Ελλάδα

Τα σκούτερ είχαν τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα το 2017

σκούτερ

Μείωση πωλήσεων κατά 31% παρουσίασε η ελληνική αγορά δικύκλου το 2017. Σύμφωνα με ανακοίνωση του κλάδου δικύκλου του ΣΕΑΑ, η πραγματική πορεία των λιανικών πωλήσεων υπολογίζεται στο 12-13%.  
Η διαφορά οφείλεται στις μαζικές προταξινομήσεις δικύκλων τους τελευταίους μήνες του 2016, λόγω λήξης των εγκρίσεων τύπου Euro 3, τα οποία διατέθηκαν στους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του 2017. Αντίστοιχα, η πραγματική αύξηση των λιανικών πωλήσεων του 2016 (σε σχέση με το 2015) εκτιμάται σε 15-16% και όχι στο 22,7% που παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις.
Τη χρονιά που πέρασε πουλήθηκαν συνολικά 28.448 δίκυκλα με τα σκούτερ να έχουν τη μερίδα του λέοντος με 17.873 μονάδες και ακολουθούν τα παπάκια με 5.196 μονάδες, οι μοτοσικλέτες με 4.053 και τετράτροχα με 1.326 μονάδες.
Σημειώνεται ότι η πτώση του 2017 οφείλεται κυρίως στα παπάκια και τα τετράτροχα, κατηγορίες που επηρεάστηκαν περισσότερο από τη λήξη του Euro 3, και δευτερευόντως στα σκούτερ. Αντίθετα, οι μοτοσικλέτες συνέχισαν την πορεία ανάκαμψης των τελευταίων ετών.
Συνολικά την τελευταία τριετία, οι εκτιμώμενες λιανικές πωλήσεις δικύκλων στην Ελλάδα σταθεροποιούνται σε επίπεδα άνω των 32.000 μονάδων ανά έτος, δημιουργώντας έτσι μια υγιή βάση για περαιτέρω ανάπτυξη.
 

Ελλάδα

Όλη η αλήθεια για την «παγίδα» των Τούρκων στο ναυάγιο με τους μετανάστες

λιμενικο.jpg

Απίστευτες μεθοδεύσεις των τουρκικών αρχών, προκειμένου να παραπλανήσουν το Λιμενικό και να εκθέσουν την χώρα μας, καταγράφονται στα επίσημα σήματα για το ναυάγιο λέμβου με μετανάστες, που σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης, στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Λέσβο και τις τουρκικές ακτές.

Αφορά το περιστατικό όπου 32 μετανάστες διασώθηκαν, μία γυναίκα ανασύρθηκε νεκρή και μία ακόμη αγνοείται. Σύμφωνα με πληροφορίες το επεισόδιο εξελίχθηκε ως εξής:

Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στις 05:00, το σκάφος του Λιμενικού Σώματος (ΠΛΣ 137), καθώς και σκάφος της FRONTEX με σημαία Βουλγαρίας, τα οποία βρίσκονταν σε προγραμματισμένη περιπολία ανοικτά της Μυτιλήνης και εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων, ενημερώθηκαν μέσω VHF από ακταιωρό της Τουρκικής Ακτοφυλακής (TUR CG) για την ύπαρξη λέμβου με υπηκόους τρίτων χωρών άγνωστης εθνικότητας, σε κίνδυνο στη θαλάσσια περιοχή κόλπου ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΟΥ.

Άμεσα ενημερώθηκαν το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), καθώς και η Λιμενική Αρχή Μυτιλήνης ενώ τα δύο σκάφη, του Λιμενικού Σώματος και της FRONTEX, έσπευσαν στο σημείο όπου και εντόπισαν φουσκωτή λέμβο σε ιδιαίτερα δυσχερή κατάσταση και ξεκίνησαν την επιχείρηση διάσωσης.

