Υγεία

Τρώτε αχλάδια - Κάνουν πολύ καλό!

αχλάδια

Τα οφέλη του αχλαδιού για την υγεία μας, είναι αμέτρητα. Ο Όμηρος το ανέφερε ως « δώρο των θεών». Και μάλλον δεν είχε άδικο. Η γλυκιά, αρωματική, ζουμερή και μαλακή σάρκα του αχλαδιού, κάνει αυτό το φρούτο ιδιαίτερα αγαπητό, ενώ τα σημαντικά του διατροφικά οφέλη, το κάνουν σημαντικό «σύμμαχο» της υγείας μας.
Ανάμεσα στις πολλές ποικιλίες των αχλαδιών, το κινέζικο αχλάδι είναι αυτό με τη μεγαλύτερη διατροφική αξία, όμως και οι άλλες ποικιλίες είναι πολύ ωφέλιμες. Τα αχλάδια είναι στην εποχή όλο το χρόνο, αλλά κυρίως από τα τέλη του Ιουνίου μέχρι τον Φεβρουάριο, ανάλογα με την ποικιλία.
Διατροφικά χαρακτηριστικά
Τα αχλάδια αποτελούν εξαιρετική πηγή υδατοδιαλυτών ινών. Περιέχουν βιταμίνες Α, Β1, Β2, C, E, φυλλικό οξύ και νιασίνη. Επίσης, είναι πλούσια σε χαλκό, φωσφόρο και κάλιο και σε μικρότερες ποσότητες σε ασβέστιο, χλώριο, σίδηρο, μαγνήσιο, νάτριο και θείο και έχουν λίγες θερμίδες.

Οφέλη για την υγεία

Τα αχλάδια θεωρούνται υποαλλεργικά φρούτα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αλλά ελάχιστα πιθανό να προκαλέσουν παρενέργειες και γι αυτό προτείνονται σε άτομα που πάσχουν από διάφορες διατροφικές αλλεργίες. Επιπλέον ωφελούν στην καταπολέμηση διαφόρων ασθενειών. Ο χυμός από αχλάδι συστήνεται ακόμη και για βρέφη, είτε για άτομα που έχουν αλλεργίες.
Αρτηριακή πίεση: Τα αχλάδια έχουν αντιοξειδωτικά και αντικαρκινικά συστατικά, που βοηθούν στην πρόληψη της υψηλής αρτηριακής πίεσης και εγκεφαλικού επεισοδίου.
Πρόληψη του καρκίνου: Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και χαλκό δρα αντιοξειδωτικά και προστατεύει τα κύτταρα από τις βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες.
Χοληστερόλη: Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε πηκτίνη καθιστά τα αχλάδια ιδιαίτερα σημαντικά στην προσπάθεια για μείωση των επιπέδων χοληστερόλης.
Υγεία του παχέος εντέρου: Αν δεν πίνετε το χυμό του, φάτε το αχλάδι ολόκληρο για να επωφεληθείτε από τις πολύτιμες ίνες του που είναι ιδιαίτερα ευεργετικές για την υγεία του παχέος εντέρου.
Δυσκοιλιότητα: Η πηκτίνη στα αχλάδια είναι διουρητική και έχει ήπια υπακτική δράση. Πίνοντας χυμό από αχλάδι τακτικά, βοηθάτε στη ρύθμιση των κινήσεων του εντέρου.
Ενέργεια: Ο χυμός αχλαδιού αποτελεί μια γρήγορη, φυσική πηγή ενέργειας, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις υψηλές του ποσότητες σε φρουκτόζη και γλυκόζη.
Πυρετός: Η δροσιστική επίδραση του αχλαδιού, βοηθά στην ανακούφιση από τον πυρετό. Ο καλύτερος τρόπος για να κατεβάσετε τον πυρετό, είναι ένα μεγάλο ποτήρι χυμού αχλαδιού.
Τόνωση του ανοσοποιητικού: Οι αντιοξειδωτικές θρεπτικές ουσίες στα αχλάδια, είναι ζωτικής σημασίας για το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Πίνετε χυμό αχλάδι όταν αισθάνεστε πως θα αρρωστήσετε.
Φλεγμονή: Ο χυμός του αχλαδιού έχει αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθά στην ανακούφιση του πόνου σε διάφορες φλεγμονώδεις καταστάσεις.
Οστεοπόρωση: Τα αχλάδια περιέχουν υψηλά επίπεδα του χημικού στοιχείου, το οποίο βοηθά το σώμα να διατηρήσει το ασβέστιο, με αποτέλεσμα να προλαμβάνει ή να καθυστερεί την οστεοπόρωση.
Εγκυμοσύνη: Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ προλαμβάνει ανωμαλίες του νευρικού σωλήνα στα βρέφη.
Δύσπνοια: Η ζέστη του καλοκαιριού μπορεί να προκαλέσει στα παιδιά δυσκολία στην αναπνοή. Ο χυμός του αχλαδιού καταπραΰνει αυτά τα συμπτώματα.
Πονόλαιμος: Τα αχλάδια είναι ιδανικά καλοκαιρινά φρούτα για έναν λόγο. Ο χυμός από αχλάδι το πρωί και το βράδυ, βοηθά στο να δροσιστεί το σώμα όταν η θερμοκρασία φτάνει στα ύψη. Τρέφει το λαιμό και βοηθά στην πρόληψη προβλημάτων του λαιμού.

