Προϊστορικός αετός κυνηγούσε κοάλα και φλαμίνγκο

αρχαιος αετος

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου Flinders στην Αυστραλία μελέτησαν τα απολιθώματα ενός αρχαίου πτηνού που ανακαλύφθηκαν κοντά στην λίμνη Pinpa στην νησιωτική ήπειρο. Διαπίστωσαν ότι τα απολιθώματα ανήκουν σε ένα είδος αετού που ζούσε πριν από 25 εκατ. έτη. Τα απολιθώματα είναι από τα αρχαιότερα όσον αφορά τους αετούς και κατά σίγουρα τα πιο καλοδιατηρημένα.

Τα απολιθώματα ανήκουν σε ένα άγνωστο μέχρι τώρα είδος αετού το οποίο ονομάστηκε Archaehierax sylvestris. Σύμφωνα με τους επιστήμονες που μελέτησαν τα απολιθώματα ο αετός αυτός ήταν ο μεγαλύτερος σε μέγεθος που ζούσε εκείνα τα χρόνια στην Αυστραλία, ήταν κυρίαρχος στις περιοχές που ζούσε και στην κορυφή της διατροφικής αλυσίδας.

Το πιο εντυπωσιακό του χαρακτηριστικό δεν ήταν το άνοιγμα των φτερών του όπως θα περίμενε κάποιος αλλά το μήκος των ποδιών του σε σχέση με το σώμα του και κυρίως το άνοιγμα τους που έφτανε τα 15 εκατοστά. Αυτό του επέτρεπε να κυνηγά μεγέθους θηράματα όπως τα κοάλα και τα φλαμίνγκο τα οποία δέχονταν ανυποψίαστα την εναέρια επίθεση του αετού που μπορούσε να τα αρπάξει με τα πόδια του που θα λειτουργούσαν κυριολεκτικά σαν μεγάλες… τανάλιες.

«Όπως φαίνεται ήταν ένας ευκίνητος αετός που δεν πετούσε με μεγάλη ταχύτητα κάτι που σημαίνει ότι χρησιμοποιούσε την ευκινησία και τις δυνατότητες των ποδιών του για να στήνει ενέδρες στα θηλαστικά αλλά και τα πτηνά εκείνης της περιόδου» αναφέρει η παλαιοντολόγος Έλεν Μάθερ, επικεφαλής της μελέτης.

Δεινόσαυροι: Ανακαλύφθηκε άγνωστος πτερόσαυρος με εντυπωσιακή ουρά

ΗΠΑ: Βρέθηκαν οι αρχαιότερες πατημασιές ανθρώπων ηλικίας 23.000 ετών

Κίνα: Ανακαλύφθηκε πανάρχαιο πτηνό με τεράστια ουρά προσέλκυσης συντρόφου

Το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με το μεγάλο χάσμα που το χωρίζει στην μέση

ηλιακο συστημα

Είναι γνωστό ότι το ηλιακό μας σύστημα χωρίζεται σε δύο ζώνες, την εσωτερική στην οποία υπάρχουν οι τέσσερις βραχώδεις πλανήτες που βρίσκονται πιο κοντά στον Ήλιο (Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης) και η εξωτερική που βρίσκονται οι γίγαντες αερίου (Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας). Ανάμεσα τους υπάρχει ένα μεγάλο διαστημικό κενό, ένα χάσμα όπως το ονομάζουν οι επιστήμονες, με έκταση 550 εκατ. χλμ.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science Advances» ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) υποστηρίζουν ότι το χάσμα αυτό δεν δημιουργήθηκε στην πορεία της εξέλιξης του ηλιακού μας συστήματος αλλά ότι το ηλιακό μας σύστημα γεννήθηκε με αυτό το κενό στη μέση να χωρίζει τους πλανήτες που σχηματίζονταν σε αυτό. Οι ερευνητές κατέληξαν στα ευρήματα τους κυρίως από την ανάλυση πανάρχαιων μετεωριτών που έχουν πέσει στη Γη. Όπως αναφέρουν το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με αυτή την «τρύπα» η οποία αρχικά ήταν μικρή αλλά όσο αναπτυσσόταν το ηλιακό σύστημα μεγάλων παράλληλα και αυτή.

Εκτιμούν ότι το κενό αυτό κρατούσε εγκλωβισμένη την ύλη που υπήρχε στις δύο πλευρές του ώστε να μην υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ύλη των δύο πλευρών. Ίσως για αυτό στη μια πλευρά του κενού υπάρχουν μόνο βραχώδεις πλανήτες και στην άλλη μόνο πλανήτες αερίου.Ο Πλούτωνας αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, είναι ένας απομακρυσμένος παγωμένος βράχος που δεν σχηματίστηκε με τις ίδιες διαδικασίες όπως οι υπόλοιποι πλανήτες. Μετά τον εντοπισμό του οι επιστήμονες έκριναν ότι έπρεπε να θεωρηθεί πλανήτης αλλά πριν από μερικά χρόνια άλλαξαν γνώμη και τον… υποβάθμισαν.

Δεν έχει επιτευχθεί ακόμη η συλλογή κάποιων στοιχείων που να εξηγούν την ύπαρξη του χάσματος αλλά μια ιδέα που έχει πέσει στο τραπέζι είναι ότι όπως και για πολλά άλλα χαρακτηριστικά του ηλιακού μας συστήματος και έτσι και για αυτό υπεύθυνος είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης σε αυτό, ο Δίας. Καθώς εξελισσόταν ο σχηματισμός του Δία οι τρομερές βαρυτικές του δυνάμεις υποχρέωσαν μεγάλες ποσότητες αερίων και σκόνης από τον κοσμικό δίσκο που υπήρχε γύρω από τον Ήλιο να κινηθούν προς την πλευρά του πλανήτη με την ύλη που δεν κατάφερε να «συλλάβει» η βαρυτική έλξη του Δία να παραμένει στη θέση της και να δημιουργηθεί έτσι αυτό το κενό.

Γη: Νέες θεωρίες για τον πυρήνα της