Τεχνολογία

Επτά τρόποι για να γίνει πιο ασφαλής η επικοινωνία μέσω εφαρμογών μηνυμάτων

viber

Στο επίκεντρο της προσοχής των πολιτών είναι η ψηφιακή ασφάλεια καθώς περίπου 2,8 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποίησαν εφαρμογές μηνυμάτων το 2020 κι αναμένεται να ξεπεράσουν τα 3 δισεκατομμύρια μέχρι το 2022.

Στο πλαίσιο αυτό οι ειδικοί της Viber μοιράζονται με το κοινό τις καλύτερες συμβουλές για ψηφιακή ασφάλεια. Όπως αναφέρουν όλα ξεκινούν με τη χρήση μιας ασφαλούς εφαρμογής και το τσεκάρισμα κάποιων απλών ρυθμίσεων.

Ειδικότερα απευθυνόμενοι στους χρήστες εφαρμογών μηνυμάτων αναφέρουν:

1.Χρησιμοποιείστε κρυπτογράφηση end-to-end: Δεν θέλετε να βλέπει άλλος τα μηνύματά σας πέραν του παραλήπτη τους, σωστά; Αυτό το φροντίζει η κρυπτογράφηση end-to-end. Αν υπάρχει, κάθε μήνυμα 1-προς-1 ή σε μια ομαδική συνομιλία καθώς και κάθε προσωπική κλήση που κάνετε δεν είναι προσβάσιμη από κάποιον άλλον πέραν των παραληπτών. Κάποιες εφαρμογές, όπως το Viber, έχουν την κρυπτογράφηση end-to-end προεπιλεγμένη, ενώ σε άλλες πρέπει να ξεκινήσετε μια κρυπτογραφημένη συνομιλία ή να ενεργοποιήσετε την κρυπτογράφηση από τις ρυθμίσεις.

2.Κάντε τα μηνύματά σας να εξαφανίζονται: Όταν θέλετε να στείλετε κάποια ευαίσθητη πληροφορία, όπως ένα κωδικό PIN ή τον αριθμό κάποιας πιστωτικής κάρτας, θέλετε να εξαφανιστεί σύντομα από τη στιγμή που παραληφθεί. Γι' αυτό υπάρχουν τα αυτοκαταστρεφόμενα μηνύματα. Σας επιτρέπουν να επιλέξετε πόση ώρα μπορεί να δει ένας παραλήπτης κάποιο μήνυμα, ξεκινώντας από τα 10 δευτερόλεπτα και φτάνοντας μέχρι και τις 24 ώρες. Στο Viber αν κάποιος αποφασίσει να βγάλει μια φωτογραφία οθόνης με κάποιο αυτοκαταστρεφόμενο μήνυμα, η άλλη πλευρά λαμβάνει μια ειδοποίηση για να γνωρίζει το συμβάν.

3.Προστατεύεστε τις συνομιλίες με ένα κωδικό PIN: Ποτέ δεν είναι κακή ιδέα να προσθέσετε ένα ακόμη στρώμα ασφάλειας. Στο Viber, οι κωδικοί PIN μπορούν να κρύψουν κάθε είδους συνομιλίας, εκτός από τις κοινότητες. Με αυτόν τον τρόπο φροντίζετε ώστε οι προσωπικές ή οι επαγγελματικές σας συνομιλίες να είναι πάντα προστατευμένες, ακόμη κι αν χρησιμοποιεί τη συσκευή σας και κάποιος άλλος.

4.Επεξεργαστείτε και σβήστε μηνύματα προς οποιονδήποτε: Το να στείλετε το λάθος μήνυμα στον λάθος άνθρωπο μπορεί να σας προκαλέσει ντροπή, μπορεί όμως να είναι και μια απειλή για την ασφάλειά σας. Γι' αυτό και η δυνατότητα να μπορείτε να σβήνετε κάτι που στείλατε σε οποιονδήποτε είναι μια βασική δικλείδα ασφάλειας. Απλά κάντε το πριν προλάβει να το δει η άλλη πλευρά.

5.Ρυθμίστε την κατάστασή σας: Το τι κάνετε είναι προσωπικό σας ζήτημα, ακόμη κι αν απλά μιλάμε για το να είστε online και να διαβάζετε τα μηνύματά σας. Μερικές φορές θέλετε να διαβάζετε μόνο τι στέλνουν οι φίλοι και οι συγγενείς σας, χωρίς να απαντάτε. Όταν βρίσκεστε σε διακοπές, μπορεί να θέλετε να τσεκάρετε τι γίνεται στη δουλειά χωρίς να ξέρουν όλοι ότι είστε online. Σε κάθε περίπτωση, το να έχετε τον έλεγχο του ποιο μέρος των ενεργειών σας εμφανίζεται είναι μια βασική λειτουργία ασφαλείας.

