Ανακαλύφθηκε πιθανώς ο πρώτος εξωπλανήτης έξω από τον γαλαξία μας

πλανήτης

Αμερικανοί αστρονόμοι ανακοίνωσαν ότι βρήκαν ενδείξεις του πρώτου μακρινού εξωπλανήτη που έχει ποτέ ανακαλυφθεί έξω από τον γαλαξία μας.

Η πιθανή ανακάλυψη -που πρέπει να επιβεβαιωθεί- έγινε με το διαστημικό τηλεσκόπιο ακτίνων-Χ Chandra της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA).

Ο υποψήφιος εξωπλανήτης, με εκτιμώμενο μέγεθος ανάλογο του Κρόνου, βρίσκεται στον σπειροειδή γαλαξία Messier 51 (Μ 51), γνωστό και ως Γαλαξία της Δίνης, σε απόσταση περίπου 28 εκατομμυρίων ετών φωτός από τον δικό μας γαλαξία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ Ροζάν Ντι Στέφανο του Κέντρου Αστροφυσικής Χάρβαρντ-Σμιθσόνιαν των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας «Nature Astronomy», ανίχνευσαν μια παροδική μείωση φωτός (ακτινοβολίας-Χ)από ένα άστρο και την ερμήνευσαν ως διέλευση πλανήτη που σκίασε ένα μέρος της φωτεινότητας του άστρου. Το εν λόγω άστρο, με μάζα 20 φορές μεγαλύτερη του Ήλιου, φαίνεται να βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα άλλο άστρο νετρονίων ή από μια μαύρη τρύπα.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί σχεδόν 5.000 επιβεβαιωμένοι εξωπλανήτες, αλλά όλοι γύρω από άστρα του δικού μας γαλαξία και σε απόσταση έως 3.000 έτη φωτός από τη Γη. Οι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι θα χρειαστούν περισσότερα δεδομένα για να πουν με βεβαιότητα ότι όντως ανακάλυψαν τον πρώτο εξωγαλαξιακό εξωπλανήτη. Δυστυχώς η θέση του πιθανού εξωπλανήτη είναι τέτοια που δεν είναι εφικτό να γίνουν νέες παρατηρήσεις μέσα στα επόμενα 70 χρόνια.

Ανακαλύφθηκε και φωτογραφήθηκε ένας από τους πιο «βρεφικούς» εξωπλανήτες

Ηράκλειο: Λουκέτο στο καφενείο

Κρήτη: Σε σοβαρή κατάσταση γυναίκα - Το ΙΧ της έπεσε σε γκρεμό

Τα παιδιά πρέπει να κοιμούνται με χάρτινα και όχι ψηφιακά παραμύθια

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Η διαδικασία του διαβάσματος ενός παραμυθιού για να κοιμηθεί ένα παιδί συνεχίζει να παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής. Όμως τα τελευταία χρόνια πολλοί γονείς έχουν αντικαταστήσει τα βιβλία με τα tablets ή τα κινητά τηλέφωνα και προτιμούν να διαβάζουν στα παιδιά τις ιστορίες μέσα από τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν πραγματοποίησαν μια μελέτη η οποία δείχνει ότι οι γονείς πρέπει να αφήσουν στην άκρη τις ηλεκτρονικές τους συσκευές και να χρησιμοποιούν τον παραδοσιακό τρόπο με τα βιβλία για να κοιμίζουν τα παιδιά τους. Αν και η μελέτη έγινε σε μικρό δείγμα (72 γονείς με παιδιά 2-3 ετών) τα αποτελέσματα της παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ως συνήθως οι ερευνητές δημιούργησαν δύο ομάδες. Στη μια ομάδα οι γονείς διάβαζαν στα παιδιά παραμύθια από βιβλία και στην άλλη ομάδα οι γονείς διάβαζαν τα παραμύθια μέσα από tablets. Οι ερευνητές φρόντισαν στα tablets αυτά να υπάρχουν παραμύθια που απευθύνονται στις ηλικίες των παιδιών που συμμετείχαν στη μελέτη και παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα νούμερα downloading στις σχετικές online εφαρμογές.

Όπως διαπιστώθηκε οι γονείς μιλούσαν περισσότερο στα παιδιά τους κάνοντας διάφορα σχόλια όταν διάβαζαν το παραμύθι από ένα βιβλίο και όχι από το tablet ενώ επίσης τα παιδιά αλληλεπιδρούσαν με τους γονείς τους περισσότερο όταν εκείνοι τους διάβαζαν το παραμύθι από βιβλίο από ότι όταν το διάβαζαν από tablet. Σύμφωνα με τους ειδικούς η αλληλεπίδραση αυτή είναι πολύ σημαντική και παίζει ρόλο στην ανάπτυξη των γλωσσικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού αλλά και στις σχολικές του επιδόσεις.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα tablet δημιουργούν διαφόρων ειδών περισπασμούς όπως εμφάνιση στην οθόνη γραφικών, animations, διαφημιστικών ή άλλων μηνυμάτων τα οποία διακόπτουν τη διαδικασία του διαβάσματος, αποσπούν την προσοχή του παιδιού και εμποδίζουν τελικά την επικοινωνία ανάμεσα στο παιδί και τον γονιό.

Οι ερευνητές δεν απορρίπτουν τη χρήση των tablet και γενικότερα των ηλεκτρονικών συσκευών ως μέσα ανάγνωσης παραμυθιών αλλά τονίζουν ότι πρέπει οι δημιουργοί των ιστοριών που αποκτούν ψηφιακή μορφή να τις φτιάχνουν έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο επιμορφωτικές για τα παιδιά και να μην κάνουν την εμφάνιση τους animations, διαφημίσεις και άλλα μηνύματα.

Επιστήμη - Έρευνα: Όσοι πιστεύουν στην αστρολογία είναι πιο ναρκισσιστές και λιγότερο έξυπνοι