Υγεία

Υγεία Καρδιάς: Το σούπερ αντιοξειδωτικό τρόφιμο που τη θωρακίζει

καρδια

Οι τουρίστες τις ψάχνουν μανιωδώς κάθε καλοκαίρι ενώ ακόμα κι αν δεν τις είχαν δοκιμάσει ποτέ, σίγουρα θα το κάνουν όταν βρεθούν σε μια ταβέρνα και παραγγείλουν χωριάτικη σαλάτα. Πλούσιες σε αντιοξειδωτικά και υγιή λίπη, οι ελιές προσφέρουν αρκετά οφέλη στον οργανισμό, με ένα από αυτά την προστασία από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Σε αντίθεση με τα φρούτα, οι ελιές  έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά και χαμηλότερη σε υδατάνθρακες. Μόλις πέντε ελιές, έχουν 88 θερμίδες ενώ περιέχουν 5 γραμμάρια πρωτεϊνη, 3 γραμμάρια φυτικές ίνες και 6 γραμμάρια λίπος. Παράλληλα, με αυτή την ποσότητα έχετε καλύψει το 53% της ημερήσιας πρόσληψης νατρίου. Μπορεί να είναι πλούσιες σε λιπαρά, όμως το 75% των λιπαρών αυτών είναι τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που θεωρούνται ευεργετικά για την υγεία της καρδιάς αποτρέποντας τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ακόμα, οι ελιές αποτελούν μια πολύ καλή πηγή σιδήρου, ασβεστίου και χαλκού. Η πρόσληψή τους μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης αναιμίας, ενώ ενδυναμώνουν τα οστά και βελτιώνουν τη λειτουργία της καρδιάς. Οι βιταμίνες Α και Ε δρουν επίσης ευεργετικά για τον οργανισμό καθώς η βιταμίνη Α βοηθά να διατηρήσουμε υγιή την όρασή μας, ενώ η βιταμίνη Ε βελτιώνει την υγεία της καρδιάς. Ανάμεσα στα αντιοξειδωτικά που περιέχουν οι ελιές βρίσκονται και οι πολυφαινόλες και συγκεκριμένα η ελαιοευρωπαΐνη, υπεύθυνη για την πικρή της γεύση, και η υδροξυτυροσόλη. Και οι δύο αυτές ουσίες έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που προστατεύουν από καρδιακές παθήσεις και είναι ικανές ακόμα και να αποτρέψουν βλάβες στο DNA που προκαλεί ο καρκίνος. Τέλος, μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας, μειώνουν τη φλεγμονή που συνδέεται με την παχυσαρκία αλλά και την πιθανότητα εμφάνισης αθηροσκλήρωσης, μια πάθηση που μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση και αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Επίσης αναστέλλουν την οξείδωση της κακής χοληστερόλης LDL, μια διαδικασία που σχετίζεται με τη συσσώρευση αθηρωματικής πλάκας.

Διαβάστε επίσης 

Ηράκλειο: Θρήνος για τον άτυχο Γιώργο, το 40ο θύμα στην άσφαλτο...

Τέλος εποχής για την Άνγκελα Μέρκελ - Εκλογές σήμερα στη Γερμανία

Ελευθέριος Βενιζέλος: Τέλος στο θρίλερ με το αεροσκάφος χωρίς φρένα

Υγεία

Κρυολόγημα: Οκτώ τρόποι που καταπολεμούν τα συμπτώματα και ανακουφίζουν

γυναίκα άρρωστη-γρίπη-κρυολόγημα

Ένα κοινό κρυολόγημα μπορεί να μην είναι κάτι τόσο σοβαρό, όμως είναι αρκετό για να μας αποδιοργανώσει και να μας ταλαιπωρήσει για αρκετές μέρες. Με τη σωστή όμως μέριμνα και φροντίδα και ορισμένες αποτελεσματικές κινήσεις που επισημαίνουν οι γιατροί της Mayo Clinic , μπορείτε να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα και να περάσετε λιγότερο επώδυνα την περίοδο αυτή μέχρι την ανάρρωση.

Ενυδατωθείτε: Η καλή ενυδάτωση είναι το Α και το Ω. Εκτός από νερό, φροντίστε να πίνετε αρκετούς χυμούς πορτοκάλι, αλλά και ζεστό νερό με λεμόνι και μέλι, ένα μείγμα που βοηθά στη θεραπεία της ρινικής συμφόρησης και αποτρέπει την αφυδάτωση. Θα πρέπει όμως να αποφύγετε το αλκοόλ, τους πολλούς καφέδες και τα αναψυκτικά με καφεϊνη, καθώς θα εντείνουν το φαινόμενο της αφυδάτωσης.

Ξεκουραστείτε: Η ανάπαυση είναι όσο σημαντική και η ενυδάτωση του οργανισμού. Φροντίστε λοιπόν να ξεκουράζεστε για να αναρρώσετε.

Πώς θα ανακουφίσετε τον πονόλαιμο: Ένα μείγμα για γαργάρες μπορεί να ανακουφίσει έστω και για λίγο τον πονόλαιμο. Αναμείξτε περίπου 1/4 με μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι σε ζεστό νερό. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε παστίλιες και καραμέλες για το λαιμό ή κάποιο σπρέι για τον πονόλαιμο.

Πώς θα ανακουφίσετε τη ρινική συμφόρηση: H συχνή χρήση φυσιολογικού ορού είναι μια αποτελεσματική μέθοδος. Φροντίστε να κάνετε συχνά τις πλύσεις και να αναπνέετε όσο το δυνατόν πιο φυσιολογικά. Όσον αφορά τα βρέφη, μπορείτε να προμηθευτείτε τις αμπούλες φυσιολογικού ορού από το φαρμακείο. Τα ρινικά σπρέι με φυσιολογικό ορό μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μεγαλύτερα παιδιά.

Με μέτρο τα παυσίπονα: Για την καταβολή και ίσως τα δέκατα που παρουσιάζετε ένα αναλγητικό όπως η ασπιρίνη ή παρακεταμόλη ή η ιβουπροφαίνη μπορεί να σας ανακουφίσει.

Πίνετε συνέχεια ζεστά ροφήματα: Η αγαπημένη κοτόσουπα της γιαγιάς, τα ζεστά ροφήματα και τα τσάγια θα σας κάνουν να νιώσετε καλύτερα και θα διευκολύνουν τη ρινική συμφόρηση αυξάνοντας τη ροή της βλέννας.

Το θαυματουργό μέλι: Μπορεί να ανακουφίσει από το βήχα στους ενήλικες αλλά και στα παιδιά ηλικίας άνω του 1 έτους. Δοκιμάστε το επίσης σε ζεστό τσάι.

Προσθέστε υγρασία στον αέρα: Η χρήση ενός υγραντήρα μέσα στο δωμάτιό σας θα προσθέσει υγρασία με αποτέλεσμα να ανακουφιστείτε από τη ρινική συμφόρηση. Φροντίστε να αλλάζετε το νερό καθημερινά.

Πηγή: ygeiamou.gr

 

Διαβάστε επίσης:

Κρήτη - ΒΟΑΚ: Αντίστροφη μέτρηση για το διαγωνισμό στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Θλίψη για το θάνατο μιας σπουδαίας Ηρακλειώτισσας

ESPA BANNER