Skip to main content
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ηράκλειο: Αδιαπραγμάτευτη η πεζοδρόμηση και η καθολική απαγόρευση των οχημάτων, λένε οι παρατάξεις

Image
Συνάντηση της δημοτικής αρχής με τους επικεφαλής των παρατάξεων για το κυκλοφοριακό.
 clock 20:21 | 24/01/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Εισάγοντας νέες τεχνικές λύσεις στα σημεία που έχουν προκληθεί τριβές στην  κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης, η Διαπαραταξιακή Επιτροπή του Δήμου Ηρακλείου οριστικοποίησε μια σειρά από αλλαγές που δρομολογούνται στο σχεδιασμό της κυκλοφοριακής οργάνωσης της παλιάς πόλης, που θα έχει πιλοτική εφαρμογή για ένα τετράμηνο.

Αδιαπραγμάτευτος όρος της διαπαραταξιακής επιτροπής στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Β. Λαμπρινός και οι αντιδήμαρχοι Γ. Αναστασάκης και Γ. Σισαμάκης, οι εκπρόσωποι της μείζονος αντιπολίτευσης Ν. Γιαλυτάκης και Γ. Αγριμανάκης, οι επικεφαλής των παρατάξεων Η. Λυγερός, Ευ. Σχοιναράκη – Ηλιάκη, Ε. Κουκιαδάκης και Π. Ινιωτάκης και ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης Μ. Κασαπάκης, ήταν η περιφρούρηση της πεζοδρόμησης του σταυρού της πόλης και η καθολική απαγόρευση της κίνησης των οχημάτων.

 Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στον απόηχο της σφοδρής σύγκρουσης που καταγράφηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε χειροδικίες. Στο κρίσιμο αίτημα που θέτει ο κλάδος των ταξί, οι δημοτικές παρατάξεις είναι ευθυγραμμισμένες ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υιοθετείται το αίτημα τους για να έχουν πρόσβαση μέσω Χ. Γιάνναρη, μικρής Έβανς, Δικαιοσύνης Ίδης και 1821. Η Διαπαραταξιακή Επιτροπή αντιπροτείνει δύο πιάτσες των ταξί επί της Κορωναίου (μία δίπλα στο Επιμελητήριο και η δεύτερη στη συμβολή με την 25ης Αυγούστου), και μια στη Χ.Γιάνναρη.  Παράλληλα πρότεινε να υπάρξει ένα ειδικό καθεστώς σε ότι αφορά τη διέλευση των ταξί από τους πεζόδρομους σε κάποιες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι  των ταξί επιφυλάχθηκαν να απαντήσουν, όταν δουν την ολοκληρωμένη πρόταση. Ωστόσο ο πρόεδρος των ταξί κ. Λ.Πετράκης, με δηλώσεις του στο Ράδιο Κρήτη, ξεκαθαρίζει ότι είναι διατεθειμένος να κάνει ένα βήμα πίσω σε σχέση με το βέτο που έχει τεθεί από τον κλάδο του εάν δημιουργηθεί ένας νέος κυκλοφοριακός βρόγχος στο ύψος της Ψαρομηλίγκων που θα μπορούσε να αποφορτίσει την πίεση που δέχεται το κέντρο της πόλης. Όπως σημειώνει εάν η δημοτική Αρχή δεν το αποδεχτεί αυτό είναι κόκκινη γραμμή για τον ίδιο και τον κλάδο του. Μάλιστα ο ίδιος δεν κρύβει την έκπληξη του για την προσέγγιση που γίνεται από τις δημοτικές παρατάξεις σε σχέση με τη χρήση ηλεκτρικού λεωφορείου στη Δικαιοσύνης, που όπως σκωπτικά σχολιάζει αναιρεί κάθε έννοια πεζοδρόμησης από αυτούς που την ευαγγελίζονται. Ο ίδιος προειδοποιεί ότι ο κλάδος είναι σε επιφυλακή και θα έχει ακόμα πιο δυναμική παρουσία με τη συμμετοχή αυτή τη φορά 800 ατόμων στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Μάλιστα σε σχετική ανακοίνωση του τονίζει ότι  "ο Σύλλογος Ιδιοκτητών ταξί Ηρακλείου ενημερώνει τους συναδέλφους αλλά και το επιβατικό κοινό του Ηρακλείου, ότι η σημερινή συζήτηση στο γραφείο του δημάρχου με παρόντες όλους τους επικεφαλής των δημοτικών  παρατάξεων έπεσε στο κενό. 