6.Γνωρίστε τις ρυθμίσεις ασφαλείας σας: Η ημερομηνία γέννησής σας και η φωτογραφία σας είναι δύο από τα πιο βασικά στοιχεία προσωπικής πληροφορίας και μερικές φορές μπορεί να θέλετε να τα βλέπετε μόνοι εσείς και οι φίλοι σας. Είναι ένα θέμα ιδιωτικότητας, αλλά και ασφάλειας, καθώς η ημερομηνία γέννησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να σπάσει η προστασία πολλών online υπηρεσιών και συστημάτων. Επιλέξτε αν θέλετε αυτά τα δεδομένα να κοινοποιούνται σε όλους όσοι έρχονται σε επαφή μαζί σας.

7.Κρύψτε τον αριθμό σας σε συνομιλίες που έχουν ξεκινήσει από κοινότητες: Οι κοινότητες είναι ένα τρόπος για να βρίσκετε καινούργιους ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα για να συνομιλήσετε. Ωστόσο, πολύ συχνά δεν τους γνωρίζετε, οπότε καλό είναι να είστε λίγο προσεκτικοί. Ως προεπιλογή, το Viber κρύβει τον αριθμό σας όταν ξεκινάτε μια καινούργια, προσωπική συνομιλία, από κάποια κοινότητα. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να επικοινωνήσετε με άλλους, χωρίς να ανησυχείτε ότι δίνετε πάρα πολλή πληροφορία σχετικά με εσάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τεχνητή νοημοσύνη «ξεκλειδώνει» τα μυστικά αρχαίων κειμένων

Το αρχαιότερο δείγμα εφαρμοσμένης γεωμετρίας σε πήλινη πλάκα ηλικίας 3.700 ετών

Τεχνολογία

Aπάτες σε ηλεκτρονικές συναλλαγές: Πώς να προστατευτείτε

Ηλεκτρονική απάτη

Aνησυχία έχουν προκαλέσει στους πολίτες τα φαινόμενα «phishing», κατά τα οποία πραγματοποιούνται διαδικτυακές απάτες σε ηλεκτρονικές συναλλαγές και υποκλοπή στοιχείων τραπεζικών καρτών.

Οι απατεώνες του διαδικτύου έχουν βρει πρόσφορο έδαφος για κλοπές, λόγω της αυξημένης πλέον χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Τραπεζικά στελέχη αναλύουν τον τρόπο με τον οποίον οι δράστες καταφέρνουν να εξαπατήσουν τους ανυποψίαστους πολίτες και παρουσιάζουν τρόπους  με βάση τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε

Ποιες είναι οι τακτικές των απατεώνων του διαδικτύου
 
•Απατηλά μηνύματα με email και SMS (phishing ή ηλεκτρονικό ψάρεμα)
 
Οι απατεώνες στέλνουν απατηλά email ή SMS προσποιούμενοι ότι αποστολέας είναι η τράπεζα των παραληπτών. Σε αυτά τα μηνύματα συνήθως αναφέρουν ότι «έχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα» στον λογαριασμό ή την κάρτα του αποδέκτη ή ότι «έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί» ο λογαριασμός ή η κάρτα του.
 
Τα μηνύματα δίνουν κάποιον σύνδεσμο και προτρέπουν τους αποδέκτες να ακολουθήσουν αμέσως τις οδηγίες σε αυτόν για να λυθεί το πρόβλημά τους.
 
Ωστόσο, ο σύνδεσμος οδηγεί σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτήν της τράπεζας των παραληπτών. Οι παραλήπτες δεν αντιλαμβάνονται τη διαφορά κι έτσι συμπληρώνουν κωδικούς e-Banking, Κωδικούς μιας Χρήσης (OTP) και άλλα στοιχεία τους.
 
•Εξαπάτηση μέσω αγγελιών για αγορά ή πώληση προϊόντων
 
Οι απατεώνες τηλεφωνούν προφασιζόμενοι ότι ενδιαφέρονται να αγοράσουν το προϊόν για το οποίο κάποιος έχει αναρτήσει αγγελία (συνήθως διαδικτυακά). Ζητούν από τον πωλητή να τους δώσει στοιχεία κάρτας ή κωδικούς e-Banking και Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνει εκείνη τη στιγμή στο κινητό του ώστε δήθεν να καταθέσουν τα χρήματα.
 
