Σε ρότα υλοποίησης βρίσκεται ένα πλοίο υδρογόνου μηδενικών εκπομπών CO2, για θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων, αποτέλεσμα συνεργασίας της εταιρείας παραγωγής χάλυβα Tata Steel με την ολλανδική ναυτιλιακή Van Dam Shipping.
Το πλοίο που θα αναπτυχθεί και θα συνάψει μακροπρόθεσμη σύμβαση με τον κολοσσό του χάλυβα θα έχει χωρητικότητα περίπου 5.000 τόνους και σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι το πρώτο αυτού του τύπου.
Η ναυτιλία που κινείται με υδρογόνο αποτελείται επί του παρόντος κυρίως από πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας και μικρά πορθμεία, αμφότερα υβριδικά, εν μέρει με υδρογόνο και εξ ολοκλήρου με υδρογόνο.
Όπως τονίζεται, κάθε χρόνο η Tata Steel αποστέλλει 2 εκατομμύρια τόνους χάλυβα σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, ενώ στόχος είναι από το 2024, το πλοίο που θα κινείται με υδρογόνο να μπορεί να πλέει 100% χωρίς εκπομπές ρύπων και να εξοικονομεί περίπου 3.000 τόνους CO2 ετησίως σε σύγκριση με ένα πλοίο που πλέει με ορυκτά καύσιμα.
MOL-Tata Steel: Συμφωνία για ναυπήγηση «πράσινου» bulk carrier
Τον Αύγουστο του 2021, η Mitsui O.S.K. Lines, Ltd., η θυγατρική της MOL Drybulk Ltd., και η Tata Steel υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή και τη λειτουργία ενός φιλικού προς το περιβάλλον bulk carrier. Επίσης, τον Σεπτέμβριο, η Tata Steel έγινε η πρώτη εταιρεία παραγωγής χάλυβα που υπέγραψε το Sea Cargo Charter, ένα παγκόσμιο πλαίσιο για την αξιολόγηση και την επιβολή της κλιματικής ευθυγράμμισης στις δραστηριότητες ναύλωσης.
Το υδρογόνο στο προσκήνιο
Μιλώντας για το project, o Cem Ugur, επικεφαλής ναυλώσεων και εργασιών στην Tata Steel, εξήγησε: «Θέλουμε να είμαστε μια βιώσιμη εταιρεία σε όλα τα μέτωπα. Αυτό σημαίνει ότι θα κατασκευάζουμε πράσινο χάλυβα χρησιμοποιώντας υδρογόνο στο μέλλον, αλλά εξετάζουμε επίσης και το πώς θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το υδρογόνο ακόμη περισσότερο. Για παράδειγμα, για να κάνουμε τα logistics μας πιο βιώσιμα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιούμε πράσινα πλοία για τη μεταφορά χάλυβα».
Από την πλευρά του, ο Jan van Dam, διευθυντής της Van Dam Shipping, πρόσθεσε: «Η σχέση μας με την Tata Steel πηγαίνει πολλά χρόνια πίσω και ένα από τα πλοία μας φορτώνει χάλυβα στο Άμστερνταμ κάθε εβδομάδα. Αυτή η συνεργασία θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων μας για την ενεργειακή μετάβαση ως εταιρεία και ως ναυτιλιακός κλάδος γενικότερα».
Διαβάστε επίσης:
Σελήνη: Ενδείξεις νερού στην επιφάνεια – Τα ευρήματα του Chang’e 5
Διάστημα Το σκάφος Gaia ανίχνευσε σεισμούς και «διάβασε το DNA» σε χιλιάδες άστρα του γαλαξία μας
Κίνα: Το 2028 εκκίνηση για το διαστημικό εργοστάσιο παραγωγής ηλιακής ενέργειας