Υγεία

Αυτά είναι τα 5 πιο ευεργετικά μπαχαρικά για τον οργανισμό μας

υγεία

Ποια είναι τα 5 μπαχαρικά που είναι θησαυρός για την υγεία μας και πρέπει να εντάξουμε καθημερινά στη διατροφή μας; Ο καλύτερος τρόπος για να αντικαταστήσετε το αλάτι χωρίς να είναι άνοστα τα φαγητά σας είναι τα μπαχαρικά.

Αυτά είναι τα 5 πιο σημαντικά για τον οργανισμό μας και γιατί δεν πρέπει να λείπουν από την κουζίνα μας:

1. Κόκκινο πιπέρι
Το πιπέρι καγιέν, όπως είναι ευρύτερα γνωστό είναι αποξηραμένη σκόνη κόκκινων καυτερών πιπεριών. Ταιριάζει κυρίως σε μαγειρευτά, σάλτσες και σούπες. Περιέχει καψαϊκίνη, η οποία έχει αντιφλεγμονώδη δράση και σχετίζεται με μείωση της χοληστερόλης και καλύτερη υγεία της καρδιάς και των αγγείων. Έχει αντιμικροβιακή δράση και επιταχύνει το μεταβολισμό βοηθώντας στο αδυνάτισμα.

2. Μοσχοκάρυδο
Έχει δυνατό άρωμα και έντονη γεύση και χρησιμοποιείται σε συνταγές με κρέας, λουκάνικα, σπανάκι, λαχανικά. Είναι καταπληκτικό σε μπεσαμέλ, πουρέ πατάτας, ακόμη και σε γλυκά, λικέρ και τσάι. Δρα ως αντισηπτικό του εντέρου, τονώνει το νευρικό σύστημα και καταπολεμά το άγχος και την κόπωση.

3. Γαρίφαλο
Έχει χαρακτηριστική καυστική γεύση και έντονο άρωμα. Αρωματίζει τις μπριζόλες, δίνει γεύση στους ζωμούς και τα λικέρ και χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική. Περιέχει το αιθέριο έλαιο ευγενόλη, το οποίο ανακουφίζει από τον πόνο, τον τυμπανισμό, τη ναυτία και έχει ήπια αντισηπτική δράσηΤα φλαβονοειδή που περιέχει είναι ευεργετικά για την καρδιά.

4. Κανέλα
Δίνει τέλεια γεύση σε μαρινάτες, , στο κόκκινο κρέας, τα πουλερικά και το ψάρι. Ταιριάζει σε φρουτοσαλάτες και δίνει υπέροχη γεύση σε γλυκά, κομπόστες, ζεστή σοκολάτα και τσάι. Έχει τονωτικές, αντισηπτικές και θερμαντικές ιδιότητες. Περιέχει μαγνήσιο και σίδηρο, ελαττώνει την αρτηριακή πίεση και μειώνει τα επίπεδα του σακχάρου σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 2.

5. Κουρκουμάς
Είναι αυτοφυές φυτό της Νότιας Ινδίας κι έχει χαρακτηριστικό κίτρινο – χρυσαφί χρώμα. Είναι καταπληκτικό στα φαγητά με ρύζι, κρέας και πουλερικά. Ενισχύει την πεπτική λειτουργία. Βοηθά πολύ σε κρυολογήματα, βήχα και καταρροή. Επιταχύνει την παραγωγή ινσουλίνης από το πάγκρεας και βοηθά σημαντικά τον διαβήτη τύπου 2. Η σκόνη του κουρκουμά, εάν μπει πάνω σε πληγές, σταματάει γρήγορα την αιμορραγία και έχει αντισηπτικές ιδιότητες.

Υγεία

Πράσινο αλάτι: Και όμως υπάρχει – Ποια τα οφέλη του

πρασινο αλατι

Όσο και αν φαίνεται περίεργο, υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη αλατιού. Όλοι γνωρίζουμε το λευκό και κλασικό αλάτι, το αλάτι Ιμαλαΐων σε ροζ χρώμα, το μπλε αλάτι και το καπνιστό αλάτι. Τι συμβαίνει όμως με το πράσινο;

Απαραίτητο για την υγεία μας:

Σύμφωνα με τον Chris Lin, τον συνιδρυτή της Green Salt LLC, το πράσινο αλάτι θα μπορούσε να αποδειχθεί απαραίτητο καρύκευμά του μέλλοντος για την υγεία μας.

Παράγεται από το φυτό Salicornia ή αλμυρήθρα στους πρόποδες της Ενσενάδα. Το Salicornia παράγεται για χιλιετίες και χρησιμοποιείται σε διάφορους πολιτισμούς. Καταναλώνεται στον ατμό, μαγειρεύεται στην Ευρώπη και με αποξήρανση χρησιμοποιείται στην λαϊκή ιατρική της Κορέας.

Έχει αλμυρή γεύση και χυμώδη υφή και αναπτύσσεται σε παραθαλάσσιες περιοχές, όπου υπάρχει, δηλαδή, αλμυρό νερό και μπορεί να απορροφά το χλωριούχο νάτριο και άλλα μέταλλα ως τρόπο προσαρμογής του στην αλατότητα.

Σήμερα, χρησιμοποιείται σε εκλεκτά εστιατόρια σε όλο τον κόσμο, καθώς οι σεφ εκτιμούν πώς συμπληρώνει τα θαλασσινά, αλλά και άλλα πιάτα, όπως σούπες, σαλάτες, dressings, κρεατικά.

Το πράσινο αλάτι, που είναι όντως πράσινο, έχει 50% λιγότερο νάτριο από το κλασικό αλάτι, περιέχει 11% πρωτεΐνη, 20% φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα, όπως είναι ο ψευδάργυρος, το κάλιο και η βιταμίνη Β3. Ωστόσο, δεν είναι μόνο αλμυρό, προσθέτει επίσης μια γεύση umami στο φαγητό, καθιστώντας το πιονόστιμο.

Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον Zhang et al το 2015 σύγκρινε το χλωριούχο νάτριο που προέρχεται από σαλικόρνια και το χλωριούχο νάτριο που προέρχεται από κοινό επιτραπέζιο αλάτι. Όταν το έδωσε σε αρουραίους, κοινό αλάτι προκάλεσε υψηλή αρτηριακή πίεση, ωστόσο, όταν τους υπέβαλε σε δίαιτα με βάση τη σαλικόρνια με το ίδιο ποσοστό χλωριούχου νατρίου, οι αρουραίοι δεν ανέπτυξαν υψηλή αρτηριακή πίεση.

Οι ερευνητές στη μελέτη αυτή υποστηρίζουν πως τα μέταλλα της Salicornia (μαγνήσιο, ασβέστιο και κάλιο) μπορεί να έχουν προστατευτική επίδραση έναντι της υψηλής αρτηριακής πίεσης και των επιβλαβών επιδράσεων του νατρίου, που βρίσκεται στο κλασικό αλάτι. Μήπως λοιπόν, μετά από αυτά να αρχίσουμε να το προτιμούμε;

ειδησεις σημερα

Τουρκία: Επιτέθηκε στην έγκυο σύζυγο του στη μέση του δρόμου (Βίντεο)

Δήμαρχος της Μόσχας: Κήρυξε δημόσια αργία πέντε ημέρες

Θεσσαλονίκη: Νεκρός άνδρας μετά την καταιγίδα -Παρασύρθηκε το όχημά του από τα ορμητικά νερά