Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Με μικρή συμμετοχή η κινητοποίηση για το αεροδρόμιο Χανίων

Image
Με μικρή συμμετοχή η κινητοποίηση για το αεροδρόμιο Χανίων
 clock 12:44 | 22/11/2014 writer icon newsroom ekriti.gr

Παρότι η συμμετοχή δεν ήταν η αναμενόμενη, οι φορείς της δυτικής Κρήτης συγκεντρώθηκαν σήμερα στο αεροδρόμιο των Χανίων για να εκφράσουν την αντίθεση τους στην προωθούμενη  ιδιωτικοποίηση του.

Η συγκέντρωση έγινε στα πλαίσια πανελλαδικών κινητοποιήσεων στα 14, υπό παραχώρηση ,αεροδρόμια και όπως τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης  Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης, δεν θα μείνουν εκεί. Από βδομάδα οι φορείς θα έχουν νέα συνάντηση, για να προχωρήσουν τη νομική διαδικασία ακύρωσης της απόφασης ιδιωτικοποίησης  ενώ στο πλάνο υπάρχουν σχέδια και για νέες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.

Στη σημερινή πάντως συγκέντρωση συμμετείχαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ από τη δυτική Κρήτη, όλοι οι δήμαρχοι του Νομού Χανιών, δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι από το Ρέθυμνο, ο δήμαρχος Ηρακλείου, και φυσικά οι εκπρόσωποι του δικηγορικού κόσμου, των επιμελητηρίων, των εργατικών κέντρων, των εμπόρων και άλλοι.

Σύμφωνα με τον κ Βουλγαράκη, μπορεί οι συνθήκες να μην επέτρεψαν σήμερα το να μαζευτεί πολύ κόσμος στο αεροδρόμιο όμως όλοι οι φορείς και ο Χανιώτικος λαός είναι ενωμένοι και αποφασισμένοι να μην καταθέσουν τόσο εύκολα τα όπλα επιτρέποντας σε έναν ιδιώτη να πάρει στα χέρια του ένα κερδοφόρο και με πολλές προοπτικές αεροδρόμιο.

Να πούμε πως, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, την  ερχόμενη Τρίτη κρίνεται το μέλλον της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας καθώς τότε  έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που υπέβαλαν στις 10 Οκτωβρίου 2014 τα τρία ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα.

Την προηγούμενη θα συνεδριάσει το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ για ν' αποφασίσει το αποτέλεσμα της τεχνικής αξιολόγησης. Θ’ αποφασίσει δηλαδή ποιών , εκ των τριών ενδιαφερόμενων ,θ’ ανοίξει η οικονομική  προσφορά.

 Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφερόμενοι είναι η Fraport σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου, η Corp. America σε συνεργασία με το όμιλο της ΜΕΤΚΑ και τέλος η Vinci με τον όμιλο Ελλάκτωρ.

Με βάση τις λεπτομέρειες που δόθηκαν στη δημοσιότητα το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης των 14 αεροδρομίων θα έχει διάρκεια 40 έτη με δικαίωμα επέκτασης για 10 επιπλέον χρόνια.

 Ο προτιμητέος επενδυτής, που θα κληθεί να υπογράψει τη σύμβαση, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να επενδύσει περίπου 300 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση ή και δημιουργία νέων υποδομών στα 14 αεροδρόμια.

Φέτος η κίνηση θεωρείται περίπου 15% υψηλότερη από εκείνη του 2013 και γι’ αυτό, θεωρητικά, ο παραχωρησιούχος έχει διασφαλίσει ετήσια έσοδα μόνον από τις μετακινήσεις πελατών ύψους 150 εκατ. ευρώ για τα πρώτα έτη και 210 εκατ. ευρώ μετά το πέρας των επενδύσεων.

Έσοδα ωστόσο θα υπάρξουν και από άλλες δραστηριότητες π.χ. πάρκινγκ, εμπορικά κέντρα κ.λπ. Σύμφωνα δε με παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας, η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, θα οδηγήσει σε μικρή αύξηση των χρεώσεων ανά επιβάτη, αλλά θα αναβαθμίσει το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες, αεροπορικές εταιρείες κ.λπ. στα πρότυπα της ΙΑΤΑ. 

E.B

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 - 2022 ekriti.gr | Όροι Χρήσης.
Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis