Ελλάδα

Υπό έλεγχο η μεγάλη φωτιά - Προσαγωγή ατόμου που έφερε εγκαύματα στα χέρια

φωτια.jpg

Υπό έλεγχο, λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι, τέθηκε η φωτιά που ξέσπασε στο Λαγονήσι και σήμανε συναγερμό στην Πυροσβεστική.

Η φωτιά που ξέσπασε στις 12:30 ανάμεσα στο Λαγονήσι και στα Καλύβια επεκτάθηκε σε χαμηλή βλάστηση και πεύκα και αμέσως σήμανε συναγερμός. Στο σημείο έπνεαν άνεμοι 4 με 5 μποφόρ. Υπό το φόβο για τα χειρότερα δόθηκε η εντολή να εκκενωθούν 10 σπίτια, τα οποία βρίσκονταν κοντά στο σημείο που ξέσπασε η φωτιά, αν και η πυροσβεστική σε tweet δήλωνε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τις κατοικίες.

Στη μάχη με τις φλόγες ρίχτηκαν 30 πυροσβέστες με 11 οχήματα, ένα πεζοπόρο τμήμα, δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη, ένα ελικόπτερο καθώς και υδροφόρα οχήματα του δήμου Σαρωνικού και ύστερα από 2,5 ώρες κατάφεραν να την θέσουν υπό έλεγχο. Οι δυνάμεις του Πυροσβεστικής είχαν αναπτυχθεί ανάμεσα στην φωτιά και στα σπίτια ώστε να εμποδίσουν την εξάπλωση της. Αυτή την ώρα παραμένουν στο σημείο για το φόβο αναζωπυρώσεων. O Δήμαρχος Σαρωνικού Γιώργος Σωφρόνης , λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι, δήλωσε σε τηλεοπτικό κανάλι πως δεν υπάρχει πλέον κανένας λόγος ανησυχίας.

Για προληπτικούς λόγους νωρίτερα η Τροχαία έχει προχωρήσει σε έκτακτα μέτρα με εκτροπή της κυκλοφορίας στις λεωφόρους Καλυβίων και Αναβύσσου.

Προσήχθη ένα άτομο για τη φωτιά στο Λαγονήσι
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, η φωτιά ξεκίνησε από έναν ηλικιωμένο που έκανε κάποιες εργασίες. Μάλιστα, ο ίδιος εμφανίστηκε να παραδέχεται πως αυτός ήταν που κατά λάθος έβαλε τη φωτιά, όταν εντοπίστηκε από αστυνομικούς να φέρει εγκαύματα στα χέρια.

Ελλάδα

Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη μείωση θανάτων από τροχαία στην ΕΕ το 2010 - 2019

τροχαιο με μηχανή

Τη μεγαλύτερη μείωση θανάτων σε οδικά ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, της τάξεως του 44% κατέγραψε η Ελλάδα κατά τη δεκαετία 2010-2019, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο στην οδική ασφάλεια.

Τα θύματα των οδικών ατυχημάτων μειώθηκαν σημαντικά και κατά το πρώτο τετράμηνο φέτος, λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του Covid-19. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε μείωση θανάτων στους δρόμους κατά 18% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ για τον μήνα Απρίλιο η μείωση ήταν 58% σε σχέση με πέρυσι, λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων για το Πάσχα.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από διαδικτυακή συζήτηση για την οδική ασφάλεια που οργάνωσαν η INTERAMERICAN και η Anytime με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας (ΕΜΠ) για τη βιώσιμη Μετακίνηση.

Ωστόσο, παρά την εντυπωσιακή μείωση, κατά το 2019 ο αριθμός των νεκρών στη χώρα μας παρέμεινε σχεδόν σταθερός σε σχέση με το 2018, ενώ στην Ε.Ε. σημειώθηκε μείωση περίπου 3%, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην 21η θέση μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (65 νεκροί ανά εκατομμύριο πληθυσμού), σε σημαντική απόσταση από τον μέσο όρο στην Ε.Ε. (51 νεκροί ανά εκατομμύριο πληθυσμού).

Στην εκδήλωση τονίστηκε ότι ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας εξελίσσεται ως ο πλέον καθοριστικός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Όπως ανέφερε ο Γιώργος Γιαννής, συγκοινωνιολόγος και καθηγητής του ΕΜΠ, ως επικεφαλής της ομάδας του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας που συνεργάζεται με την INTERAMERICAN, τα έξυπνα συστήματα μεταφορών διακρίνονται σε τρεις κύριες κατηγορίες:

 - Σε τεχνολογίες ασφάλειας εντός του οχήματος, όπως π.χ. είναι τα συστήματα ανίχνευσης αλκοόλ, συστήματα ανίχνευσης υπνηλίας, συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντων, συστήματα παρακολούθησης της χρήσης ζώνης ασφαλείας κ.ά.

- Σε συστήματα ασφάλειας βάσει της υποδομής: διαχείρισης ταχυτήτων, δυναμικής διαχείρισης κυκλοφορίας και προειδοποιήσεων τοπικού κινδύνου, αυτοματοποιημένης επιβολής κανόνων κυκλοφορίας κ.ά.

- Σε συνεργατικά συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούν τόσο την υποδομή όσο και το όχημα με κατάλληλους συνδέσμους επικοινωνίας μεταξύ τους: π.χ. έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας (ISA), e-call, συστήματα πλευρικού ελέγχου κ.ά.

Επιπλέον, η συνεχώς αυξανόμενη χρήση έξυπνων κινητών τηλεφώνων, αισθητήρων και συνδεδεμένων αντικειμένων προσφέρουν όλο και περισσότερα δεδομένα μεταφορών που είναι χρήσιμα για τη διεξαγωγή προηγμένων αναλύσεων οδικής ασφάλειας. Με ανάλογες αναλύσεις, υποστηρίζονται ο προσδιορισμός βασικών παραγόντων κινδύνου, η αντιμετώπιση της επικίνδυνης συμπεριφοράς και των σφαλμάτων των χρηστών της οδού, καθώς και κρίσιμες παράμετροι σχετικές με την κυκλοφορία, τις υποδομές και τα οχήματα.

Εκ μέρους της INTERAMERICAN ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων και Υπευθυνότητας, υπογράμμισε ότι οι πρακτικές ασφάλισης είναι αναπόσπαστες από αυτές της οδικής ασφάλειας. Όπως επισημαίνει, «η ψηφιοποίηση και η χρήση νέων τεχνολογιών είναι αξιοποιήσιμη τόσο για να βελτιώνεται η συνείδηση και κουλτούρα ασφαλούς οδήγησης όσο και σε επίπεδο λήψης αποφάσεων και επιλογών για την οδική ασφάλεια, στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ιδιαίτερα δε στον ασφαλιστικό κλάδο».