Οικονομία

Επισιτισμός- τουρισμός: Εκτός εποχικού βοηθήματος πάνω από 280.000 εργαζόμενοι

ξενοδοχοϋπάλληλος

Στον «αέρα» βρίσκονται περισσότεροι από 280.000 εποχικά εργαζόμενοι στον κλάδο του επισιτισμού και τουρισμού καθώς δεν μπορούν να λάβουν το εποχικό βοήθημα του ΟΑΕΔ.

Πρόκειται για εργαζομένους που δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν τα 101 ένσημα που απαιτούνται για το επίδομα ανεργίας και ταυτόχρονα μένουν εκτός από το εποχικό βοήθημα, το οποίο καταβάλλεται εφάπαξ.

Για να λάβει κάποιος το συγκεκριμένο βοήθημα χρειάζονται να έχει 75 ένσημα. Μόνο που το 2020 λόγω του κορωνοϊού και του lockdown οι εποχικά εργαζόμενοι δεν κατάφεραν να «πιάσουν» τον αριθμό των 75 ενσήμων.

Όπως εξηγεί στο enikos.gr, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επισιτισμού – Τουρισμού, Γιώργος Χότζογλου, «οι εποχικά εργαζόμενοι στην εστίαση δεν είχαν δικαίωμα μονομερούς αναστολής σύμβασης και αποζημίωσης 534 ευρώ συν 25 ενσήμων ανά μήνα από το κράτος. Είχαν χαρακτηριστεί ως εργαζόμενοι χωρίς δικαίωμα υποχρεωτικής επαναπρόσληψης. Άρα όλοι οι εποχικά εργαζόμενοι του κλάδου της εστίασης – περίπου 200.000-250.000- μένουν εκτός του εποχικού βοηθήματος».

Ο κ. Χότζογλου συνεχίζει λέγοντας πως στον… αέρα βρίσκονται και άλλοι 80.000 εποχικά εργαζόμενοι στον τομέα του τουρισμού, αλλά για διαφορετικό λόγο.

«Οι εργαζόμενοι στον τουρισμό είχαν δικαίωμα υποχρεωτικής επαναπρόσληψης, έπαιρναν την αποζημίωση ειδικού σκοπού ύψους 534 ευρώ, συν τα 25 ένσημα τον μήνα. Όμως δεν μπορούν να λάβουν το εποχικό βοήθημα γιατί δεν έχει βρει τρόπο το υπουργείο Εργασίας να εμφανίσει στον ΕΦΚΑ τα ένσημα από τη μονομερή αναστολή σύμβασης», υποστηρίζει ο κ. Χότζογλου.

Παρά τις κρούσεις και τα ερωτήματα που έχουν τεθεί στους αρμοδίους, όπως λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επισιτισμού και Τουρισμού, «κανείς δεν γνωρίζει τίποτα».

Προβλήματα για τους εργαζομένους και με τα ένσημα

Ο κ. Χότζογλου εξηγεί ότι υπάρχουν και άλλα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο. Όπως επισημαίνει ο ίδιος «ακόμα δεν γνωρίζουμε τι θα ισχύσει με τα ένσημα για φέτος προκειμένου να ληφθεί το επίδομα ανεργίας. Θα ισχύσει ο αριθμός 101 ή όπως πέρυσι που στο πλαίσιο διευκόλυνσης είχε τεθεί όριο το 50»;

Μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται, σύμφωνα  με τον ίδιο και από το ότι δεν έχουν εμφανιστεί ακόμα τα ένσημα του 2020 για τους εργαζομένους.

Το αποτέλεσμα είναι, όπως αναφέρει, εργαζόμενοι που θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης να μην μπορούν να βγουν στη σύνταξη, άλλοι να μην μπορούν να γράψουν τα παιδιά τους στους παιδικούς σταθμούς, καρκινοπαθείς δεν μπορούν να ξεκινήσουν χημειοθεραπείες , μητέρες δεν μπορούν να πάρουν το επίδομα λοχείας.

«Πρόκειται για τριτοκοσμικές εικόνες» λέει ο κ. Χότζογλου και προσθέτει ότι «η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Εργασίας μας είχε πει ότι τα ένσημα θα εμφανιστούν έως το τέλος του 2020. Όμως πλέον βρισκόμαστε στον Σεπτέμβριο του 2021 και κοντεύουμε στο τέλος του χρόνου και ακόμα τίποτα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΝΔΙΣΥ: Λάθος ο επανυπολογισμός του 2019 σε 600.000 κύριες συντάξεις

ΑΑΔΕ: Άνοιξε η πλατφόρμα για επανένταξη στις ρυθμίσεις των 100 και 120 δόσεων

Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκε ο τζίρος - Πού ξόδεψαν περισσότερα χρήματα οι καταναλωτές

 

Οικονομία

Αυτοκίνητο: Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

αυτοκίνητα

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.

Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ - περίπου 3,5 εκατομμύρια - είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ. Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας στους τρεις Έλληνες αντιμέτωπος με τη φτώχεια – Τραγική η εικόνα στους ανήλικους

Προσδοκίες για νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών

 

ESPA BANNER