Υγεία

Τα οφέλη της νηστείας στην υγεία μας - Τι πρέπει να προσέξουμε

σαρακοστή

Άλλοι νηστεύουν για καθαρά θρησκευτικούς λόγους και άλλοι για λόγους αποτοξίνωσης. Τελικά η νηστεία κατά πόσο ωφελεί ή βλάπτει την υγεία;

Η νηστεία αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για αποτοξίνωση αφού καθημερινά όλο και περισσότερο καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε λιπαρά με συνέπεια τα διάφορα προβλήματα υγείας να είναι αναπόφευκτα.

Τι προσφέρει η νηστεία στην υγεία

Νηστεύοντας για 40 ημέρες, μέχρι δηλαδή το Πάσχα, ο οργανισμός έχει την ευκαιρία να αποβάλλει τις διοξίνες ενώ είναι μια ιδανική ευκαιρία να χάσετε βάρος.

Σε όλη την διάρκεια της νηστείας η αρτηριακή πίεση, η χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια μειώνονται σημαντικά αφού απαγορεύεται η κατανάλωση κρεατικών.

Εξάλλου, όσοι νηστεύουν επιτρέπεται να φάνε όσπρια λαδερά, φρούτα και λαχανικά.

Η υιοθέτηση αυτής της τακτικής φαίνεται ότι προλαβαίνει την εκδήλωση καρκίνου του παχέος εντέρου, ενώ καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα.

Επίσης η κατανάλωση φυτικών ινών, μειώνει τη γλυκόζη και τα λιπίδια και χαρίζει ευεξία και μακροζωία.

Τι πρέπει να προσέξουμε

Τα τρία κύρια συστατικά που πρέπει να προσέξουμε κατά την περίοδο της νηστείας είναι η επαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών, ασβεστίου και σιδήρου.

Οι πληρέστερες πηγές πρωτεϊνών είναι το κρέας και τα ζωικά προϊόντα. Κατά τη νηστεία θα πρέπει να τις υποκαταστήσουμε με πρωτεΐνες προερχόμενες από θαλασσινά και όσπρια, φροντίζοντας όμως να κάνουμε τους σωστούς συνδυασμούς ώστε οι πρωτεΐνες αυτές να έχουν υψηλή βιολογική αξία. Για παράδειγμα, ο συνδυασμός της φακής με το ρύζι ή της φασολάδας με κριθαράκι αποτελεί πολύ καλό υποκατάστατο κρέατος.

Λόγω της μη πρόσληψης γαλακτοκομικών πιθανόν να μειωθεί η πρόσληψη ασβεστίου. Η κατανάλωση όμως πολλών λαχανικών, ξηρών καρπών και σόγιας όμως συντελεί στην πρόσληψη της απαιτούμενης ποσότητας ασβεστίου.

Αναφορικά με την πρόσληψη σιδήρου, είναι γνωστό ότι ο σίδηρος ζωικής προέλευσης απορροφάται καλύτερα από τον πεπτικό σωλήνα. Η απορρόφηση σιδήρου φυτικής προέλευσης δεν είναι τόσο καλή αλλά βελτιώνεται σημαντικά από τη βιταμίνη C που περιέχεται σε πολλά φρούτα και λαχανικά.

Γυναίκες κατά την εγκυμοσύνη και το θηλασμό καθώς και παιδιά που έχουν ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες σε πρωτεΐνες , σίδηρο και ασβέστιο καλό θα ήταν να αποφεύγουν τη νηστεία για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

Συνοπτικά βλέπουμε ότι η νηστεία δεν είναι μόνο καλή από θρησκευτικής απόψεως αλλά όταν γίνεται με καλό ισορροπημένο τρόπο και ποικιλία τροφών, μπορεί να είναι εξαιρετικά ωφέλιμη για την υγεία. Σε κάθε περίπτωση όμως άτομα με πρόβλημα υγείας ή οι ειδικές ομάδες που προαναφέρθηκαν, είναι απαραίτητο να συμβουλεύονται το γιατρό και το διαιτολόγο τους πριν αποφασίσουν να απέχουν από την κατανάλωση ζωικών τροφίμων

Υγεία

Αυτό είναι το πιο επικίνδυνο τρόφιμο για την καρδιά

καρδια,υγεία

Παγκόσμια μελέτη επιστημόνων του Πανεπιστημίου McMaster βρήκε μια σύνδεση ανάμεσα στην κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος και τον υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, χωρίς, όμως, να ισχύει το ίδιο και για το μη επεξεργασμένο κόκκινο κρέας και τα πουλερικά.