Οι προτάσεις τους αντιδημαρχου κ Αναστασακη για άλλη μια φορα αποδεικνύουν την σοβαρότητα που αντιμετωπίζει το θέμα του κυκλοφοριακου στο κέντρο της πόλης.  Για πολλοστή φορά επιβεβαιώνει τις ανησυχίες μας τόσο για τον κλάδο μας όσο και για τους πολίτες του Ηρακλείου.  Από τον καθολικό αποκλεισμό των οχημάτων στο κέντρο της πόλης, επαναφέρει θέμα μίνι μπας με διαδρομή από Δικαιοσύνης, Ίδης Καλοκαιρινού. Δεν ανεφερε καθόλου την είσοδό των ταξί στο κέντρο της πολης, μόνο για ειδικές περιπτώσεις.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας δεν συμφώνησε σε τίποτα, παραμένει στις θέσεις του,  απλά και ξεκάθαρα δώσαμε εναλλακτικές προτάσεις προς όφελος του κλάδου και του επιβατικού κοινού. περιμένουμε μέχρι την Παρασκευή την τελική πρόταση από την μεριά του Δημου και θα επανέλθουμε με νέο ενημερωτικό δελτιο, πριν το δημοτικό συμβούλιο που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 30/1/23".

Τι προβλέπουν οι τεχνικές λύσεις που προτάθηκαν;

Στη διάρκεια της συζήτησης στο σύνολο τους οι  δημοτικές παρατάξεις εστίασαν στη δύσκολη εξίσωση της οδού Οδηγητρίας, όπου η στενότητα του δρόμου δημιουργεί αντιδράσεις προβληματισμό και σοβαρά ερωτήματα, για το αν μπορεί να αντέξει τον κυκλοφοριακό φόρτο. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μια μικτή επιτροπή με τη συμμετοχή των τοπικών εμπόρων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, συναδέλφων τους από τη 1821 των δύο ιδιωτικών πάρκινγκ, εκπροσώπων της Τροχαίας και της Αστυνομίας, που θα παρακολουθούν την εξέλιξη της κίνησης καταγράφοντας τις δυσκολίες. Μάλιστα στην κατεύθυνση αυτή τονίστηκε ότι μπορούν να αξιοποιηθούν και οι νέες τεχνολογίες, σε ότι αφορά στην αποτύπωση του κυκλοφοριακού φόρτου.

Σε σχέση με την πρόσβαση στην οδό Γιαννίκου τονίσθηκε ότι θα προωθηθεί μια κανονιστική πράξη η οποία θα μπορεί να ρυθμίζει τους όρους πρόσβασης των κατοίκων στους πεζόδρομους που βρίσκονται στα σπίτια τους ώστε να λυθούν τα αντικειμενικά ζητήματα που θέτουν σε ότι αφορά στην καθημερινή εξυπηρέτηση τους.  Παράλληλα προτάθηκε να διερευνηθεί η δυνατότητα να αποκτήσει ο Δήμος Ηρακλείου δύο ηλεκτρικά ολιγοθέσια λεωφορεία τα οποία θα μεταφέρουν κόσμο από την πλατεία Ελευθερίας στην Καλοκαιρινού και το  αντίστροφο  ώστε να λυθεί κάθε ζήτημα προσβασιμότητας που εγείρεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Έριξαν με αεροβόλο σε λεωφορείο του αστικού ΚΤΕΛ

Δέσμευση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Γ. Γεωργαντά για τους εργάτες γης στο Ράδιο Κρήτη

Κρήτη: Συνάντηση του Προέδρου της ΠΕΔ με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis