Κόσμος

Γαλλία: Το Κέντρο Πομπιντού ... κοντά στη Νέα Υόρκη

Το κέντρο Πομπιντού

Ανακοινώνοντας το άνοιγμα το 2024 ενός εκθεσιακού χώρου κοντά στη Νέα Υόρκη, το Κέντρο Πομπιντού επιδιώκει να προωθήσει το σήμα κατατεθέν του και να αναπτύξει τους δικούς του πόρους, μια προσέγγιση που ενθαρρύνεται από το κράτος εδώ και 15 χρόνια, σε ένα πλαίσιο επιβράδυνσης του δημόσιου χρήματος.

"Είναι 15 χρόνια τώρα που εξετάζεται η αξιοποίηση της άυλης κληρονομιάς", σημειώνει η Σεσίλ Ανζέρ, ερευνήτρια στη Νομική της Σορβόννης και υπεύθυνη για το εμπορικό σήμα και τις χορηγίες του Εθνικού Τομέα του Σαμπόρ.

Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι το Λούβρο Αμπού Ντάμπι, που εγκαινιάστηκε τον Νοέμβριο του 2017. Η συμφωνία, μεταξύ του Λούβρου και του εμιράτου για περίοδο τριάντα ετών, περιλαμβάνει υποστήριξη από τις ομάδες για τον σχεδιασμό του μουσείου και τα δάνεια του "σήματος κατατεθέν" "του Λούβρου και έργων δεκατριών γαλλικών εθνικών μουσείων που συμμετέχουν.

Σε αυτές τις συνεργασίες -- το Λούβρο ή το Κέντρο Πομπιντού -- "το σήμα κατατεθέν χρησιμοποιείται για να ονομάσει το νέο μουσείο", σημειώνει η ερευνήτρια. Το αρχικό ίδρυμα παρέχει "πνευματική υπηρεσία, δηλαδή τη γνώση και τις δεξιότητες των επιμελητών του, των συντηρητών, των επαγγελματιών της διαμεσολάβησης", προσθέτει η Σεσίλ Ανζέρ.

Σε τί χρησιμεύουν τα χρήματα που συλλέγονται; "Ένα μουσείο δεν είναι κερδοφόρο και δεν προορίζεται να είναι", υπογραμμίζει η ειδική. "Οι εμπορικές του δραστηριότητες πρέπει να εξυπηρετούν τις πρωταρχικές αποστολές του, δηλαδή την υποδοχή του κοινού και τη συντήρηση των έργων".

Τα χρήματα που κέρδισε μέσω της συνεργασίας με το Αμπού Ντάμπι (ένα δισεκατομμύριο ευρώ, από τα οποία 400 εκατομμύρια ευρώ μόνο για την παραχώρηση του ονόματος του Λούβρου)", επέτρεψαν στο παρισινό Λούβρο τη χρηματοδότηση της κατασκευής του κέντρου συντήρησης και αποθεμάτων στο Λιεβέν", στη βόρεια Γαλλία, επισημαίνει η Σεσίλ Ανζέρ.

- Παγκόσμια αγορά -

 

Η Γαλλία δεν έχει το μονοπώλιο σε αυτές τις εταιρικές σχέσεις. Έτσι, το μεγάλο μουσείο Victoria & Albert Museum του Λονδίνου έχει μια γκαλερί στο όνομά του σε ένα μουσείο κοντά στην πόλη Σεντζέν, δίπλα στο Χονγκ Κονγκ. Το V&A βοήθησε στο σχεδιασμό του κινεζικού μουσείου.

Οι χώρες που ενδιαφέρονται περισσότερο για αυτόν τον τύπο συνεργασίας είναι οι αναδυόμενες οικονομίες, υποστήριζε το Ελεγκτικό Συνέδριο στη Γαλλία σε έκθεση του 2019. Επικαλείτο τη Βραζιλία, την Κίνα, την περιοχή του Κόλπου και αναφερόταν σε μια "παγκόσμια αγορά μουσείων".

Το 2018, ο Εμανουέλ Μακρόν και ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, υπέγραψαν συμφωνία για ένα πολιτιστικό και τουριστικό συγκρότημα στον αρχαιολογικό χώρο της Αλ-Ούλα, μια άλλη μορφή προώθησης της γαλλικής πολιτιστικής τεχνογνωσίας.

Το 2015, το Λούβρο δημιούργησε ένα τμήμα που ονομάζεται "Louvre conseil", το οποίο σχεδιάστηκε για να πραγματοποιεί δραστηριότητες συμβουλευτικού χαρακτήρα σε άλλα μουσεία στη Γαλλία και στο εξωτερικό.

