θα μείνουν “ανοικτές” και διαθέσιμες για τους επισκέπτες και τους εργαζόμενους στο κέντρο της πόλης.

Οι 369 θέσεις που έχουν εγκριθεί και έχουν ήδη διαγραμμιστεί με μπλε χρώμα, αντιστοιχούν σε 157 στη Ζώνη Α, που οριοθετείται από την περιφέρεια που σχηματίζεται από τη Λεωφόρο Σοφοκλή Βενιζέλου, τις οδούς Γιαμαλάκη και Κυρίλλου Λουκάρεως, την πλατεία Κορνάρου, την οδό Αβέρωφ, την πλατεία Ελευθερίας και την οδό Δουκώς Μποφώρ.

Οι 165 έχουν δεσμευτεί για τη Ζώνη Β, είναι η περιοχή νοτιοανατολικά της ζώνης Α που οριοθετείται βόρεια από τη λεωφόρο Σοφοκλή Βενιζέλου, νότια από τα Τείχη και ανατολικά από την οδό Έβανς.

Τέλος, στη Ζώνη Γ που οριοθετείται από την περιοχή νοτιοδυτικά της Ζώνης Α, νότια από τα Τείχη και την οδό Γερωνυμάκη, δυτικά από την όδο Έβανς και ανατολκά από τη λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως αντιστοιχούν 47 θέσεις.

Να υπενθυμίσουμε ότι έως σήμερα οι δικαιούχοι καρτών φθάνουν τους 1286, εκ των οποίων οι 610 που έχουν κάρτες για τη Ζώνη Α μπορούν να σταθμεύουν και στις τρεις ζώνες. Το ίδιο δε συμβαίνει για τους 525 που έχουν κάρτες για τη Ζωνη Β που πρέπει να σταθμεύουν μόνο εκεί και τους 151 που μπορούν να σταθμεύουν μόνο στη Ζώνη Γ.

ΜΖ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ: 

Κρήτη - σχολεία: Ποια παραμένουν κλειστά... λόγω κορωνοϊού

Ηράκλειο: Στα "κάγκελα" οι ξενοδοχοϋπάλληλοι για τη σύμβαση εργασίας - Τί απαντούν οι ξενοδόχοι

Κοφτερίδης στο Ράδιο Κρήτη: Lockdown στο Ηράκλειο όπως τον Μάρτιο

 

 

Κρήτη

Ηράκλειο

Δήμος Ηρακλείου: Διαδικτυακή Διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Λότζια

Πραγματοποιήθηκε χθες, Τετάρτη 21 Απριλίου, η 2η Διαδικτυακή Διαβούλευση ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) του Δήμου Ηρακλείου.

Στην χθεσινή 2η Διαβούλευση ΣΒΑΚ  σημειώθηκε μεγάλη συμμετοχή από τους φορείς ενώ έγιναν και ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις που αφορούν στην οδική ασφάλεια, τις ήπιες μορφές μετακίνησης αλλά και την γενικότερη αλλαγή φιλοσοφίας  της μετακίνησης στην πόλη. 

Ολόκληρη η 2η Διαδικτυακή Διαβούλευση ΣΒΑΚ για κάθε ενδιαφερόμενο είναι η παρακάτω 

 

Οι παρουσιάσεις έχουν αναρτηθεί στο: https://svakheraklion.com/

Επίσης, τόσο οι φορείς όσο και οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα μέχρι την Δευτέρα 10 Μαΐου, να καταθέσουν και εγγράφως τις προτάσεις τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: svakher@gmail.com και στην ιστοσελίδα, σε αντίστοιχη ενότητα: https://svakheraklion.com/

Παράλληλα θα γίνει εξειδικευμένη παρουσίαση του ΣΒΑΚ στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του σώματος.  
 
Χαιρετισμός Δημάρχου Ηρακλείου Β. Λαμπρινού 
Στον χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός επεσήμανε: «Ως Δημοτική Αρχή έχουμε αποδείξει πολλές φορές την προσήλωσή μας στις διαδικασίες της συμμετοχικής διακυβέρνησης και στον ανοιχτό διάλογο.  Διαβουλευόμαστε ουσιαστικά και όχι τυπικά με την κοινωνία και συν-διαμορφώνουμε το μέλλον το πόλης. Το έχουμε πράξει για μια σειρά από μεγάλα θέματα, το πράττουμε και εν προκειμένω, για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, επίσης ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα που θα καθορίσει εν πολλοίς τον χαρακτήρα του Ηρακλείου για επόμενα 15 χρόνια. 
Το Σχέδιο Αστικής Κινητικότητας είναι ένα υποχρεωτικό εργαλείο για κάθε πόλη άνω των 30.000 κατοίκων. Αποκτώντας ένα πλήρες ΣΒΑΚ, αποκτάμε ταυτόχρονα και προβάδισμα σε όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που αφορούν στις πολιτικές του περιβάλλοντος και της βιώσιμης κινητικότητας. Για αυτό και έχουμε ξεκινήσει τον σχεδιασμό από το 2020. 

