Κρήτη

Ηράκλειο

Δήλωση Σωκράτη Βαρδάκη για τη Διεθνή Ημέρα Σχολικών Γευμάτων

Σωκράτης Βαρδάκης

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Σχολικών Γευμάτων, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Ηρακλείου Σωκράτης Βαρδάκης, δήλωσε:

«Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Διεθνής Ημέρα Σχολικών Γευμάτων, ξεκινώντας από τις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία και σημειώνοντας ταχύτατη εξάπλωση σε πολλές χώρες του κόσμου.

Η μέρα αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς αποτελεί αφορμή για την ευαισθητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων αναφορικά με την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι, αλλά και με τη συνειδητοποίηση της άμεσης σύνδεσης μεταξύ υγιεινής διατροφής, εκπαίδευσης και μάθησης.

Στο πλαίσιο της ανάδειξης των τόσο σημαντικών πρακτικών,  η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε το 2016 στην πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος των Σχολικών Γευμάτων, πρόγραμμα το οποίο επεκτάθηκε και εφαρμόστηκε σύντομα σε χιλιάδες σχολεία σε όλη την επικράτεια. Στόχος του προγράμματος, εκτός από την ανάδειξη της σπουδαιότητας της υγιεινής διατροφής και τη βελτίωση των παιδαγωγικών και γνωστικών αποτελεσμάτων της παρεχόμενης εκπαίδευσης, υπήρξε και η μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού.

Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά. Μείωση της σχολικής διαρροής, βελτίωση της επίδοσης των παιδιών στα μαθήματα. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί, ότι το 2015 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το 26,6% των παιδιών σε κίνδυνο φτώχειας και το 2019, παρέδωσε τον δείκτη στο 21,1 %, με πτώση 5,5 μονάδων. Το σημαντικό εδώ δεν είναι μόνο ότι 100.000 παιδιά ξέφυγαν τον κίνδυνο φτώχειας. Το σημαντικό είναι ότι το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από ότι το 2005 που ήταν 22,8%, δηλαδή τις εποχές της ευμάρειας και της ανάπτυξης. Γίνεται πλέον σαφές, ότι η παιδική φτώχεια δεν πέφτει με την ανάπτυξη.

Δυστυχώς σήμερα, λόγω αμέλειας και αδιαφορίας, αυτό το τόσο σημαντικό και αναγκαίο πρόγραμμα έχει διακοπεί. Εντελώς αιφνιδιαστικά 1.277 σχολικές μονάδες ενημερώθηκαν την Παρασκευή 26.2.2021 πως από τη Δευτέρα 1 Μαρτίου, διακόπτεται το πρόγραμμα για τα σχολικά γεύματα. Η διακοπή του προγράμματος σημαίνει πως 185.000 περίπου μαθητές, μένουν εκτός του προγράμματος, καθώς δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση για τη διάθεση γευμάτων. 

Να σημειωθεί πως ο αριθμός των 185.000 γευμάτων, είναι αυτός που είχε προκηρύξει το 2019 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αριθμός που δυστυχώς έμεινε στάσιμος, ενώ υπήρχε προγραμματισμός για 600.000 γεύματα για το σχολικό έτος 2020-2021.

Τη στιγμή που σε όλο τον κόσμο, όλο και περισσότερες χώρες γιορτάζουν τη Διεθνή Μέρα Σχολικών γευμάτων με εκδηλώσεις και δράσεις ευαισθητοποίησης των πολιτών, η χώρα μας, με ευθύνη της κυβέρνησης, δείχνει να πηγαίνει για άλλη μια φορά ανάποδα.

Ελπίζουμε στο μέλλον να γίνεται μια σωστή ιεράρχηση προτεραιοτήτων και οι άμεσα εμπλεκόμενοι να αντιληφθούν, όχι μόνο τη ζωτική ανάγκη της απρόσκοπτης συνέχισης του συγκεκριμένου προγράμματος, αλλά και τη σημασία τέτοιων πρακτικών για την καλλιέργεια θετικών στάσεων στα παιδιά μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας: Αφήνουν χιλιάδες μαθητές χωρίς σχολικά γεύματα

Το ΚΚΕ για τη διακοπή των σχολικών γευμάτων

Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Παρουσία Πλακιωτάκη η συζήτηση για την παραχώρηση του λιμανιού - Τι ζητάει ο δήμος

Λιμάνι Ηρακλείου

Τις θέσεις και τις διεκδικήσεις της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου αναφορικά με την επικείμενη παραχώρηση του λιμανιού σε επενδυτές, εξέφρασε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 19 Απριλίου, διαδικτυακά, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΗ Μηνά Παπαδάκη.

Συγκεκριμένα, ο Δήμαρχος,  σχετικά με όσα πρέπει να διεκδικήσει ο Δήμος Ηρακλείου, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«1.       Την ταχύτατη ολοκλήρωση της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης.

