ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Τα σπανιότερα διαμάντια είναι ανακυκλωμένοι ζωντανοί οργανισμοί

Image
διαμάντια
 clock 14:45 | 24/08/2021
writer icon newsroom ekriti.gr

Μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη για τον κόσμο των διαμαντιών δημοσιεύουν στην επιθεώρηση «Scientific Reports» ερευνητές με επικεφαλής επιστήμονες του Πανεπιστημίου Curtin στην Αυστραλία.

Όπως αναφέρουν τα πλέον σπάνια και πιο σκληρά διαμάντια τα οποία σχηματίζονται σε βάθη 400 χλμ. κάτω από την επιφάνεια της Γης αποτελούνται από οργανική ύλη και είναι στην ουσία προϊόν ανακύκλωσης κάποιων ζωντανών οργανισμών. Τα διαμάντια αυτά αναδύονται στην επιφάνεια συνήθως μετά από πολύ βίαιες ηφαιστειακές εκρήξεις.

«Εκτός της αποκάλυψης για την σύσταση αυτών των σπάνιων διαμαντιών αυτή η έρευνα φωτίζει τον κύκλο του άνθρακα στον πλανήτη και βοηθά στην αποκάλυψη νέων στοιχείων για το ιστορικό των γεωλογικών διεργασιών στο εσωτερικό της Γης και ειδικά αυτές στον μανδύα. Αυτό μπορεί να συμβεί χαρτογραφώντας την κατανομή των διαμαντιών τόσο αυτών στις ηπειρωτικές περιοχές όσο και αυτών που βρίσκονται στον πυθμένα των ωκεανών» αναφέρει ο καθηγητής Ζενγκ Ξιάνγκ Λι, επικεφαλής της μελέτης. Προηγούμενες μελέτες είχαν υποδείξει την παρουσία οργανικής ύλης στα ωκεάνια διαμάντια και η νέα μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει την παρουσία οργανικής ύλης στα διαμάντια μεγάλου βάθους των ηπειρωτικών περιοχών.

Μετάλλαξη Δέλτα: Μολυσμένοι αργούν να εμφανίσουν συμπτώματα ενώ μεταδίδουν και τον ιό