Πώς να τα επιλέξετε

Επιλέξτε τα αχλάδια που έχουν λεία και γυαλιστερή επιφάνεια και είναι σφιχτά και με πλούσιο άρωμα. Αποφύγετε όσα έχουν χτυπήματα ή σκούρες κηλίδες. Έχτε υπόψη σας πάντως, ότι ορισμένοι τύποι αχλαδιών -συνήθως οι ασιατικές ποικιλίες- έχουν σκούρες κηλίδες στον φλοιό τους και αυτό είναι φυσιολογικό.
Διατηρείτε τα πιο άγουρα αχλάδια σε θερμοκρασία δωματίου, τυλιγμένα με χαρτί. Όταν μπορείτε να τα πιέσετε ελαφρά, είναι έτοιμα για κατανάλωση.

Υγεία

Κορωνοϊός: Οι εμβολιασμένοι σε μια οικογένεια προστατεύουν και τους ανεμβολίαστους

εμβολιασμός για κορωνοϊό

Μια νέα σουηδική επιστημονική μελέτη συσχετίζει τον αριθμό των εμβολιασμένων σε μια οικογένεια με τη μείωση της πιθανότητας μετάδοσης του κορονοϊού και στα ανεμβολίαστα μέλη της. Οι άνθρωποι σε μια οικογένεια, οι οποίοι δεν έχουν ανοσία κατά της Covid-19, είτε γιατί δεν εμβολιάστηκαν είτε γιατί δεν απέκτησαν φυσική ανοσία μετά από νόσηση, έχουν ολοένα μικρότερο κίνδυνο μόλυνσης και νοσηλείας όσο αυξάνεται ο αριθμός των μελών της οικογένειας με ανοσία, είτε ύστερα από πλήρη εμβολιασμό τους είτε λόγω προηγούμενης νόσησης.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουμέα, με επικεφαλής τον καθηγητή γηριατρικής Πέτερ Νόρντστρομ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Internal Medicine», ανέλυσαν στοιχεία του 2021 από σχεδόν 1,8 εκατομμύρια ανθρώπους από περίπου 815.000 οικογένειες με δύο έως πέντε μέλη, εκ των οποίων σχεδόν το 6% των ατόμων χωρίς ανοσία είχαν διαγνωστεί με κορονοϊό.

Διαπιστώθηκε μια αντιστρόφως ανάλογη σχέση ανάμεσα στον αριθμό των μελών μιας οικογένειας που είχαν πλέον αποκτήσει ανοσία απέναντι στον κορονοϊό (εμβολιαστική ή φυσική) και στον κίνδυνο λοίμωξης Covid-19 και εισαγωγής στο νοσοκομείο για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας χωρίς ανοσία. Τα τελευταία είχαν 45% έως 97% μικρότερο κίνδυνο μόλυνσης από κορονοϊό, όσα περισσότερα ήταν τα άλλα μέλη της οικογένειας τους με ανοσία: αν στην οικογένεια υπήρχε ένα μέλος με ανοσία, ο κίνδυνος μόλυνσης των υπόλοιπων ήταν 45% έως 61% μικρότερος, αν τα μέλη με ανοσία ήσαν δύο, ο κίνδυνος για τους λοιπούς ήταν μικρότερος κατά 75% έως 86%, με τρία μέλη με ανοσία η μείωση του κινδύνου ήταν 91% έως 94%, ενώ με τέσσερα μέλη έφθανε το 97%. Τα ποσοστά ήσαν παρόμοια και για σοβαρές λοιμώξεις που χρειάζονταν εισαγωγή σε νοσοκομείο.

«Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν σαφώς ότι ο εμβολιασμός είναι σημαντικός όχι μόνο για ατομική προστασία, αλλά επίσης για τη μείωση της μετάδοσης του κορονοϊού, ιδίως μέσα στις οικογένειες, οι οποίες αποτελούν περιβάλλον υψηλού κινδύνου για τέτοια μετάδοση», ανέφερε ο δρ Νόρντστρομ.

 

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2785141

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Europol: Επιχείρηση «Φύλακας» για το Ταμείο Ανάκαμψης

Κρήτη - κορωνοϊός: Ζευγάρι "έφυγε" από τη ζωή την ίδια ημέρα

Ηράκλειο: Νέα σεισμική δόνηση!

ESPA BANNER