2.         Την δέσμευση του Υπουργείου για την έγκριση της ίδρυσης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο οποίο θα υπαχθούν τόσο η διαχείριση του μη παραχωρουμένου Ενετικού Λιμένα όσο και η παραχώρηση του καφέ ΜΑΡΙΝΑ, των κτιρίων του Θεατρικού Σταθμού και πρώην ΚΤΕΛ, και το πρώην Λιμενικό Περίπτερο.

3.         Την ενημέρωση του Δήμου για τα υπό αξιολόγηση επενδυτικά πακέτα που αφορούν στο λιμάνι του Ηρακλείου.

4.         Την διασφάλιση της προστασίας του θαλάσσιου και χερσαίου περιβάλλοντος καθώς και της κοινωνικής ζωής του τόπου.

5.         Την συμμετοχή του εκάστοτε Δημάρχου Ηρακλείου ή του αναπληρωτή του  στη νέα διοίκηση του Λιμανιού.

6.         Τον προσδιορισμό αντισταθμιστικών οφελών προς τον Δήμο Ηρακλείου (ενδεικτικά  ποσοστό επί του τζίρου) και

7.         Διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων όλων των εργαζομένων σήμερα στο λιμάνι».

Ο Υπουργός από την πλευρά του δεσμεύτηκε εκ νέου για την μη παραχώρηση του Ενετικού Λιμένα ενώ υποσχέθηκε να εξετάσει άμεσα το θέμα της σύστασης Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου καθώς και των λοιπών  ζητημάτων που του ετέθησαν.

Συνολικά η θέση της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου για την αξιοποίηση του Λιμανιού:

Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο διαχρονικά με την ζωή της πόλης των 5+1 πολιτισμών, τμήμα της οποία αποτελεί.

Είναι ένα σημαντικό ελληνικό λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος. Ταυτόχρονα όμως, είναι η σημαντικότερη εμπορική πύλη της Κρήτης και ένας κρίσιμος βραχίονας για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Ηρακλείου.

Λόγω των εξελίξεων στην παγκόσμια οικονομία και τις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και λόγω της δυναμικής που αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, το λιμάνι του Ηρακλείου, δύναται να συμβάλει περαιτέρω στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας, ΚΑΙβέβαια, στην ανάπτυξη της πόλης του Ηρακλείου και της Κρήτης.

Θεωρούμε ότι η ανάπτυξη του λιμανιού του Ηρακλείου που είναι ενταγμένο στο «Κεντρικό δίκτυο» των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, πρέπει να αναφέρεται:

  1. στην εγγύτητα του στο μεγάλο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης του Ηρακλείου, που επιβάλει την κάλυψη-εξυπηρέτηση συγκεκριμένων αναγκών των πολιτών για μετακίνηση, ναυταθλητισμό, αναψυχή και ελεύθερα προσβάσιμους χώρους,
  2. στην γειτνίαση του με σημαντικά ιστορικά μνημεία, γεγονός που επιβάλει την φυσική προστασία τους, την ανάδειξη της ιστορικότητας και της σημασίας τους και την αξιοποίηση τους ως τοπικό «συμβολικό» κεφάλαιο».
  3. στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της (τακτικής) επιβατηγού ναυτιλίας, με εκσυγχρονισμό των υποδομών, βελτίωση της εξυπηρέτησης και ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών,
  4. στην δημιουργία-λειτουργία ενός σύγχρονου και ευμεγέθους υδατοδρομίου, που θα συνδέει το Ηράκλειο με κάθε “άκρη” της Κρήτης αλλά και με τα νησιά του Αιγαίου και τη Πελοπόννησο, με προφανή οφέλη για τον τουρισμό και τις μεταφορές,
  5. στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με νέες ειδικές υποδομές (δημιουργία «σταθμού κρουαζιέρας») και εξωστρέφεια, για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών με έμφαση στην μεγέθυνση του οικονομικού της αντικειμένου για την πόλη και την σύνδεση της με την τοπική πρωτογενή παραγωγή και την ενδοχώρα.
  6. στην αναδιοργάνωση του εμπορευματικού λιμένα, με επέκταση των εγκαταστάσεων του, υιοθέτηση διεθνών προτύπων λειτουργίας, υψηλή αποτελεσματικότητα και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και εξάλειψη του θορύβου και της ρύπανσης,
  7. στην δημιουργία ενός σύγχρονου αλιευτικού καταφυγίου-ιχθυόσκαλας, για τις ανάγκες των επαγγελματιών αλιέων όλου του νησιού και την ανάπτυξη μιας νέας διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας στην πόλη μας,

Θεωρούμε αυτονόητο πως οτιδήποτε αναφέρεται σε ζητήματα εθνικής ασφάλειας έχει ρυθμιστεί από την Ελληνική Κυβέρνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Με "πρωτιά" και με τουρίστες VIP η κρουαζιέρα

Ηράκλειο: Στους φιναλίστ για το βραβείο "Κορυφαίο Λιμάνι της Ευρώπης"