Όπως αναφέρεται στη σχετική δημοσιευση στο American Journal of Clinical Nutrition, οι πληροφορίες προκύπτουν από τη διατροφή και τα αποτελέσματα υγείας 134.297 ανθρώπων από 21 χώρες των πέντε ηπείρων, τους οποίους παρακολούθησαν οι ερευνητές για δεδομένα σχετικά με την κατανάλωση κρέατος και τις καρδιαγγειακές ασθένειες.

Μετά την παρακολούθηση των συμμετεχόντων για σχεδόν μία δεκαετία, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση περισσότερων από 150 γραμμαρίων επεξεργασμένου κρέατος την εβδομάδα σχετιζόταν με 46% υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και 51% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου σε σύγκριση με όσους δεν κατανάλωναν καθόλου επεξεργασμένο κρέας.

Ωστόσο, οι ερευνητές βρήκαν ότι η μέτρια κατανάλωση μη επεξεργασμένου κρέατος είχε ουδέτερη επίδραση στην υγεία.

«Τα στοιχεία για τον συσχετισμό ανάμεσα στην πρόσληψη κρέατος και τις καρδιαγγειακές παθήσεις δεν είναι σαφή, γι’αυτό και θελήσαμε να κατανοήσουμε καλύτερα τους συσχετισμούς ανάμεσα στην κατανάλωση μη επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος, πουλερικών και επεξεργασμένου κρέατος με σοβαρά καρδιαγγειακά περιστατικά και θνησιμότητα», εξηγεί ο Romaina Iqbal, πρώτος συγγραφέας της μελέτης και αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Aga Khan του Πακιστάν.

«Το σύνολο των διαθέσιμων δεδομένων υποδεικνύει ότι η κατανάλωση μέτριας ποσότητας μη επεξεργασμένου κρέατος ως κομμάτι ενός υγιεινού διατροφικού μοτίβου πιθανότατα δεν είναι επιβλαβής», αναφέρει με τη σειρά του ο Mahshid Dehghan, ερευνητής Ερευνητικού Ινστιτούτου για την Υγεία του Πληθυσμού (PHRI) του Πανεπιστημίου McMaster.

Η μελέτη Prospective Urban Rural Epidemiology (PURE) που ξεκίνησε το 2003 είναι η πρώτη πολυεθνική μελέτη που παρέχει πληροφορίες για τον συσχετισμό ανάμεσα στην κατανάλωση μη επεξεργασμένου και επεξεργασμένου κρέατος και τα αποτελέσματα υγείας ανθρώπων από χώρες χαμηλού, μεσαίου και υψηλού εισοδήματος.

«Η μελέτη PURE εξετάζει ενδελεχώς πιο ευρείς πληθυσμούς και μοτίβα διατροφής, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να παράσχουμε νέα στοιχεία που διαχωρίζουν τις επιδράσεις του επεξεργασμένου και μη κρέατος», προσθέτουν οι επιστήμονες.

Σημειώνεται ότι οι διατροφικές συνήθειες των συμμετεχόντων καταγράφηκαν μέσω ερωτηματολογίων για την συχνότητα του φαγητού, ενώ συλλέχθηκαν, επίσης, και δεδομένα συλλέχθηκαν για την θνησιμότητά τους και σοβαρά καρδιαγγειακά περιστατικά. Αυτό επέτρεψε στους ερευνητές να προσδιορίσουν τους συσχετισμούς ανάμεσα στα μοτίβα κατανάλωσης κρέατος και τα καρδιαγγειακά περιστατικά και τη θνησιμότητα.

Οι συγγραφείς πιστεύουν ότι επιπλέον έρευνες μπορεί να βελτιώσουν τις τρέχουσες γνώσεις για τη σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση κρέατος και τα αποτελέσματα υγείας, καθώς εν προκειμένω δεν ήταν σαφές το τι έτρωγαν αντί για κρέας οι συμμετέχοντες με χαμηλότερη πρόσληψη κρέατος και αν η ποιότητα αυτών των τροφίμων διέφερε από χώρα σε χώρα.

Τα υποκατάστατα τροφίμων που δεν περιλαμβάνουν κρέας μπορεί να έχουν επιπτώσεις στην περαιτέρω ερμηνεία των συσχετισμών μεταξύ της κατανάλωσης κρέατος και των αποτελεσμάτων υγείας. Παρόλα αυτά, οι συγγραφείς της μελέτης πιστεύουν ότι τα ευρήματά τους «υποδεικνύουν ότι ο περιορισμός της πρόσληψης επεξεργασμένου κρέατος θα πρέπει να ενθαρρυνθεί».

Πηγή: ygeiamou.gr

 

Διαβάστε επίσης:

Κρήτη: Βρέθηκε η 29χρονη που είχε εξαφανιστεί

Έπεσε νεκρός κατά τη διάρκεια καυγά σε καφενείο!

Έγκλημα στα Γλυκά Νερά: Ύποπτος ο σύζυγος της Καρολάιν!