NASA: Ανακαλύφθηκε αστρικό σύστημα με έξι ήλιους & έξι εκλείψεις

γαλαξίας ήλιος

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν ένα σπάνιο αστρικό σύστημα, στο οποίο υπάρχουν έξι άστρα που δημιουργούν έξι εκλείψεις μεταξύ τους, όταν παρατηρούνται από το ηλιακό σύστημα μας. Πρόκειται για το σύστημα TIC 168789840 σε απόσταση περίπου 1.900 ετών φωτός από τη Γη.

Η ανακάλυψη έγινε με το διαστημικό τηλεσκόπιο Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA). Προς το παρόν, δεν έχει επιβεβαιωθεί η ύπαρξη εξωπλανητών σε αυτό το ασυνήθιστο σύστημα. Αν υπάρχουν, θα βλέπουν μάλλον δύο ήλιους και παράλληλα τέσσερα πολύ φωτεινά άστρα να «χορεύουν» στον ουρανό τους.

Δεν είναι το πρώτο σύστημα έξι άστρων που ανακαλύπτεται, καθώς έχουν ήδη βρεθεί μερικά ακόμη. Είναι όμως το πρώτο εξαπλό αστρικό σύστημα εξαπλών εκλείψεων, στο οποίο -όπως φαίνεται από τη Γη- κάθε φορά που ένα άστρο περνάει μπροστά από ένα άλλο, δημιουργεί μια έκλειψη ορατή στα τηλεσκόπια. Από κάποια άλλη «εξωγήινη» οπτική γωνία, τα άστρα δεν θα φαίνονταν να μπλοκάρουν το ένα το φως του άλλου.

Το TIC 168789840 αποτελείται από τρία ζεύγη άστρων, δύο εσωτερικά και ένα εξωτερικό. Τα δύο εσωτερικά ζεύγη κινούνται σε κοντινές τροχιές το ένα πέριξ του άλλου και αυτή η τετράδα κινείται γύρω από ένα κοινό κέντρο βαρύτητας. Σε μεγαλύτερη απόσταση, βρίσκεται ένα εξωτερικό ζεύγος άστρων, τα οποία κινούνται το ένα γύρω από το άλλο και ταυτόχρονα και τα δύο μαζί κινούνται γύρω από την εσωτερική τετράδα, διαγράφοντας μια πλήρη περιφορά κάθε 2.000 χρόνια και ολοκληρώνοντας έτσι μια περίπλοκη αστρική «χορογραφία».

Το «τρίο» των αστρικών ζευγών, χάρη στη βαρυτική αλληλεξάρτηση του, κινείται γύρω από το γαλαξιακό κέντρο ως ένα ενιαίο αστρικό σύστημα. Οι αστρονόμοι δεν γνωρίζουν πόσα τέτοια πολύπλοκα αστρικά συστήματα υπάρχουν στο γαλαξία μας και πέρα από αυτόν. Επίσης παραμένει αίνιγμα η προέλευση τέτοιων συστημάτων με τόσα πολλά άστρα.

«AxStation»: Το πρώτο «ξενοδοχείο» στο διάστημα θα είναι έτοιμο το 2024

Ποιά ζώα έχουν δακτυλικά αποτυπώματα σαν τον άνθρωπο

Ηράκλειο: Τράκαρε, έφυγε και άφησε το αυτοκίνητο στη μέση του δρόμου

Οι Τυραννόσαυροι κυνηγούσαν σε κοπάδια, όπως οι λύκοι

τυραννόσαυρος

Οι φοβεροί και τρομεροί Τυραννόσαυροι μπορεί να μην κυνηγούσαν μόνοι τους, όπως έχει επικρατήσει αυτή η εικόνα έως τώρα, αλλά πιθανώς ήταν κοινωνικοί και επιδίδονταν σε ομαδικό κυνήγι όπως οι λύκοι, σύμφωνα με νέες ενδείξεις που έχουν οι επιστήμονες από έναν νέο ομαδικό τάφο τέτοιων σαρκοβόρων δεινόσαυρων στη Γιούτα των ΗΠΑ.

Οι παλαιοντολόγοι είχαν εδώ και μερικά χρόνια αναπτύξει μία τέτοια θεωρία, όταν είχαν βρει άλλες δύο τοποθεσίες στη Βόρεια Αμερική, στη Μοντάνα των ΗΠΑ και στην Αλμπέρτα του Καναδά, όπου είχαν ανακαλυφθεί απολιθώματα πολλών Τυραννόσαυρων δίπλα-δίπλα. Η τρίτη ανακάλυψη ενισχύει τις υποψίες ότι οι Τυραννόσαυροι ήταν περισσότερο κοινωνικοί παρά μοναχικοί.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Αρκάνσας, οι οποίοι έκαναν γεωχημικές αναλύσεις στη νέα τοποθεσία στη νότια Γιούτα, σύμφωνα με τις βρετανικές «Γκάρντιαν» και «Τέλεγκραφ», κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα οστά των δεινοσαύρων δεν είχαν παρασυρθεί από τα νερά από διαφορετικές τοποθεσίες, αλλά οι Τυραννόσαυροι είχαν -πράγματι- πεθάνει στο ίδιο σημείο.

Άλλοι επιστήμονες, πάντως, δεν έχουν πεισθεί και περιμένουν να δουν περισσότερα στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ότι οι Τυραννόσαυροι ζούσαν και κυνηγούσαν ομαδικά. Μία εναλλακτική θεωρία είναι ότι ήταν μοναχικοί στο κυνήγι αλλά σε δύσκολες εποχές, λόγω περιβαλλοντικών πιέσεων, συνέρρεαν στην ίδια περιοχή.

Άλλη μία σχετικά κοντινή υπέρ-Γη ανακαλύφθηκε γύρω από ένα άστρο ερυθρό νάνο