Υγεία

Δυσκοιλιότητα: Γιατί συμβαίνει και πώς θα την αντιμετωπίσεις

δυσκοιλιότητα

Τα συμπτώματα στη δυσκοιλιότητα περιλαμβάνουν:

διέλευση κοπράνων λιγότερο από τρεις φορές την εβδομάδα

πίεση όταν κάθεστε στην τουαλέτα

ογκώδη ή σκληρά κόπρανα

αίσθηση ατελούς εκκένωσης

Ο τύπος και η σοβαρότητα των συμπτωμάτων μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Μερικοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν δυσκοιλιότητα μόνο σπάνια, ενώ για άλλους είναι μια χρόνια πάθηση.

Η δυσκοιλιότητα έχει μια ποικιλία αιτιών, αλλά συχνά είναι αποτέλεσμα της αργής διέλευσης των τροφών μέσω του πεπτικού συστήματος.

Αυτό μπορεί να οφείλεται σε:

αφυδάτωση

κακή διατροφή

φάρμακα

ασθένειες που επηρεάζουν το νευρικό σύστημα

ψυχικές διαταραχές

Ευτυχώς, ορισμένες τροφές μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα.

Δαμάσκηνα: Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, σορβιτόλη και φαινολικές ενώσεις που είναι υγιείς ουσίες για το έντερο.

Μήλα: Περιέχουν πηκτίνη, έναν τύπο διαλυτής ίνας που μπορεί να μαλακώσει τα κόπρανα και να προωθήσει την κίνησή τους μέσω του εντέρου.

Αχλάδια: Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και περιέχουν φυσικά καθαρτικά, όπως φρουκτόζη και σορβιτόλη.

Ακτινίδια: Είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών και περιέχουν ακτινιδίνη (actinidin), ένα ένζυμο που μπορεί να βελτιώσει την κινητικότητα του εντέρου και να μειώσει τη δυσκοιλιότητα.

Σύκα: Μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών και να περιέχουν φικίνη (ficin), ένα ένζυμο που μπορεί να προάγει την κανονικότητα.

Εσπεριδοειδή: Τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ και τα μανταρίνια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και περιέχουν αρκετές ενώσεις που μπορούν να μειώσουν τη δυσκοιλιότητα, συμπεριλαμβανομένης της πηκτίνης (pectin) και της ναρινγκενίνης (naringenin).

Σπανάκι και άλλα χόρτα: Πράσινα χόρτα όπως το σπανάκι, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το μπρόκολο είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην προσθήκη όγκου στα κόπρανα για να υποστηρίξουν την κανονικότητα.

Αγκινάρες: Είναι γεμάτες με πρεβιοτικά όπως η ινουλίνη (inulin), τα οποία μπορούν να αυξήσουν την ποσότητα των ευεργετικών βακτηρίων στο έντερο, για να αυξήσουν τη συχνότητα και τη συνέπεια των κοπράνων.

Ραβέντι: Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και περιέχει σενοσίδη Α (sennoside A), μια ένωση που βοηθά στην απαλότητα των κοπράνων και προάγει τις κινήσεις του εντέρου.

Γλυκοπατάτες: Είναι μια μεγάλη πηγή αδιάλυτων ινών, οι οποίες μπορούν να προσθέσουν όγκο στα κόπρανα για να αποτρέψουν τη δυσκοιλιότητα.

Φασόλια, αρακάς και φακές: Περιέχουν τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στο να μαλακώσουν και να προσθέσουν όγκο στα κόπρανα.

Σπόροι chia: Είναι γεμάτοι με διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες σχηματίζουν μια πηκτώδη σύσταση στο πεπτικό σύστημα για να μαλακώσουν και να διευκολύνουν τη διέλευση των κοπράνων.

Λιναρόσπορος: Οι λιναρόσποροι είναι πλούσιοι σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες και μπορούν να αυξήσουν την ανάπτυξη ευεργετικών βακτηρίων στο έντερο.

Κεφίρ: Το κεφίρ είναι πλούσιο σε προβιοτικά και έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την υγεία του εντέρου και προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα.

Συμπερασματικά

Πολλά φρούτα, λαχανικά, όσπρια και σπόροι μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

Η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βοηθά στην προσθήκη όγκου και βάρους στα κόπρανα, την απαλότητα και την τόνωση των κενώσεων. Ωστόσο, σε μερικούς ανθρώπους, οι πολλές φυτικές ίνες μπορούν να επιδεινώσουν τη δυσκοιλιότητα. Οπότε είναι σημαντικό να μιλήσετε με τον γιατρό σας για το τι είναι σωστό για εσάς.

