ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Τα κουτάβια είναι γενετικά "προγραμματισμένα" για να γίνουν φίλοι του ανθρώπου

Image
κουτάβι
 clock 12:08 | 04/06/2021
writer icon newsroom ekriti.gr

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλές μελέτες για την καταγωγή των σκύλων και το πώς οι πρόγονοι τους εξημερώθηκαν και απέκτησαν στενή σχέση με τον άνθρωπο.

Ερευνητές στις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι στην εξελικτική πορεία που ακολούθησαν οι σκύλοι ανέπτυξαν έμφυτους μηχανισμούς για να αλληλεπιδρούν και να επικοινωνούν με τους ανθρώπους από την πρώτη κιόλας στιγμή που γεννιούνται. Με απλά λόγια οι κοινωνικές δεξιότητες των σκύλων δεν αποκτούνται στην πορεία μέσω της επαφής τους με τους ανθρώπους και την εκπαίδευση τους αλλά έχουν γονιδιακή βάση.

Σύμφωνα με τους ερευνητές τα κουτάβια αμέσως μετά την γέννηση τους μπορούν να ακούν τις ανθρώπινες φωνές και να αντιλαμβάνονται κάποιες χειρονομίες αλλά χρειάζονται ένα μικρό χρονικό διάστημα για να μπορέσουν να ανταποκριθούν.

«Είχε διαπιστωθεί ότι οι σκύλοι αποκτούν κοινωνικές δεξιότητες όταν ενηλικιωθούν αλλά εμείς διαπιστώσαμε ότι τα κουτάβια είναι βιολογικά προετοιμασμένα να αντιδρούν και να αλληλεπιδρούν στα κοινωνικά ερεθίσματα που δέχονται από τον άνθρωπο» αναφέρει η Εμιλι Μπρέι, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Αριζόνα που ήταν επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Η μελέτη δείχνει ότι σχεδόν το 50% των ικανοτήτων των κουταβιών να κατανοούν και να ακολουθούν τις υποδείξεις των ανθρώπων είναι έμφυτο και γεννιούνται με αυτές τις ικανότητες. Τα κουτάβια επίσης γεννιούνται με την ικανότητα να κοιτάζουν στα μάτια τους ανθρώπους ενώ εκτελούν μια εντολή για να διαπιστώνουν το επίπεδο του ενδιαφέροντος που έχει απέναντι τους ο άνθρωπος με τον οποίο επικοινωνούν εκείνη την στιγμή.

Οι ερευνητές μελέτησαν περίπου 400 κουτάβια ηλικίας 8 εβδομάδων τα οποία είχαν μέχρι εκείνη την στιγμή ελάχιστη επαφή με ανθρώπους. Όλα τα κουτάβια κατάφεραν να επικοινωνήσουν και να εκτελέσουν τουλάχιστον μια εντολή που τους δόθηκε από τους ερευνητές δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ότι έχουν γενετική προδιάθεση στο να αλληλεπιδρούν αμέσως με τον άνθρωπο μέσω της οπτικής επαφής αλλά και κάποιων χειρονομιών.

«Τα ευρήματα της έρευνας μας μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της εξημέρωσης των σκύλων. Όπως φαίνεται κάποιοι λύκοι είχαν γενετική προδιάθεση επικοινωνίας με τους ανθρώπους και από αυτούς τους λύκους προήλθαν στην συνέχεια οι σκύλοι» αναφέρουν οι ερευνητές στο άρθρο τους στην επιθεώρηση «Current Biology».

NASA: Τα καλαμαράκια πάνε... Διάστημα