Υγεία

Εμβοές: Τι είναι το «κουδούνισμα» στα αυτιά

εμβοές

Εμβοές είναι το “κουδούνισμα”, ή άλλου τύπου θόρυβος που μοιάζει να προέρχεται μέσα από το αυτί ή το κεφάλι. Οι περισσότεροι από εμάς θα εμφανίσουν εμβοές ή ήχους στα αυτιά κάποια στιγμή στην ζωή τους.

Οι εμβοές στα αυτιά μπορεί να προκύψουν σε οποιοδήποτε από τα τέσσερα τμήματα του συστήματος ακοής: το εξωτερικό αυτί, το μέσο αυτί, το εσωτερικό αυτί και τον εγκέφαλο.

Σύμφωνα με το αμερικανικό Ινστιτούτο για την Κώφωση και άλλες Διαταραχές Επικοινωνίας (NIDCD), περίπου το 10% των ενηλίκων βιώνει επεισόδια με "κουδούνισμα" στα αυτιά τουλάχιστον πέντε φορές κάθε έτος.

Εμβοές: Αίτια

Οι εμβοές δεν αποτελούν ασθένεια από μόνες τους, αλλά μάλλον μια “αντανάκλαση” από κάτι άλλο που συμβαίνει στο σύστημα ακοής ή στον εγκέφαλο του ατόμου.

Πιθανώς η πιο κοινή αιτία για τις εμβοές είναι η απώλεια ακοής. Καθώς μεγαλώνουμε, είτε λόγω τραυματισμού στο αυτί (μέσα από το θόρυβο, τα φάρμακα, ή άλλες χημικές ουσίες), το τμήμα του αυτιού που μας επιτρέπει να ακούσουμε, ο κοχλίας, παύει να λειτουργεί σωστά.

Οι τρέχουσες θεωρίες υποδεικνύουν ότι επειδή ο κοχλίας δεν είναι πλέον σε θέση να αποστέλλει κανονικά σήματα στον εγκέφαλο, ο εγκέφαλος παθαίνει σύγχυση και αναπτύσσει ουσιαστικά τον δικό του θόρυβο για να αντισταθμίσει την έλλειψη των κανονικών ηχητικών σημάτων. Αυτό στη συνέχεια ερμηνεύεται ως υπόκωφος ήχος, ή εμβοές.

Αυτές οι εμβοές μπορεί να γίνουν χειρότερες από οποιαδήποτε άλλη πάθηση επηρεάζει την ακοή σας, όπως η μόλυνση του αυτιού ή υπερβολικό κερί στο αυτί.

Οι εμβοές που προκαλούνται από τραύμα στο αυτί συνήθως εμφανίζονται και στα δύο αυτιά, επειδή και τα δύο αυτιά συνήθως εκτίθενται στους ίδιους θορύβους και άλλες επιρροές.

Η έκθεση σε πολύ δυνατούς θορύβους είναι μια πολύ κοινή αιτία των εμβοών, ενώ προκαλεί και σημαντική βλάβη στην ακοή.

Εμβοές: Αντιμετώπιση

Αν έχετε “κουδούνισμα” στ' αυτιά σας, θα πρέπει να σας εξετάσει ένας γιατρός. Η θεραπεία των εμβοών εξαρτάται από την αιτία. Γενικά οι θεραπείες περιλαμβάνουν:

Φαρμακευτική αγωγή

Μείωση του συναισθηματικού στρες

Αλλαγές στον τρόπο ζωής

Τι μπορείτε να κάνετε στο σπίτι

Οι περισσότερες περιπτώσεις εμβοών θα πρέπει να αξιολογούνται από έναν ειδικό ωτορινολαρυγγολόγο για να είστε σίγουροι ότι οι εμβοές δεν προκαλούνται από ένα άλλο θεραπεύσιμο πρόβλημα.

Φυτικά σκευάσματα (ginkgo biloba, μελατονίνη), και οι βιταμίνες ψευδάργυρου δεν συνιστώνται ως μέσο αντιμετώπισης από την Αμερικανική Ακαδημία Ωτορινολαρυγγολογίας.

