Τεχνολογία

O αντίχειράς μας «τρέχει» δύο μαραθώνιους σκρολάροντας στο κινητό τηλέφωνο

κινητό τηλέφωνο

Tο κινητό τηλέφωνο έχει μετατραπεί σε μια προέκταση του χεριού μας αφού αυξάνονται συνεχώς οι δυνατότητες και οι υπηρεσίες που παρέχει υποχρεώνοντας τους χρήστες να το χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερη ώρα μέσα στην μέρα. Αυτό που πιθανότατα κάνουν πιο συχνά μέσα στην μέρα οι χρήστες των κινητών τηλεφώνων είναι να κοιτάζουν και να ασχολούνται με τα social media.

Έχουν γίνει διαφόρων ειδών έρευνες τόσο για τις πνευματικές όσο και τις ψυχολογικές επιπτώσεις της πολύωρης χρήσης των κινητών τηλεφώνων αλλά και της συνεχούς ενασχόλησης με τα κοινωνικά δίκτυα. Η βρετανική εταιρεία μάρκετινγκ Ilk πραγματοποίησε μια μελέτη που για πρώτη φορά αποκαλύπτει τις επιπτώσεις της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα χέρια των χρηστών.

Σύμφωνα με την μελέτη ο μέσος χρήστης κινητού τηλεφώνου περνάει 49 λεπτά την ημέρα ασχολούμενος με τα social media. Οι περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν τον αντίχειρα για να σκρολάρουν την οθόνη κοιτάζοντας το Facebook, το Instagram, το Twitter και τις άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Η μελέτη αναφέρει ότι ο αντίχειρα υποχρεώνεται να κινείται σε ετήσια βάση τόσο πολύ σαν να έτρεχε δύο μαραθώνιους.

Μάλιστα η μελέτη επικεντρώθηκε μόνο στην χρήση και καταπόνηση του αντίχειρα από την ενασχόληση με τα social media και όχι με άλλες δραστηριότητες στο κινητό τηλέφωνο όπως σερφάρισμα στο Διαδίκτυο, ανάγνωση μηνυμάτων, e-mails, κειμένων κ.α. κάτι που σημαίνει ότι ο αντίχειρα «τρέχει» ακόμη περισσότερο κάθε μέρα.

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι αυτή η χρήση μπορεί να προκαλέσει διαφόρων ειδών προβλήματα στον αντίχειρα όπως κράμπες, αγκύλωση, ακαμψία κ.α. «O τένοντας του αντίχειρα καταπονείται και πρακτικά ‘φλέγεται’ από την συνεχή έντονη κίνηση του. Αυτό μπορεί να προκαλέσει πόνους και ενδεχομένως αρθρίτιδα» αναφέρει ο δρ. Γιουτζίν Τσάι, χειρούργος ορθοπεδικός στο νοσοκομείο Cedars-Sinai στο Λος Άντζελες.

Επειδή ο περιορισμός της χρήσης του κινητού τηλεφώνου μοιάζει από δύσκολος ως ανέφικτος για τον μέσο χρήση οι λύσεις που προτείνουν οι ειδικοί είναι οι κάτοχοι των συσκευών να αλλάζουν δάκτυλα όταν το χρησιμοποιούν για να γράφουν ή να σκρολάρουν αλλά να κάνουν και χρήση των υπηρεσιών φωνητικών εντολών. Προτείνουν επίσης οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων να κάνουν κάποιες ασκήσεις για να  ξεμουδιάζουν τον καρπό και τα δάκτυλα τους.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

TikTok: Η εφαρμογή επενδύει στους γονείς

Instagram: Τεράστια αλλαγή για την εφαρμογή

WhatsApp: Αλλάζουν από το Σάββατο οι όροι χρήσης - Τι θα ισχύει

Τεχνολογία

Η Κομισιόν ξεκινά έρευνα κατά της Google για τις πρακτικές διαφήμισης στο διαδίκτυο

GOOGLE

Η Google μπαίνει για άλλη μια φορά στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ανακοίνωσε ότι ξεκινά έρευνα για πρακτικές κατά του ανταγωνισμού στις τεχνολογίες διαφημιστικής προβολής στο διαδίκτυο.

Η αντιπρόεδρος της Κομισιόν και Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ τόνισε ότι η Google «είναι παρούσα σε σχεδόν όλα τα επίπεδα της αλυσίδας τροφοδοσίας σε ό,τι αφορά τη διαφημιστική προβολή στο διαδίκτυο. Φοβόμαστε μήπως καταστήσει την άσκηση του ανταγωνισμού (...) πιο δύσκολη για τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες».

Ο τεχνολογικός κολοσσός παρέχει υπηρεσίες που παίζουν ρόλο μεσάζοντα ανάμεσα σε διαφημιστές και συντάκτες, προκειμένου να προβάλλονται διαφημιστικές ανακοινώσεις στις ιστοσελίδες ή σε εφαρμογές για κινητά.

«Ένας δίκαιος ανταγωνισμός είναι σημαντικός -ώστε οι διαφημιστές να μπορούν να φθάσουν στους καταναλωτές στους ιστότοπους των συντακτών και ταυτόχρονα για να μπορούν οι συντάκτες να πουλήσουν χώρους στους διαφημιστές- προκειμένου να δημιουργήσουν εισοδήματα και να χρηματοδοτήσουν τα περιεχόμενα», επισήμανε η Βεστάγκερ.
 

 

Στο επίκεντρο η διαφημιστική προβολή

Η έρευνα της Επιτροπής θα έχει ως επίκεντρο τη διαφημιστική προβολή, τομέα στον οποίο η Google προτείνει αρκετές υπηρεσίες.

«Η έναρξη μιας επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της», υπογράμμισαν οι Βρυξέλλες. Καμία νομική προθεσμία δεν προβλέπεται για το κλείσιμο μιας τέτοιας διαδικασίας, με τη διάρκεια των ερευνών να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό ανάλογα κυρίως με την πολυπλοκότητα των υποθέσεων.

«Θα συνεχίσουμε να δεσμευόμαστε με εποικοδομητικό τρόπο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να απαντήσουμε στις ερωτήσεις της και να καταδείξουμε τα πλεονεκτήματα των προϊόντων μας για τις επιχειρήσεις και τους Ευρωπαίους καταναλωτές», δήλωσε εκπρόσωπος της Google.

«Χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κάθε μέρα τα διαφημιστικά προϊόντα μας προκειμένου να φθάσουν σε νέους πελάτες και για να χρηματοδοτήσουν τους διαδικτυακούς ιστοτόπους τους. Τα επιλέγουν γιατί είναι ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά», ανέφερε.

Το 2019, οι δαπάνες που κατευθύνθηκαν στη διαφημιστική προβολή στο διαδίκτυο στην ΕΕ ανέρχονταν περίπου σε 20 δισ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Monero: Το κρυπτονόμισμα που έγινε «το bitcoin των χάκερ»

Instagram: Με αυτόν τον τρόπο ο αλγόριθμός του αποφασίζει τι βλέπουμε

Ρομπότ-καθαριστές λιμνών, ποταμών, ακτών και θαλασσών