Σε κοντινή απόσταση και εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων παρέμενε η Τουρκική Ακταιωρός η οποία μέσω των μεγάφωνων της ενημέρωνε ότι κατέγραφε τις ενέργειες των δύο σκαφών, του Λιμενικού Σώματος και της FRONTEX.

Εν συνεχεία και ενώ η επιχείρηση διάσωσης βρισκόταν σε εξέλιξη, η Τουρκική ακταιωρός ενημέρωσε εκ νέου το σκάφος του Λιμενικού Σώματος και το σκάφος της FRONTEX για την ύπαρξη και άλλου περιστατικού, δίνοντας μάλιστα στίγματα και πορείες.

Για την διερεύνηση των πληροφοριών αυτών έσπευσαν στο στίγμα που είχαν δώσει οι Τούρκοι το περιπολικό ανοικτής θαλάσσης ΠΑΘ-050 καθώς και το Βουλγάρικο σκάφος της FRONTEX.

Μετά τις σχετικές έρευνες διαπιστώθηκε ότι επρόκειτο για ψευδή πληροφορία η οποία και δεν επαληθεύτηκε.

Το σκάφος του Λιμενικού Σώματος (ΠΛΣ-137) διέσωσε 32 υπηκόους τρίτων χωρών, εκ των οποίων οι 15 είναι άντρες, οι 14 γυναίκες καθώς και τρία παιδιά.

Κατά δήλωση των διασωθέντων στην λέμβο επέβαιναν 34 άτομα και ως εκ τούτου αμέσως μετά την διάσωση των 32 άρχισε ή έρευνα για τον εντοπισμό άλλων δύο γυναικών. Αργά το μεσημέρι, εντοπίσθηκε η σωρός μιας γυναίκας, ενώ συνεχίζεται η έρευνα για τον εντοπισμό και της δεύτερης γυναίκας.

Οι διασωθέντες αποβιβάσθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Μυτιλήνης, ενώ στην επιχείρηση εντοπισμού συμμετέχουν πλωτά του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚ, Ε/Π HUEI του ΕΣ, SUPER PUMA της ΠΑ, έτερο εναέριο μέσο της FRONTEX από την Λετονία, καθώς και σκάφος της Ειδικής Ομάδας Διάσωσης.

Κατόπιν σχετικής διερεύνησης των συνθηκών και από τις μαρτυρικές καταθέσεις που έχουν συλλεχθεί κατά την προανακριτική διαδικασία προκύπτουν τα εξής:

-Η λέμβος των μεταναστών ξεκίνησε από το Αϊβαλί νωρίς τα ξημερώματα σήμερα 02/12/2020

- Κατά την διάρκεια του ταξιδιού και λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή οι επιβαίνοντες κάλεσαν την Τουρκική Ακτοφυλακή για να τους διασώσει.

- Ενώ η λέμβος βρισκόταν ακόμη εντός των Τουρκικών Χωρικών Υδάτων κατέφθασε σκάφος της Τούρκικης ακτοφυλακής στο σημείο.

Δεν προέβη σε καμιά διάσωση, αλλά αντίθετα με την απειλεί βίας υποχρέωσε την λέμβο να συνεχίσει τον πλου της προς τα Ελληνικά χωρικά ύδατα.

Για να διασφαλίσει μάλιστα ότι δεν θα προσπαθούσε να επιστρέψει στην Τουρκία, την συνόδευε μέχρι και εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων.

Σύμφωνα πάντα με τις μαρτυρίες των διασωθέντων άρχισε να διενεργεί ελιγμούς γύρω από την λέμβο με αποτέλεσμα να γεμίσει αυτή με τα απόνερα του τουρκικού σκάφους.

Η λέμβος στην συνέχεια παρουσίασε απώλεια αέρα με αποτέλεσμα να χάσει την πλευσιμότητα της, ενώ από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε επί της λέμβου εντοπίσθηκε μαχαίρι, η δε λέμβος φέρει σημάδια σκισίματος από μαχαίρι.