Υγεία

Ουρικό οξύ: Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε

τροφές

Η ουρική αρθρίτιδα, μια επώδυνη μορφή αρθρίτιδας, εμφανίζεται όταν τα υψηλά επίπεδα ουρικού οξέος σχηματίζουν κρυστάλλους γύρω από μία άρθρωση.

 
Το ουρικό οξύ παράγεται όταν το σώμα διασπά μια χημική ουσία που ονομάζεται πουρίνη. Η πουρίνη υπάρχει φυσικά στο σώμα σας, αλλά εμπεριέχεται επίσης σε ορισμένες τροφές. Το ουρικό οξύ αποβάλλεται από το σώμα με τα ούρα.

Μια διατροφή που εστιάζει στην μείωση των επιπέδων ουρικού οξέος στον οργανισμό μπορεί μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της ουρικής αρθρίτιδας.

Τι πρέπει να γνωρίζετε για μια διατροφή που μειώνει το ουρικό οξύ
Οι γενικές αρχές μιας διατροφής ουρική αρθρίτιδα είναι ουσιαστικά το ίδιο με προτάσεις για μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή:

Απώλεια βάρους: Το υπερβολικό σωματικό βάρος αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης ουρικής αρθρίτιδας και η απώλεια βάρους μειώνει τον κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας. Η απώλεια βάρους μειώνει επίσης τη συνολική πίεση στις αρθρώσεις.

Σύνθετοι υδατάνθρακες: Τρώτε περισσότερα φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, τα οποία περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες. Αποφύγετε τροφές όπως άσπρο ψωμί, κέικ, γλυκά, ζαχαρούχα ποτά και προϊόντα με σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης.
Νερό: Κρατήστε τον εαυτό σας ενυδατωμένο με άφθονο πόσιμο νερό. Η αύξηση στην κατανάλωση νερού έχει συνδεθεί με λιγότερες εξάρσεις ουρικής αρθρίτιδας. Στόχος είναι τα 8-16 ποτήρια υγρών την ημέρα με τουλάχιστον τα μισά από αυτά να είναι καθαρό νερό.
Λίπη: Μειώστε τα κορεσμένα λίπη από το κόκκινο κρέας, τα λιπαρά πουλερικά και τα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα.
Πρωτεΐνες: Περιορίστε τις πρωτεΐνες που παίρνετε από άπαχο κρέας, ψάρια και πουλερικά στα 113-170 γραμμάρια ημερησίως. Αυξήστε ταυτόχρονα την λήψη πρωτεΐνης από τροφές με χαμηλά λιπαρά ή χωρίς λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως γιαούρτι ή άπαχο γάλα, τα οποία συνδέονται με μειωμένα επίπεδα ουρικού οξέος.

Συγκεκριμένες τροφές που πρέπει να έχετε υπόψη σας

Λαχανικά: Μελέτες έχουν δείξει ότι τα λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε πουρίνες ΔΕΝ αυξάνουν τον κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας ή τα επαναλαμβανόμενα επεισόδια ουρικής αρθρίτιδας. Επιλέξτε λαχανικά όπως σπαράγγια, σπανάκι, μπιζέλια, κουνουπίδι και μανιτάρια.
Κρέατα: Αποφύγετε κρέατα, όπως το συκώτι, τα νεφρά και τα γλυκάδια, τα οποία έχουν υψηλά επίπεδα πουρίνης και συμβάλλουν στην αύξηση ουρικού οξέος στο αίμα.
Θαλασσινά: Αποφύγετε τα παρακάτω είδη θαλασσινών, τα οποία είναι υψηλότερα σε πουρίνες από τα υπόλοιπα: γαύρος, ρέγγα, σαρδέλα, μύδια, χτένια, πέστροφα, μπακαλιάρο, σκουμπρί και τόνο.
Αλκοόλ: Ο μεταβολισμός του αλκοόλ στο σώμα σας θεωρείται ότι αυξάνει την παραγωγή ουρικού οξέος, ενώ το αλκοόλ συμβάλλει και στην αφυδάτωση. Η μπύρα, ειδικά, σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας και επαναλαμβανόμενες εξάρσεις της.
Βιταμίνη C: Η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων ουρικού οξέος. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με το αν μπορείτε να πάρετε ένα συμπλήρωμα 500 mg βιταμίνης C.
Καφές: Έρευνες δείχνουν ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ μπορεί να συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας, ιδιαίτερα με τον κανονικό καφέ με καφεΐνη. Η κατανάλωση καφέ μπορεί, ωστόσο, να μην είναι κατάλληλη για άλλες ιατρικές παθήσεις. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με το πόσο καφέ επιτρέπεται να πίνετε.
Κεράσια: Υπάρχουν επιστημονικές ενδείξεις ότι η κατανάλωση κερασιών σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εξάρσεων ουρικής αρθρίτιδας.
iatropedia.gr

Υγεία

Κορωνοϊός: Μία δόση εμβολίου AstraZeneca ή Pfizer μειώνει κατά 65% τον κίνδυνο μόλυνσης

εμβολιο κορωνοϊού

Η πιθανότητα να μολυνθεί κάποιος από κορωνοϊό μειώνεται σημαντικά κατά περίπου 65%, μετά την πρώτη δόση εμβολίου Οξφόρδης/Astra Zeneca ή Pfizer/BioNTech, δείχνει μια νέα βρετανική μελέτη. Επίσης τα εμβόλια «δουλεύουν» εξίσου καλά τόσο στους ανθρώπους άνω των 75 ετών, όσο και σε εκείνους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες με υποκείμενα νοσήματα.

Ακόμη, οι ερευνητές του Γραφείου Εθνικών Στατιστικών της Βρετανίας και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης βρήκαν ισχυρή ανοσιακή αντίδραση και παραγωγή αντισωμάτων σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και για τα δύο διαφορετικά είδη εμβολίων. Τα στοιχεία αυτά, τα οποία περιέχονται σε δύο μελέτες που έχουν προδημοσιευθεί, σύμφωνα με το BBC και τη «Γκάρντιαν», βασίζονται σε περίπου 370.000 ανθρώπους και παρέχουν περαιτέρω βάσιμες ενδείξεις πως τα εμβόλια προστατεύουν από την Covid-19.

Η πρώτη μελέτη βρήκε ότι οι άνθρωποι που εμβολιάσθηκαν με μία δόση AstraZeneca ή Pfizer, ήταν κατά 65% λιγότερο πιθανότερο να μολυνθούν. Τρεις εβδομάδες μετά τον πρώτο εμβολιασμό τους (μεταξύ Δεκεμβρίου 2020-Απριλίου 2021), οι νέες λοιμώξεις με συμπτώματα είχαν πέσει κατά 74%, ενώ οι ασυμπτωματικές κατά 57% (μέσος όρος μείωσης περίπου 65%), σε σχέση με τους μη εμβολιασμένους.

 Όσοι είχαν κάνει και τη δεύτερη δόση Pfizer, είχαν 90% μικρότερη πιθανότητα μόλυνσης με συμπτώματα και 70% μικρότερο κίνδυνο ασυμπτωματικής λοίμωξης. Για την AstraZeneca, επειδή οι δύο δόσεις απέχουν αρκετά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δεν υπήρχαν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση μετά και τη δεύτερη δόση. Και τα δύο εμβόλια εμφάνισαν αποτελεσματικότητα έναντι της «αγγλικής» παραλλαγής Β.1.1.7 του κορονοϊού. Οι ερευνητές πάντως επεσήμαναν ότι, όπως δείχνουν και τα στοιχεία, παραμένει πιθανό ένας εμβολιασμένος να μολυνθεί από τον ιό και να τον μεταδώσει σε άλλους, γι' αυτό πρέπει να συνεχιστεί η χρήση μάσκας και η τήρηση αποστάσεων.

   Η δεύτερη μελέτη σε σχεδόν 46.000 άτομα που είχαν κάνει μία δόση εμβολίου, βρήκε ισχυρή αντίδραση αντισωμάτων στον οργανισμό του 95% των εμβολιασμένων ανεξαρτήτως ηλικίας. Τα αντισώματα παρέμεναν ισχυρά δέκα εβδομάδες μετά. Μολονότι τα επίπεδα των αντισωμάτων αυξάνονταν πιο αργά και σε χαμηλότερα επίπεδα μετά από μία δόση AstraZeneca, μειώνονταν πιο γρήγορα μετά από μία δόση Pfizer, ιδίως στους ηλικιωμένους.

Καλύτερη είναι η ανοσιακή αντίδραση στους νεότερους σε σχέση με τους μεγαλύτερης ηλικίας εμβολιαζόμενους (άνω των 60 ετών) και στα δύο είδη εμβολίων. Απρόσμενο πάντως, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ότι μετά τη δεύτερη δόση Pfizer η ανοσιακή αντίδραση στους άνω των 80 ετών είναι πιο έντονη σε σχέση με τους νεότερους.

Η καθηγήτρια Σάρα Γουόκερ της Οξφόρδης επεσήμανε ότι «δεν ξέρουμε ακόμη πόση ακριβώς αντίδραση αντισωμάτων και για πόσο καιρό χρειάζεται, προκειμένου να προστατευθούν οι άνθρωποι από την Covid-19 σε βάθος χρόνου, κάτι που αναμένουμε να απαντήσουμε τον επόμενο χρόνο»

ειδησεις σημερα 

Κρήτη: Ερωτήματα για τους θανάτους 68 γερόντων - Τι υποστηρίζει ο δικηγόρος του

Γηροκομείου

Εμπορικά κέντρα και κατάργηση click inside: Σήμερα αποφασίζει η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων

Έκρηξη έξω από το σπίτι του Μένιου Φουρθιώτη στο Διόνυσο