Skip to main content
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

9 Μαρτίου 1959: Η διάσημη κούκλα Barbie κάνει το ντεμπούτο της...

Image
BARBIE
 clock 07:15 | 09/03/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

Σε ένα ταξίδι της στην Ευρώπη το 1956, η Χάντλερ και η 15χρονη κόρη της, Μπάρμπαρα, εντυπωσιάστηκαν από μία κούκλα 30 εκατοστών, την Λίλη, που είδαν σε μια βιτρίνα καταστήματος, καθώς περπατούσαν. Η Λίλι ήταν ηρωίδα ενός δημοφιλούς για την εποχή γερμανικού κόμικ, είχε καμπύλες και φορούσε ψηλά τακούνια. Η Χάντλερ έβαλε λοιπόν, τρεις «Λίλι» στις αποσκευές της και όταν γύρισε πίσω ξεκίνησε να σχεδιάζει μία ανάλογων διαστάσεων κούκλα.

Η ιδέα γεννήθηκε όταν είδε την κόρη της, Μπάρμπαρα να παίζει με τις φίλες της κρατώντας μεγάλες χάρτινες κούκλες, που έκοβαν από περιοδικά, εφημερίδες και βιβλία, στις οποίες απέδιδαν ρόλους ενήλικων γυναικών.

Αποφάσισε λοιπόν να ονομάσει το νέο της εγχείρημα «Barbie» (από την κόρη της) και προσπάθησε να πείσει τον σύζυγό της (αφού ο Μάτσον είχε ήδη εγκαταλείψει γιατί διαφωνούσε με την εστίαση της εταιρείας σε παιχνίδια) να κατασκευάσουν κούκλες Barbie.

Τα εμπόδια και οι ανατροπές

Ο ανδρικός πληθυσμός της Mattel δεν ενθουσιάστηκε από την ιδέα, καθώς πίστευε ότι τα μικρά κοριτσάκια ενθουσιάζονταν περισσότερο από τις κούκλες μωρά και όχι από την έφηβη Barbie, που ερχόταν ντυμένη με διάφορα αξεσουάρ μόδας.

Ένα ακόμα εμπόδιο συνάντησε η Χάντλερ με την σχεδίαση και την παραγωγή των μικροσκοπικών ρούχων της κούκλας, τα οποία όπως επέμενε (και δικαίως όπως θα δούμε στην συνέχεια) να πωλούνται χωριστά. Την λύση στο πρόβλημα έδωσε τελικά μια ιαπωνική εταιρεία, η οποία ανέλαβε την παραγωγή για 20 διαφορετικά συνολάκια.

Image
BARBIE

Κι ενώ ήταν σίγουρη ότι η Barbie θα γινόταν ανάρπαστη μεταξύ των μικρών κοριτσιών, είχε κάποιες αμφιβολίες για την στάση που θα κρατούσαν οι γονείς τους, που ήταν και οι επίσημη «αγοραστές» του παιχνιδιού. Για να ξεπεράσει λοιπόν και αυτό το εμπόδιο, ανέθεσε σε μία ψυχολόγο να παρατηρήσει επί έξι μήνες 23 πατεράδες, 45 μαμάδες και 357 παιδιά.

Σύμφωνα με την ειδικό, οι μαμάδες θα ζήλευαν την κούκλα με τις θεϊκές αναλογίες και πιθανότατα θα την απέρριπταν. Για αυτόν τον λόγο πρότεινε η Barbie να διαφημιστεί μέσω της τηλεόρασης με σλόγκαν «κάποια μέρα θα γίνω ακριβώς σαν και σένα», προκειμένου να καθησυχαστούν.

Η τελική ευθεία

Η Χάντλερ συνέχεια με αμείωτο ρυθμό την προσπάθεια της και το 1959 εισήχθησαν από την Ιαπωνία ένα εκατομμύριο κούκλες Barbie. Κι ενώ στην αρχή οι πωλήσεις δεν ήταν αρκετές, μόλις η Barbie προβλήθηκε στην τηλεόραση προκάλεσε φρενίτιδα.

Η τιμή της ήταν προσιτή καθώς κόστιζε μόλις τρία δολάρια, τα ρουχαλάκια της όμως (τα οποία πωλούνταν ξεχωριστά) ανέρχονταν στην τιμή των ενός έως και τριών δολαρίων και αποδείχθηκε ότι ήταν η καλύτερη επιχειρηματική στρατηγική, αφού η αλλαγή των ρούχων προσέδιδε την μεγαλύτερη ικανοποίηση στα κορίτσια.

Εκείνη την χρονιά πωλήθηκαν 350.000 κούκλες ενώ την επόμενη η Mattel μπήκε δυναμικά στην Wall Street. Έκτοτε έχουν πωληθεί περισσότερες από ένα δισεκατοµµύριο Barbie ενώ σήμερα πωλούνται σε 150 χώρες δύο κούκλες ανά δευτερόλεπτο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Μαράια Κάρεϊ έγινε Barbie και η κούκλα ξεπούλησε αμέσως

Πάστορας σε "πνευματική έκσταση" καταστρέφει το κουκλόσπιτο της Barbie με ρόπαλο, στο οποίο είχε κολλημένη τη Βίβλο

 

 

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis