O αστεροειδής που «λατρεύει» τον Ήλιο

αστεροειδης

Στις 13 Αυγούστου αστρονόμοι στο αστεροσκοπείο Cerro Tololo Inter-American Observatory στη Χιλή ανακάλυψαν έναν άγνωστο μέχρι σήμερα αστεροειδή.  Όπως όμως διαπιστώθηκε στη συνέχεια δεν πρόκειται για ένα ακόμη διαστημικό βράχο από τους αμέτρητους που υπάρχουν στο ηλιακό μας σύστημα αλλά για έναν αστεροειδή με μοναδικά χαρακτηριστικά.

Ο 2021 PH27 όπως ονομάστηκε αυτός ο αστεροειδής ολοκληρώνει μια πλήρη περιστροφή γύρω από τον Ήλιο κάθε 113 μέρες. Είναι η μικρότερη χρονικά περιστροφή οποιουδήποτε αντικειμένου (αστεροειδή, κομήτη, πλανήτη, δορυφόρου) γύρω από τον Ήλιο στο ηλιακό μας σύστημα με εξαίρεση τον Ερμή που ολοκληρώνει την περιστροφή γύρω από το μητρικό μας άστρο σε 88 μέρες.

Όμως ο 2021 PH27 ακολουθεί μια περισσότερο ελλειπτική τροχιά σε σχέση με αυτή του Ερμή με αποτέλεσμα να πλησιάζει τον Ήλιο πιο κοντά από ότι ο Ερμής. Στο κοντινότερο πέρασμα του ο αστεροειδής πλησιάζει τον Ήλιο σε απόσταση 20 εκατ. χλμ. Στο πέρασμα του αυτό ο 2021 PH27 αναπτύσσει στην επιφάνεια του θερμοκρασίες 500 βαθμών Κελσίου.

Κατά το κοντινό του πέρασμα από τον Ήλιο ο αστεροειδής βιώνει σύμφωνα με τους ειδικούς τα πιο ισχυρά φαινόμενα της θεωρίας της γενικής σχετικότητας από οποιοδήποτε αντικείμενο στο ηλιακό μας σύστημα. Όπως είναι ευνότητο όλα αυτά τα χαρακτηριστικά θα καταστήσουν τον 2021 PH27 σταθερό στόχο μελέτης και παρατηρήσεων από εδώ και πέρα για την επιστημονική κοινότητα.

Τα σπανιότερα διαμάντια είναι ανακυκλωμένοι ζωντανοί οργανισμοί

Ο κομήτης που διαλύθηκε κοντά στη Γη ήταν ένα… θραύσμα

Πανσέληνος Αυγούστου: Οι μύθοι της Σελήνης - Υπάρχει έξαρση «τρέλας»;- Οι οπτικές απάτες

Δείτε τι συμβαίνει όταν πέφτει στη Σελήνη ένας αστεροειδής

αστεροειδής

Η Σελήνη αποτελεί μόνιμο στόχο κάθε είδους διαστημικών βράχων (κομητών, αστεροειδών) για αυτό άλλωστε και η επιφάνεια της είναι γεμάτη κρατήρες. Σύμφωνα με τη Διεθνή Αστρονομική Ένωση υπάρχουν 9,137 μεγάλοι κρατήρες στη Σελήνη και εκατοντάδες χιλιάδες μικρότεροι.

Μάλιστα σύμφωνα με τους επιστήμονες η Σελήνη αποτελεί μετά την γέννηση της την ασπίδα της Γης αφού πέφτουν εκεί οι περισσότεροι διαστημικοί βράχοι που σε διαφορετική περίπτωση θα κατέληγαν στον πλανήτη μας με ότι αρνητικό αυτό συνεπάγεται για τον πλανήτη αλλά και την ανθρωπότητα. Το διαδικτυακό κανάλι Hazegrayart που ειδικεύεται στην προβολή animations παρουσίασε ένα βίντεο στο οποίο καταγράφεται με λεπτομερή και εντυπωσιακό τρόπο τι συμβαίνει όταν πέφτει πάνω στην Σελήνη ένα διαστημικό αντικείμενο.

Η κρατούσα θεωρία αναφέρει ότι η Σελήνη αποτελεί αποτέλεσμα μια τέτοιας σύγκρουσης. Λίγο μετά την γέννηση της Γης ένα διαστημικό σώμα με μέγεθος παρόμοιο με αυτό του πλανήτη Άρη έπεσε πάνω στη Γη. Η κολοσσιαία σύγκρουση ευτυχώς για εμάς δεν κατέστρεψε τον πλανήτη μας αλλά εκτόξευσε στο Διάστημα γιγάντιες ποσότητες υλικών τα οποία αρχικά κυκλοφορούσαν ελεύθερα στο Διάστημα αλλά σταδιακά άρχισαν να ενώνονται δημιουργώντας τελικά τον φυσικό μας δορυφόρο.

Ιταλία: Εντοπίστηκε το μεγαλύτερο νεκροταφείο δεινοσαύρων