Skip to main content
ΑΠΟΨΕΙΣ

Στην "πυρά" τα επιτελεία πολιτικής επικοινωνίας; του Θανάση Παπαμιχαήλ*

Image
Θανάσης Παπαμιχαήλ
 clock 21:36 | 08/04/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

Η πολιτική επικοινωνία άλλαξε τα τελευταία χρονιά. Η άσκηση της πολιτικής γίνεται  με όρους marketing και οι πολιτικοί μας επικοινωνούν και πλασάρονται ως καταναλωτικά προϊόντα. Πολιτική λοιπόν με όρους marketing και social media, η οποία   ‘’πουλάει" καλύτερα ένα πολιτικό πρόσωπο, το κάνει οικείο και προσιτό όπως και οι λεγόμενοι influencers, μέσα από δημοφιλή δίκτυα προβάλλουν προϊόντα και υπηρεσίες .

Για την εικόνα ενός πολιτικού, το πώς ντύνεται, το πώς μιλάει,  πώς ‘’γράφει’’ στο φακό, δίνεται μεγάλη σημασία από τα επιτελεία της επικοινωνίας αλλά και από το κοινό που έχει συνηθίσει να καταναλώνει εικόνες, επιμελημένες και καλά πακεταρισμένες ‘’συσκευασίες’’ πολιτικών προσώπων αντί να ενδιαφέρεται για την ουσία του λόγου, το περιεχόμενο του. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η εικόνα, το φαίνεσθαι, δεν ταυτίζεται με αυτό που ακριβώς στην πραγματικότητα είναι. Και τις περισσότερες φορές είναι χειρότερα.

Λογογράφοι, επικοινωνιολόγοι, δημοκόποι και δημοσιογράφοι αναμφισβήτητα δημιουργούν μια πλασματική, "εικονική" εικόνα ενός πολιτικού προσώπου με στόχο την εκλογή του, σε θέσεις ευθύνης. Έχουν αλήθεια ευθύνη όλοι αυτοί, οι επαγγελματίες της επικοινωνίας για τα πρόσωπα που προβάλλουν. Να τους στείλουμε στην πυρά:

Σύμφωνα με ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ στην κρατική ΕΡΤ3, όταν ξεκίνησαν να δικάζονται τα Γερμανικά στελέχη και μέλη του κόμματος, κάθισε μαζί τους ως ένοχος και ο φωτογράφος του Χίτλερ. Καταδικάστηκε σε πολυετή φυλάκιση γιατί σύμφωνα με την εισαγγελική αγόρευση ‘’Μπορεί να μην έβαψε τα χέρια του με αίμα αλλά με την τέχνη που έβαλε στην φωτογράφιση του Χίτλερ, τον παρουσίασε στο κοινό ως δυναμικός και ανίκητος ηγέτης’’. Ο φακός του φωτογράφου ξεγέλασε τους πολίτες, τότε! 

Σήμερα, ζούμε στην εποχή της μετα-πολιτικής όπου η εικόνα ενός πολιτικού προσώπου είναι πιο ισχυρή από την ουσία της πολιτικής του. Το αστραφτερό  χαμόγελο, το μοντέρνο ντύσιμο, η χολιγουντιανή παρουσίαση των θεμάτων, τα πανάκριβα βίντεο και οι αγκαλιές με τους πολίτες, πουλάνε πολύ περισσότερο από την όποια ιδεολογία και το περιεχόμενο.

Από την άλλη, ζούμε σε εποχή πλήρους απαξίωσης της πολιτικής και το να μη μιλάς πολιτικά, είναι το ζητούμενο για μεγάλο μέρος του κοινού.

Τώρα όσον αφορά το επίπεδο του πολιτικού προσωπικού, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, ευτυχώς που υπάρχουν και οι κάθε είδους σύμβουλοι πολιτικής επικοινωνίας και δημιουργούν το περιτύλιγμα, τη "συσκευασία" του πολιτικού προς κατανάλωση στο ευρύ κοινό.

Ίσως να φαίνεται παράδοξο αυτό, που το άρθρο να υπογράφεται από έναν σύμβουλο πολιτικής επικοινωνίας αλλά όταν οι επιλογές των πολιτών στην κάλπη είναι από το λεγόμενο lifestyle και από το κάτω ράφι των υποψηφίων, τότε όλα είναι πιθανά! Άλλωστε εμείς συμβουλεύουμε τους πελάτες μας να «τσαλακώνουν» την εικόνα τους όταν χρειάζεται, εμείς θα μείνουμε στο απυρόβλητο!

*Ο Θανάσης Παπαμιχαήλ είναι Επικοινωνιολόγος-Συγγραφέας Οδηγών Πολιτικής Αυτοβελτίωσης (Σ.Ο.Π.Α.)

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του ekriti.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πόσο οι ειδήσεις επηρεάζουν την υγεία μας; του Θανάση Παπαμιχαήλ*

83 χρόνια από την εισβολή του Χίτλερ στην Ελλάδα ο αγώνας για τις γερμανικές αποζημιώσεις συνεχίζεται. Του Νότη Μαριά*

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis