ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Προϊστορικός αετός κυνηγούσε κοάλα και φλαμίνγκο

Image
αρχαιος αετος
 clock 22:23 | 28/09/2021
writer icon newsroom ekriti.gr

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου Flinders στην Αυστραλία μελέτησαν τα απολιθώματα ενός αρχαίου πτηνού που ανακαλύφθηκαν κοντά στην λίμνη Pinpa στην νησιωτική ήπειρο. Διαπίστωσαν ότι τα απολιθώματα ανήκουν σε ένα είδος αετού που ζούσε πριν από 25 εκατ. έτη. Τα απολιθώματα είναι από τα αρχαιότερα όσον αφορά τους αετούς και κατά σίγουρα τα πιο καλοδιατηρημένα.

Τα απολιθώματα ανήκουν σε ένα άγνωστο μέχρι τώρα είδος αετού το οποίο ονομάστηκε Archaehierax sylvestris. Σύμφωνα με τους επιστήμονες που μελέτησαν τα απολιθώματα ο αετός αυτός ήταν ο μεγαλύτερος σε μέγεθος που ζούσε εκείνα τα χρόνια στην Αυστραλία, ήταν κυρίαρχος στις περιοχές που ζούσε και στην κορυφή της διατροφικής αλυσίδας.

Το πιο εντυπωσιακό του χαρακτηριστικό δεν ήταν το άνοιγμα των φτερών του όπως θα περίμενε κάποιος αλλά το μήκος των ποδιών του σε σχέση με το σώμα του και κυρίως το άνοιγμα τους που έφτανε τα 15 εκατοστά. Αυτό του επέτρεπε να κυνηγά μεγέθους θηράματα όπως τα κοάλα και τα φλαμίνγκο τα οποία δέχονταν ανυποψίαστα την εναέρια επίθεση του αετού που μπορούσε να τα αρπάξει με τα πόδια του που θα λειτουργούσαν κυριολεκτικά σαν μεγάλες… τανάλιες.

«Όπως φαίνεται ήταν ένας ευκίνητος αετός που δεν πετούσε με μεγάλη ταχύτητα κάτι που σημαίνει ότι χρησιμοποιούσε την ευκινησία και τις δυνατότητες των ποδιών του για να στήνει ενέδρες στα θηλαστικά αλλά και τα πτηνά εκείνης της περιόδου» αναφέρει η παλαιοντολόγος Έλεν Μάθερ, επικεφαλής της μελέτης.

Δεινόσαυροι: Ανακαλύφθηκε άγνωστος πτερόσαυρος με εντυπωσιακή ουρά