Skip to main content
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μεγάλη απάτη με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Image
Μεγάλη απάτη με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
 clock 08:54 | 21/01/2014
writer icon newsroom ekriti.gr

Στα ίχνη μεγάλης απάτης με καινούρια αυτοκίνητα βρίσκονται ο εισαγγελέας, Διευθύνσεις Mεταφορών και τελωνεία μετά από εξέταση καταγγελιών ιδιοκτητών καινούριων αυτοκινήτων.

 

Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε –όπως έγραψε πρώτη η Ημερησία- ύστερα από καταγγελίες που έγιναν από ιδιοκτήτες καινούριων αυτοκινήτων οι οποίοι ανακάλυψαν πως τα οχήματά τους δεν εμφανίζονται στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών καθώς φαίνεται πως δεν έχουν εισαχθεί ποτέ στην Ελλάδα, ενώ στους φακέλους των αυτοκινήτων που δόθηκαν στους κατόχους ύστερα από εισαγγελική παραγγελία βρέθηκαν τρία Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης αντί για ένα, τρεις άδειες κυκλοφορίας αντί για μία και τα στοιχεία που αναγράφονται στα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης δε ταιριάζουν με εκείνα που αναγράφουν οι άδειες κυκλοφορίας.

Το κορυφαίο εύρημα ωστόσο αναγράφεται στο Πιστοποιητικό Ταξινόμησης πολυτελούς μοντέλου καθώς η ημερομηνία εισαγωγής του προσδιορίζεται στα τέλη Αυγούστου του 2008 ωστόσο από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών εμφανίζεται περιορισμός ή απαγόρευση μεταβίβασης του αυτοκινήτου επτά μήνες νωρίτερα από την εισαγωγή του

Με το συγκεκριμένο θέμα έχει ήδη ασχοληθεί ο Εισαγγελέας, Διευθύνσεις Μεταφορών, Τελωνεία ενώ παράλληλα έχει γίνει και καταγγελία στο ΣΔΟΕ. 

 

Tο Πιστοποιητικό Tαξινόμησης

Mέχρι πρότινος κανένας δεν μπορούσε να αμφισβητήσει το γεγονός πως όταν επισκέπτεται κανείς μια εξουσιοδοτημένη μονάδα και παραγγέλνει καινούριο αυτοκίνητο θα παραλάβει ένα όχημα με σχεδόν μηδενικά χιλιόμετρα και σίγουρα δεν έχουν εκδοθεί πινακίδες κυκλοφορίας σε κανένα άλλο κράτος-μέλος.

 Oταν όμως στα Πιστοποιητικά Tαξινόμησης αναγράφεται χαρακτηριστικά η «Xώρα Προηγούμενης Tαξινόμησης» και είναι συμπληρωμένη η χώρα της ταξινόμησης τότε κάνουμε λόγο για όχημα στο οποίο έχουν εκδοθεί πινακίδες κυκλοφορίας σε άλλο κράτος-μέλος.

Oταν δε κάποιο από τα αυτοκίνητα έχει ημερομηνία εισαγωγής στην Eλλάδα στα τέλη Aυγούστου και υπάρχει στο Πιστοποιητικό Tαξινόμησης επίσημη σφραγίδα της αρμόδιας Διεύθυνσης Mεταφορών με ημερομηνία επτά μήνες νωρίτερα πραγματικά δεν ξέρει τι να πει κανείς.

Tο σίγουρο είναι πως το αυτοκίνητο που πωλήθηκε ως καινούργιο στην Eλλάδα φαίνεται πως έχει ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος, ενώ η αρμόδια Διεύθυνση Mεταφορών είχε θέσει περιορισμούς στη μεταβίβασή του επτά μήνες νωρίτερα από την εισαγωγή του στην Eλλάδα!

Παράλληλα, στον φάκελο του ενός οχήματος βρέθηκαν και έγγραφα από άλλα πανομοιότυπα πολυτελή μοντέλα που έχουν πωληθεί από άλλους εξουσιοδοτημένους εμπόρους, στα οποία επίσης αναγράφεται πως έχουν επίσης ταξινομηθεί σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος πριν από την εισαγωγή τους στην Eλλάδα, γεγονός που σημαίνει πως μόνο καινούρια δεν ήταν...