Ως Σχέδιο Αστικής Κινητικότητας εννοούμε την Συνολική Στρατηγική  των μετακινήσεων που έχει μια πόλη.  Αυτή που θα μας δείξει επί της ουσίας την κατεύθυνση προς την οποία θέλουμε να κινηθούμε. Για να έρθουν στη συνέχεια οι επί μέρους δράσεις και τα έργα, πάντα κάτω από την «ομπρέλα» του ΣΒΑΚ, να εξειδικεύσουν τους τρόπους με τους οποίους θα πετύχουμε τον στόχο μας. 
Και ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος: μείωση της εξάρτησης των κατοίκων  του Ηρακλείου αλλά και των επισκεπτών από τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως. 
Αν το πετύχουμε αυτό, θα έχουμε πετύχει ταυτόχρονα και μια σειρά από άλλους εξίσου κρίσιμους στόχους: 
 • Την μείωση των ρύπων
• Την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων
• Βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής των δημοτών. 
Στον Δήμο Ηρακλείου εργαζόμαστε έτσι κι αλλιώς μεθοδικά και συστηματικά για όλα τα παραπάνω,  μια σειρά από μέτρα και έργα που έχουν αγκαλιάσει οι δημότες, όπως: 
• την δημιουργία σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ τριών γραμμών Μini Βus, σε συνδυασμό με την παροχή δωρεάν θέσεων στάθμευσης, περιμετρικά του κέντρου
• την δημιουργία νέων πεζοδρόμων (Δικαιοσύνης – Ίδης – Ψαρομηλίγκων)
• την δημιουργία νέων κοινόχρηστων χώρων περιπάτου και άθλησης (Ισόπεδο Τμήμα Ενετικών Τειχών – Ανακαινισμένο Πάρκο Γεωργιάδη – Παιδικές Χαρές) 
• την ανακατασκευή  του κόμβου της Όασης, την μείωση των ορίων ταχύτητας στην παραλιακή, τις επιτυχημένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις όπως η αντιδρόμηση της οδού Αβέρωφ κ.ά
Το Ηράκλειο αλλάζει. Εξελίσσεται σε μια πόλη όπου το περπάτημα πρωτίστως  αποτελεί μια ασφαλή και ευχάριστη επιλογή μετακίνησης – κάτι το οποίο αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμο τους τελευταίους μήνες, εξαιτίας των αναγκών που δημιούργησε πανδημία.  Το ίδιο αλλά σε μικρότερο βαθμό ισχύει και για το ποδήλατο – εκεί πρέπει να προσπαθήσουμε για να πετύχουμε περισσότερα πράγματα. 
Η βελτίωση όμως είναι αδιαμφισβήτητη. Πιστοποιήθηκε άλλωστε και στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο: Η πόλη μας επιλέχθηκε πρόσφατα από την Κομισιόν ανάμεσα στους 3 πρώτους φιναλίστ για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Αστικής Οδικής Ασφάλειας (EU Urban Road Safety Award) του 2020. 
Η Κομισιόν βραβεύει κάθε χρόνο τις πόλεις που κάνουν σημαντικά βήματα προς τους στόχους της προώθησης της αστικής οδικής ασφάλειας και των βιώσιμων μετακινήσεων, και όχι τις πόλεις που  διαθέτουν ήδη καλό οδικό περιβάλλον και θεωρούνται ασφαλείς. Αναγνωρίζει, με πιο απλά λόγια την προσπάθεια.

 Κι αυτή η αναγνώριση είναι η επιβράβευση για την καλή δουλειά του αρμόδιου Αντιδημάρχου, των συνεργατών του και των εργαζομένων στην Τεχνική Υπηρεσία, καθώς και όλων όσων έχουν συνδράμει για την αναβάθμιση της βιώσιμης κινητικότητας στο Ηράκλειο. 

Ταυτόχρονα είναι και κίνητρο για να συνεχίζουμε να βελτιωνόμαστε καθημερινά.  

Το κάνουμε ήδη. Έχουμε αναθέσει την αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης της Παλιάς Πόλης, προχωράμε με έργα όπως η ανάπλαση της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, προγραμματίζουμε, νέους πεζοδρόμους, εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις, αναβάθμιση των υφιστάμενων πεζοδρομιών κ.ά. 
Πάνω σε όλα τα παραπάνω, θέλουμε να σας ακούσουμε. Τις παρατηρήσεις, τις ιδέες, τις προτάσεις σας. Για ποδηλατόδρομους, πεζόδρομους, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και λύσεις.  Για να δημιουργήσουμε με πιο απλά λόγια το Ηράκλειο που ονειρευόμαστε: Με λίγα Ι.Χ., σύγχρονες και λειτουργικές συγκοινωνίες, πολλές επιλογές για εναλλακτικές μετακινήσεις, πληθώρα χώρων και βαδίσματος και ποδηλάτου και κυρίως, με χαρούμενους κατοίκους.
Όλοι μαζί, Δήμος – Φορείς – Πολίτες, μπορούμε να το πετύχουμε. 
Και θα το πετύχουμε. Σας ευχαριστώ.»

 

Διαβάστε επίσης:

Κεραμέως: Δεν θα γίνουν προαγωγικές εξετάσεις - Παράταση σχολικού έτους έως 25 Ιουνίου

Νέο "χαστούκι" στον Ερντογάν - Ο Μπάιντεν αναγνωρίζει τη γενοκτονία των Αρμενίων