• Εξαπάτηση για διαμεσολάβηση στη μεταφορά παράνομου χρήματος (money muling)
 
Οι απατεώνες ζητούν από κάποιο άτομο να μεσολαβήσει στη μεταφορά χρημάτων και προσφέρουν αμοιβή για να γίνει κατάθεση χρημάτων σε λογαριασμό του. Στη συνέχεια, ζητούν από το θύμα είτε να τους δώσει τα χρήματα κάνοντας ανάληψη από κάποιο ΑΤΜ ή κατάστημα είτε να τα μεταφέρει σε λογαριασμό άλλου ατόμου.
 
• Εξαπάτηση με πρόφαση επιδιόρθωση υπολογιστή
 
Οι απατεώνες τηλεφωνούν, συνήθως από το εξωτερικό, και υποδύονται τεχνικούς από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής. Αρκετές φορές η συνομιλία γίνεται στα Αγγλικά. Ισχυρίζονται στον αποδέκτη ότι ο υπολογιστής ή η φορητή συσκευή του έχει μολυνθεί από κακόβουλο λογισμικό και ζητούν να εγκαταστήσουν λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης για να επιδιορθώσουν το πρόβλημα.
 
•Επενδυτικές απάτες
 
Οι απατεώνες επικοινωνούν κυρίως μέσω τηλεφώνου με ανυποψίαστους πολίτες, υποδυόμενοι εργαζομένους από μεγάλες επενδυτικές εταιρείες του εξωτερικού και μιλώντας σε άπταιστα Ελληνικά. Υπόσχονται υψηλές αποδόσεις με το άνοιγμα λογαριασμού σε διαδικτυακές επενδυτικές πλατφόρμες. Ωστόσο, αυτές οι πλατφόρμες είναι εικονικές.
 
Οι περισσότεροι από όσους έχουν εξαπατηθεί αναφέρουν ότι όταν ζητούσαν να τους αποδοθούν τα κέρδη τους, διαπίστωναν ότι είχαν πέσει θύματα απάτης.
 
• Απατηλές εντολές πληρωμής με email
 
Οι απατεώνες αποκτούν μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στην ηλεκτρονική αλληλογραφία ανάμεσα σε επαγγελματίες ή εμπόρους που συναλλάσσονται με επιχειρήσεις, είτε ως προμηθευτές είτε ως πελάτες.
 
Παρεμβαίνουν σε αυτήν την αλληλογραφία και προτρέπουν τους συναλλασσόμενους να καταθέσουν χρήματα σε απατηλούς τραπεζικούς λογαριασμούς, διαφορετικούς από αυτούς που είχαν συμφωνηθεί αρχικά.
 
Πώς να προστατευτείτε
 
•    Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα που σας ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking σας.
 
•    Μην αποκαλύπτετε σε κανέναν και για κανέναν λόγο κωδικούς σύνδεσης για το e-Banking, Kωδικούς μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε με μήνυμα στο κινητό σας (SMS, Viber), στοιχεία καρτών σας, καθώς και προσωπικά και οικονομικά στοιχεία σας, ακόμη και με πρόφαση ότι έτσι θα σας καταθέσουν χρήματα. Για κατάθεση χρημάτων, αρκεί να δώσετε τον IBAN του λογαριασμού σας.
 
•    Μη δέχεστε να μεσολαβήσετε ως ενδιάμεσοι σε διακίνηση χρημάτων από άλλα άτομα, συνήθως άγνωστα σε εσάς. Μπορεί να υποστείτε σημαντικές επιπτώσεις, καθώς με αυτόν τον τρόπο εμπλέκεστε σε παράνομες ενέργειες, είτε το γνωρίζετε είτε όχι.
 
•    Διακόψτε την κλήση εάν κάποιος σας καλεί από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό, και ισχυρίζεται ότι είναι από οποιαδήποτε εταιρεία πληροφορικής, χωρίς εσείς να έχετε δηλώσει βλάβη σε συσκευή σας.
 
•    Ελέγξτε εάν μια διαδικτυακή επενδυτική πλατφόρμα είναι αδειοδοτημένη από κάποια υπαρκτή και αρμόδια εποπτική αρχή πριν ανοίξετε λογαριασμό σε αυτή.
 
•    Διασταυρώστε τον αριθμό λογαριασμού με τον προμηθευτή ή τον πελάτη σας με τον οποίο συναλλάσσεστε πριν κάνετε οποιαδήποτε πληρωμή.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Κορωνοϊός - Καπραβέλος: Εκκληση στην κυβέρνηση να ξανασκεφτεί τις παρελάσεις με κόσμο

Κορωνοϊός: Αρνητής παραμένει... άταφος επειδή οι συγγενείς του δεν έχουν πειστεί ότι πέθανε από τον ιό!

Χατζηδάκης: Πέντε νέα κοινωνικά μέτρα κατά της δημογραφικής κρίσης

ESPA BANNER