Επιπλέον, είναι ζωτικής σημασίας να πίνετε άφθονο νερό. Λάβετε υπόψη ότι οι ανάγκες σας σε υγρά θα αυξηθούν, όταν αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών.

Η τακτική άσκηση είναι ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας για τη βελτίωση των συμπτωμάτων της δυσκοιλιότητας και την ανάπτυξη υγιών συνηθειών του εντέρου.

Εάν έχετε δυσκοιλιότητα, προσπαθήστε να εισαγάγετε σταδιακά ορισμένες από τις παραπάνω τροφές στη διατροφή σας, καθώς και να πίνετε άφθονο νερό και να ασκείστε.

πηγή: iatropedia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αϋπνία: Δέκα top κινήσεις για να την καταπολεμήσετε

Τι φοβάται ο κορωνοϊός; Η πρόεδρος της Ένωσης Πνευμονολόγων Ελλάδας δίνει την απάντηση

Μελέτη για τη μείωση καισαρικών τομών και την ενίσχυση του κολπικού τοκετού

Υγεία

Κορωνοϊός: Επιδεινώθηκαν οι καταθλιπτικές και αγχώδεις διαταραχές σε παγκόσμιο επίπεδο

αγχος

Η πανδημία covid-19 επιδείνωσε τις καταθλιπτικές και αγχώδεις διαταραχές σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “The Lancet”.

Πριν το 2020 οι ψυχικές διαταραχές ήταν σημαντικές αιτίες επιβάρυνσης του παγκόσμιου συστήματος υγείας, με κυρίαρχες τις καταθλιπτικές και τις αγχώδεις διαταραχές. Στην εποχή της πανδημίας COVID-19 το φαινόμενο αυτό επιδεινώθηκε. Έτσι διενεργήθηκε μία κλινική μελέτη για να προσδιορίσει την επίπτωση της πανδημίας COVID-19 στις καταθλιπτικές και αγχώδεις διαταραχές παγκοσμίως για το έτος 2020.

Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Πάνος Μαλανδράκης, Γιάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “The Lancet”. Στα πλαίσια της ανάλυσης αυτής διενεργήθηκε μία συστηματική ανασκόπηση των δεδομένων για την επίπτωση των ψυχικών νοσημάτων στην περίοδο 1 Ιανουαρίου 2020 έως και 29 Ιανουαρίου 2021.

Τα δεδομένα αναλύθηκαν σε μία μετανάλυση για να εκτιμηθεί η αλλαγή της επίπτωσης των ψυχικών αυτών νοσημάτων πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μέσω κάποιων δεικτών όπως η δυνατότητα ελεύθερης μετακίνησης των ανθρώπων και ο ημερήσιος αριθμός των κρουσμάτων και θανάτων SARS-CoV-2. Οι δείκτες αυτοί φάνηκε να οδηγούν σε αυξημένη επίπτωση καταθλιπτικής διαταραχής, με τις γυναίκες και τους νεότερους ανθρώπους να επηρεάζονται περισσότερο, συγκριτικά με τους άνδρες και τους μεγαλύτερους ηλικιακά.

Έτσι υπολογίστηκαν 53,2 εκατομμύρια επιπλέον περιπτώσεις μείζονος καταθλιπτικής συνδρομής παγκοσμίως, μία αύξηση της τάξης του 27,6%, με συνολική επίπτωση 3152,9 περιπτώσεις ανά 100000 άτομα πληθυσμού. Επίσης καταγράφηκαν 76,2 εκατομμύρια επιπλέον περιπτώσεις αγχωδών διαταραχών, αύξηση τάξεως 25,6%, με συνολική επίπτωση 4802,4 περιπτώσεις ανά 100000.

Συνολικά οι καταθλιπτικές διαταραχές υπολογίστηκε ότι ευθύνονται 49,4 εκατομμύρια ανθρωποέτη αναπηρίας και οι αγχώδεις για 44,5 εκατομμύρια έτη αντίστοιχα. Η πανδημία έχει επιφέρει την επιτακτική ανάγκη να ενισχυθεί το σύστημα ψυχικής υγείας σε όλα τα κράτη του κόσμου, και να εφαρμοστούν στρατηγικές για τη διαφύλαξη της ψυχικής υγείας των ανθρώπων.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η παραλία με το παράξενο σχήμα - Σ' αυτήν μπορείς να κάνεις "σκωτσέζικο ντους" (βίντεο)

Εκλογές ΚΙΝΑΛ: «Κόπηκαν» δύο υπογραφές στήριξης του Γιώργου Παπανδρέου

Ρόδος: Στην Εισαγγελία η δικογραφία για την κακοποίηση της 8χρονης

ESPA BANNER