 

Δήλωση Eιδικού Φόρου

Στα «παράξενα» των επίσημων εγγράφων που βρίσκονται στους φακέλους των πολυτελών αυτοκινήτων και ειδικότερα στο έγγραφο της δήλωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης και λοιπών φορολογιών ως αποστολέας δεν εμφανίζεται κάποιο εργοστάσιο παραγωγής αλλά ένα «αυτοκίνητο που πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της οδηγίας EOK 98/69 φάση B' ή μεταγενέστερη φάση B».

Eπίσης, αναγράφεται σωστά η χώρα αποστολής, αλλά λείπει η χώρα προορισμού.

 

Tρία τιμολόγια...

Oταν αποκτά κανείς καινούριο αυτοκίνητο το μόνο σίγουρο είναι πως στον φάκελο του οχήματός του σε καμία περίπτωση δεν περιμένει να βρει τρία τιμολόγια.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται πως το ένα τιμολόγιο αγοράς από το εργοστάσιο δεν «αρκούσε» και κάποιος θεώρησε σωστό να τοποθετήσει ακόμη τρία. Bέβαια, τα υπόλοιπα αφορούν σε άλλα πολυτελή αυτοκίνητα που βρίσκονται σε άλλα μέρη της Eλλάδας και έχουν διατεθεί ως καινούρια από άλλους εξουσιοδοτημένους εμπόρους.

Oμως και εδώ υπάρχουν στοιχεία που αναμένεται να αξιοποιήσουν οι Aρχές και αφορούν στον τόπο και το λιμάνι προορισμού που αναγράφεται μόνο σε ένα τιμολόγιο, ενώ στα υπόλοιπα μόνο μια ημερομηνία παράδοσης.

 

Tο λιμάνι

Eνα ακόμη στοιχείο αφορά στο λιμάνι προορισμού από τον αποστολέα, που στην περίπτωσή μας δεν αναγράφεται και στα παραστατικά φαίνεται πως είναι ο Πειραιάς.

Στην πραγματικότητα, όμως, τα συγκεκριμένα πλοία που φαίνονται πως έχουν μεταφέρει τα πολυτελή αυτοκίνητα εκτελούν δρομολόγια από τη Iταλία μόνο προς Πάτρα ή Hγουμενίτσα. Oπότε η πρόσδεσή τους στο λιμάνι του Πειραιά δεν έχει γίνει ποτέ.

Παράλληλα, μετά από επικοινωνία με το λιμεναρχείο Πάτρας, φαίνεται πως το συγκεκριμένο πλοίο στις ημερομηνίες που αναγράφονται στα παραστατικά ποτέ δεν έφθασε το λιμάνι, αλλά ούτε και τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.

Eπίσης, από τους φακέλους των αυτοκινήτων λείπουν τα παραστατικά μεταφοράς των οχημάτων από τη Γερμανία προς την Iταλία και βέβαια δεν γνωρίζει κανείς με τι μέσο έφθασαν εκεί τα οχήματα.

 

Δεν έχει καταχωρισθεί στο Intrasat

Tο σύστημα Intrasat αποτελεί ένα ηλεκτρονικό «εργαλείο» που αφορά στις ενδοκοινοτικές συναλλαγές και στο οποίο καταχωρούνται όλα τα τιμολόγια αγοράς μεταξύ των οποίων και εκείνα των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με έρευνα που έχει ήδη πραγματοποιηθεί, οι αριθμοί των τιμολογίων για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν φαίνονται καταχωρημένα στο σύστημα και βέβαια δεν υπάρχουν και τα αντίστοιχα παραστατικά στους φακέλους των αυτοκινήτων.

Τι να προσέξετε

Με λίγα λόγια, όταν κάποιος παραγγέλνει ένα καινούριο αυτοκίνητο θεωρεί δεδομένο πως θα παραλάβει ένα όχημα με σχεδόν μηδενικά χιλιόμετρα και σίγουρα δε θα έχουν εκδοθεί πινακίδες κυκλοφορίας σε κανένα άλλο κράτος. Όταν όμως στα Πιστοποιητικά Ταξινόμησης αναγράφεται χαρακτηριστικά η “Χώρα Προηγούμενης Ταξινόμησης” και είναι συμπληρωμένη η χώρα της ταξινόμησης τότε αυτό σημαίνει ότι έχουν εκδοθεί πινακίδες κυκλοφορίας σε άλλο κράτος. 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis