Υγεία

Όσα δεν πρέπει να λέει ένας γονιός στο παιδί του!

γονείς-παιδιά-οικογένεια

Όπως κάθε γονιός, έτσι κι εσύ θες το καλό του παιδιού σου. Ωστόσο, υπάρχουν πράγματα που δεν πρέπει να λες στο παιδί, προκειμένου να γίνει ευτυχισμένο και να μην πληγωθεί στο μέλλον. 

Όσο κι αν προσπαθείς για το καλό του παιδιού σου, μπορεί χωρίς να το θες, να του λες κάποιες φράσεις που να είναι απαγορευτικές για την ψυχολογία του. Όσο, μάλιστα, τις αποφεύγεις τόσο το καλύτερο για την ευτυχία του στο μέλλον.

Τι δεν πρέπει να λες στο παιδί σου;

Δεν μπορείς να γίνεις ό,τι θέλεις στη ζωή σου

Το παιδί πρέπει να υποστηρίζεται και να ενθαρρύνεται στα σχέδιά του, ώστε να πετύχει τους στόχους του και να κάνει τα όνειρά του και το μέλλον του πραγματικότητα. Ωστόσο, πρέπει να είσαι προσεκτικός μόνο σε περίπτωση που τα όνειρά του δεν γίνουν πραγματικότητα, χωρίς, βέβαια, να το αποθαρρύνεις. Δεν μπορούν όλα τα παιδιά να γίνουν χειρουργοί, αστροναύτες ή αστέρες του ποδοσφαίρου, ακόμα και όταν εργάζονται σκληρά για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους. Το καθήκον του γονιού είναι να βοηθήσει ρεαλιστικά το παιδί του, να το διδάξει να θέτει εφικτούς στόχους και να το προετοιμάζει για τη ζωή, που δεν είναι πάντα γεμάτη με χαρές.

Δεν μπορείς να το κάνεις αυτό ούτως ή άλλως

Το να αποθαρρύνεις το παιδί σου από το να κάνει κάτι είναι λάθος. Μπορεί να μην κάνει κάτι σωστά ή να δυσκολεύεται, όμως με το να το καταδικάζεις στην αποτυχία μόνο καλό δεν κάνεις στην ψυχολογία του. Στην περίπτωση σωματικής άσκησης είναι καλό να αφήνεις το παιδί σου να επιλέγει μόνο του το άθλημα που επιθυμεί και να μην του επιβάλεις τα δικά σου όνειρα.

Αυτά τα μαθήματα ζωής μόνο ένα παιδί μπορεί να σου τα δώσει!

Είσαι ίδιος ο πατέρας σου/ ίδια η μητέρα σου

Φυσικά και δεν είναι λάθος να συγκρίνεις το παιδί με κάποιον από τους γονείς του, αρκεί αυτός να είναι ένα θετικό πρότυπο. Αν χρησιμοποιείς αυτή τη φράση με την αρνητική σημασία δεν είναι και το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για την ψυχολογία του παιδιού σου, που τίθεται σε πλήρη σύγχυση, ωθώντας το να επιλέξει ανάμεσα σε έναν από τους γονείς, προκειμένου να ευχαριστήσει κάποιον.

Κανείς δεν είναι καλύτερος από εσένα

Ακόμη και με τις καλύτερες προθέσεις στον κόσμο, αυτή η εξιδανίκευση του παιδιού μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αντίληψή του για τον εαυτό του. Το παιδί θα διστάζει να δοκιμάσει κάτι καινούργιο, επειδή θα φοβάται ότι δε θα πετύχει και ότι δεν θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες των γονιών του.

Μη στεναχωριέσαι για ανοησίες

Μην μειώνεις την αξία των προβλημάτων του παιδιού σου. Ίσως γι’ αυτό και για την ηλικία του να είναι κάτι σημαντικό, ακόμα κι αν είναι απλά ένα σπασμένο παιχνίδι. Με το να παραμελείς τα προβλήματα του παιδιού σου μπορεί να χάσεις την εμπιστοσύνη του. Μίλησέ του ήρεμα και προσπάθησε να βρεις μια λύση μαζί του.

Μην το αγγίζεις, θα το σπάσεις

Αν λες κάτι τέτοιο όλη την ώρα στο παιδί σου είναι πιο πιθανό να γίνει ντροπαλό και διστακτικό. Αν αγχώνεσαι μήπως σπάσει ένα αντικείμενο που πάει να πιάσει είναι προτιμότερο να του λες “Πρόσεξέ το. Φοβάμαι πως μπορεί να σπάσει”.

Είσαι τόσο έξυπνος

Καλά, δεν είπαμε και να μην την πεις ποτέ αυτή τη φράση. Απλά πρέπει να δώσεις στο παιδί να καταλάβει ότι καταφέρνει κάτι επειδή προσπαθεί κι όχι επειδή είναι έξυπνο από τη φύση του. Καθετί χρειάζεται προσπάθεια και πείσμα για να πραγματοποιηθεί κι αυτό είναι που πρέπει να καταλάβει το παιδί σου.

 

via

Υγεία

Μάθετε πώς επηρεάζει το σώμα η θερινή ώρα

θερινή ώρα

Η θερινή ώρα μπορεί να έχει επιδράσεις οι οποίες παρατηρούνται πιο εύκολα σε κάποιους ανθρώπους απ' ότι σε άλλους.

Για να τις αποτρέψετε, είναι καλύτερο να εκτεθείτε στον ήλιο κατά την διάρκεια της ημέρας, να προσπαθήσετε να μην κοιμηθείτε μέσα στην ημέρα, και να διατηρήσετε τη συνηθισμένη ρουτίνα σας.

Έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές ενδιαφέρουσες μελέτες στο πώς επηρεάζει το σώμα η θερινή ώρα. Όμως, καμία τους δεν κατέληξε σε οριστικά συμπεράσματα. Παρόλα αυτά είναι ξεκάθαρο ότι αυτή η αλλαγή έχει διαφορετικές επιπτώσεις από άτομο σε άτομο και για κάποιους μπορεί να είναι ενοχλητικές.

Το ζήτημα της αλλαγής ώρας αποτελούσε πάντα ένα θέμα διαμάχης. Η πρακτική αυτή ξεκίνησε στην Ευρώπη κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο κύριος λόγος ήταν πως θα επέτρεπε την εξοικονόμηση ενέργειας.

Η θερινή ώρα έρχεται το τέλος Μαρτίου για τους καλοκαιρινούς μήνες και την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου για τους χειμερινούς.

Στη θεωρία σκοπό έχει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τον ήλιο για να προαχθεί η εξοικονόμηση ενέργειας. Ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι η ενέργεια που εξοικονομείται το πρωί, χρησιμοποιείται το απόγευμα. Ομοίως, οι εργαζόμενοι γίνονται λιγότερο παραγωγικοί όσο προσαρμόζονται. Ίσως τελικά να μην εξοικονομεί τόση ενέργεια όση πιστεύαμε!

Θερινή ώρα (Ώρα οικονομίας ηλιακού φωτός)

Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι οι κουλτούρες που δεν έχουν ηλεκτρισμό έχουν όμοια ρουτίνα με αυτές που έχουν. Επίσης, οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι πρόγονοί μας κοιμόντουσαν παρόμοια με εμάς τώρα. Αυτό σημαίνει ότι από τη φύση μας έχουμε όλοι παρόμοια μοτίβα ύπνου. 

Ο λόγος είναι πως όλα τα ζωντανά πλάσματα, ακόμη και τα πιο απλά, ρυθμίζουν πολλές λειτουργίες τους σε κύκλους 24 ωρών. Σε αυτούς, καθοριστικοί παράγοντες είναι το φως και το σκοτάδι.

Το 2011, μια ομάδα ερευνητών από το Κέντρο Γονιδιωματικής Ρύθμισης (CRG) στην Μπαρτσελόνα, ανακάλυψε ότι τα κύτταρα ξεχωρίζουν τη μέρα από τη νύχτα και αυτό είναι κρίσιμο για τη λειτουργία τους.

Αυτός ο κιρκάδιος ρυθμός ρυθμίζει τους κύκλους ύπνου-εγρήγορσης και όλες τις σχετικές λειτουργίες. Όταν αλλάζουν αυτοί οι κύκλοι προκαλείται ανισορροπία στο σώμα και μπορούν να υπάρξουν διάφορα προβλήματα. Το ανθρώπινο σώμα λατρεύει τις ρουτίνες καθώς το βοηθούν να λειτουργεί καλύτερα.

Οι επιδράσεις της θερινής ώρας

Η θερινή ώρα προκαλεί ένας είδος “τζετ-λαγκ”. Τζετ-λαγκ είναι το όνομα που έχουμε δώσει στη δυσφορία την οποία νιώθει ένα άτομο όταν ταξιδεύει σε ένα μέρος με διαφορετική ζώνης ώρας. Η θερινή ώρα μπερδεύει το σώμα προκαλώντας χάος. Η αλλαγή των ωρών δραστηριότητας και ξεκούρασης προκαλεί κόπωση, υπνηλία, και ευερεθιστότητα.

Κάποιοι άνθρωποι το βιώνουν περισσότερο από άλλους. Τα συμπτώματα, εξαιτίας της άμεσης επίδρασης της αλλαγής, είναι η αλλαγή στην έκκριση μελατονίνης. Αυτή είναι μια ορμόνη η οποία δρα ανάλογα με το ηλιακό φως.

Όταν υπάρχει περισσότερο φως, υπάρχει λιγότερη μελατονίνη. Από την άλλη, το σώμα παράγει περισσότερη όταν υπάρχει λιγότερο φως ώστε να επιφέρει ύπνο. Αυτή η πρακτική προκαλεί την απορρύθμιση της ορμόνης η οποία με τη σειρά της προκαλεί τα συμπτώματα που περιγράψαμε.

Άλλες επιπτώσεις

Η θερινή ώρα επηρεάζει την ποιότητα και τη διάρκεια του ύπνου. Μια μελέτη αναφέρει ότι αυτό κάνει τους ανθρώπους να χάνουν περίπου 60 λεπτά ύπνου τις πρώτες ημέρες και επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου κατά, περίπου, 10%.

Επίσης, άλλες αναλυτικές μελέτες σημειώνουν πως αυτή η πρακτική αυξάνει ελαφρώς τον αριθμό των εμφραγμάτων του μυοκαρδίου (καρδιακή προσβολή). Με τη σειρά της, η αλλαγή που γίνεται το φθινόπωρο μειώνει αυτό το νούμερο.

Ακόμη, άλλη μελέτη υπογραμμίζει ότι, κατά τη διάρκεια των ημερών μετά τη θερινή ώρα, υπάρχει αύξηση των αυτοκτονιών. Επίσης, φαίνεται από έρευνες ότι εκείνη την περίοδο αυξάνεται ο αριθμός των τροχαίων και των εργατικών ατυχημάτων.

Υπάρχουν στατιστικές αποδείξεις οι οποίες δείχνουν ότι τη Δευτέρα που ακολουθεί την αλλαγή, τα εργατικά ατυχήματα είναι πιο σοβαρά από άλλες φορές.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να παρατηρήσουμε ότι οι καρδιακές προσβολές, τα ατυχήματα, και ο αριθμός αυτοκτονιών αυξάνονται ελάχιστα. Παρόλα αυτά, πρόκειται για ενδιαφέροντα δεδομένα τα οποία καλό είναι να έχετε κατά νου ώστε να σας ενθαρρύνουν να προσαρμοστείτε σε αυτή την αλλαγή με τον πιο υγιεινό τρόπο.

meygeia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γιατί δεν πρέπει να τρως ποτέ σοκολάτα πριν τον ύπνο;

Καταπολεμήστε το άγχος και την κατάθλιψη με αυτά τα βότανα και τα αιθέρια έλαια