Χωρίς να προχωρεί σε εταιρικές σχέσεις όπως το Κέντρο Πομπιντού, το Μουσείο Ορσέ εμπορεύεται εκθέσεις. Έτσι, ένα έργο με τοπίο του Mονέ, θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Artizon του Τόκιο του χρόνου. Το Μουσείο Πικάσο έκανε το ίδιο και κατάφερε να χρηματοδοτήσει τις δικές του εργασίες αποκατάστασης. Αλλά μόνο τα μουσεία που έχουν μεγάλες συλλογές μπορούν να αναλάβουν τέτοιου είδους έργα.

Αυτά τα δάνεια σίγουρα αποτελούν αντικείμενο κριτικής, αλλά "δεν πρόκειται για εκχώρηση", υπενθυμίζει η Σεσίλ Ανζέρ. Η Γαλλία επωφελείται από ένα "προστατευτικό νομικό καθεστώς": "Η γαλλική νομοθεσία απαγορεύει την εκχώρηση έργων" παραδείγματος χάρη για να πουληθούν, πρακτική που συναντάται σε πολλά μεγάλα αμερικανικά μουσεία.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Κορωνοϊός: Ο νέος επιδημιολογικός χάρτης - Στο "πορτοκαλί" τρεις νομοί της Κρήτης

Ιδιωτικός τομέας: 3 δωρεάν self test σε κάθε εργαζόμενο μέχρι τέλος Ιουνίου

ΓΣΕΕ - απεργία: Καταγγέλει πράξεις εκφοβισμού

Κόσμος

Απλήρωτος οικοδόμος πήρε εκσκαφέα κι άρχισε να γκρεμίζει τα μπαλκόνια σε πολυκατοικία! (βίντεο)

ΟΙΚΟΔΟΜΟΣ

Αυτή είναι η στιγμή που ένας οικοδόμος στη Γερμανία γκρεμίζει τα μπαλκόνια σε μια καινούρια πολυκατοικία, επειδή έμεινε απλήρωτος.

Στο συγκλονιστικό βίντεο που ανέβηκε στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης Reddit και έγινε πολύ σύντομα viral ένας εκσκαφέας φαίνεται να ξηλώνει τα μπαλκόνια σε ένα ολοκαίνουριο συγκρότημα κατοικιών, με το έδαφος να γεμίζει συντρίμμια.

"Κάποιος δεν πλήρωσε τους εργάτες του" τιτλοφορείται το βίντεο καταστροφής και σύμφωνα με τη βρετανική ταμπλόιντ "Metro", το περιστατικό έλαβε χώρα στο Μπλούμπεργκ της Γερμανίας, το απόγευμα της Τετάρτης 28 Ιούλη.

 

 

Όπως ανέφερε η Βρετανική εφημερίδα, σύμφωνα με τις αστυνομικές αναφορές, το κόστος των ζημιών στην πολυκατοικία ανέρχεται στις 495 χιλιάδες ευρώ.

Όπως σχολίασε ένας εκπρόσωπος της τοπικής αστυνομίας, ο 47χρονος οδηγός του σκαπτικού μηχανήματος παρουσίασε την "αδικαιολόγητη καθυστέρηση στις πληρωμές" ως την αιτία πίσω από την απροσδόκητη κατεδάφιση, λέγοντας πως έδρασε από την απελπισία του που ήταν απλήρωτος.

Σύμφωνα με τη Metro που επικαλείται τοπικά ΜΜΕ, ο οικοδόμος φέρεται να πήρε τον εκσκαφέα μόνο και μόνο για να γκρεμίσει τα μπαλκόνια, μιας και δεν ήταν ο συνηθισμένος χειριστής του μηχανήματος.

Ο εξοργισμένος εργάτης σταμάτησε μόνο όταν έπαθαν βλάβη οι υδραυλικές αντλίες του μηχανήματος, αλλά είχε ήδη προλάβει να προκαλέσει ζημιές και στα γκαράζ του συγκροτήματος κατοικιών, όπου υπήρχαν δοχεία αποθήκευσης γκαζιού.

Μάλιστα, οι αρχές είχαν αποκλείσει ένα μεγάλο τμήμα της περιοχής, υπό το φόβο των εκρήξεων.

Ευτυχώς, σύμφωνα με τις σχετικές αναφορές, στο κτίριο δεν υπήρχε κανείς εκείνη την ώρα κι έτσι δεν υπήρξαν τραυματισμοί.

Λίγο μετά την καταστροφή, ο οικοδόμος παραδόθηκε μόνος του στην αστυνομία.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η γυναίκα με το μεγαλύτερο στόμα στον κόσμο - Βίντεο

Τουρκία: Επταμελής οικογένεια Κούρδων δολοφονήθηκε μέσα στο σπίτι της

Νέες κυρώσεις κατά της Κούβας προανήγγειλε ο Μπάιντεν