Στην πολύ σπάνια περίπτωση όπου οι εμβοές είναι εξαιρετικά ενοχλητικές, υπάρχει μια σειρά από επιλογές θεραπείας:

Για τους ανθρώπους που ενοχλούνται από εμβοές μόνο όταν προσπαθούν να κοιμηθούν, ο ήχος ενός ανεμιστήρα, του ραδιοφώνου, ή κάποιος “λευκός μηχανικός θόρυβος” είναι συνήθως το μόνο που απαιτείται για να ανακουφιστείτε από το πρόβλημα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι με εμβοές διαπιστώνουν ότι τα συμπτώματά τους είναι χειρότερα, όταν αγχώνονται ή στρεσάρονται. Έτσι αν αντιμετωπίσετε το άγχος και το στρες με κάποιες τεχνικές χαλάρωσης μπορεί να δείτε βελτίωση.

Η αποφυγή καφεΐνης συνιστάται, καθώς μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα.

Αποφύγετε επίσης την ασπιρίνη σε μεγάλες ποσότητες.

πηγή: iatropedia.gr

Υγεία

Η διατροφή που θωρακίζει τη γυναικεία καρδιά

καρδια,υγεία

Καινούργια στοιχεία κομίζει πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο Monash της Αυστραλίας σχετικά με τη διατροφή που προφυλάσσει τις γυναίκες από την καρδιαγγειακή νόσο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στο British Medical Journal, μια αύξηση στην πρόσληψη «καλών» υδατανθράκων μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων, πρώτης αιτίας θανάτων στις γυναίκες.

Ποιοι νοούνται ως καλοί υδατάνθρακες; Όπως εξηγεί η διευθύντρια του βρετανικού οργανισμού Heart Foundation, Eithne Cahill, υδατάνθρακες καλής ποιότητας εξασφαλίζονται μέσα από τρόφιμα όπως τα λαχανικά και τα τρόφιμα ολικής άλεσης όπως δημητριακά, ψωμί και ζυμαρικά, σε αντίθεση με όσους περιέχονται στο λευκό ψωμί, στα μπισκότα, τα κέικ ή γλυκά και αλλού, οι οποίοι πρέπει να αποφεύγονται.

Η έρευνα προσφέρεται για νέες διατροφικές κατευθύνσεις προς τις γυναίκες, δεδομένου πως η κακή διατροφή βρίσκεται στο επίκεντρο αυξάνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο τόσο ως ανεξάρτητος παράγοντας όσο και προωθώντας άλλους παράγοντες κινδύνου όπως η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση και η δυσλιπιδαιμία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, μία μέτρια πρόσληψη υδατανθράκων 41%-44,30% επί του συνόλου προσλαμβανόμενης ενέργειας συνδέθηκε με μικρότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου έναντι μικρότερη πρόσληψης (37%) καθώς και λιγότερες πιθανότητες υπέρτασης, διαβήτη και παχυσαρκίας. Η πρόσληψη των υδατανθράκων δεν παρουσίασε συνάφεια με θνησιμότητα από κάθε αίτιο.

Μια διατροφική συμβουλή

Σύμφωνα με τη Eithne Cahill, η υγιεινή διατροφή βασίζεται σε έναν συνδυασμό τροφών και όχι σε ένα μόνο θρεπτικό συστατικό ή τρόφιμο. «Εντάξετε στο διατροφικό πρόγραμμά σας πολλά λαχανικά, φρούτα και δημητριακά ολικής άλεσης, λιπαρά τρόφιμα όπως ξηρούς καρπούς, σπόρους, αβοκάντο, ελιές και ελαιόλαδο για μαγείρεμα καθώς και μια ποικιλία υγιεινών πρωτεϊνών, ιδιαίτερα από θαλασσινά, φασόλια και φακές, αυγά και γαλακτοκομικά», καταλήγει.

Πηγή: ygeiamou.gr

 

Διαβάστε επίσης:

Κρυολόγημα: Οκτώ τρόποι που καταπολεμούν τα συμπτώματα και ανακουφίζουν

Έρευνα: Τα εμβόλια είναι λιγότερο αποτελεσματικά στους ασθενείς με πολλαπλό μυέλωμα

ESPA BANNER