Αλήθεια πόσες φορές έχει τύχει να μπούμε σε τρενάκι του λούνα παρκ και να μας κοπούν τα πόδια από το φόβο; Απότομες στροφές, μεγάλη κλίση και ιλιγγιώδη ταχύτητα όμως δε συναντάμε μόνο στα λούνα παρκ.
Η σιδηροδρομική γραμμή που βρίσκεται στην Ελβετία και συνδέει τη λίμνη Alpnachstad της Λουκέρνης με το τερματικό σταθμό της στο όρος Pilatus είναι ο πιο απότομος σιδηρόδρομος του κόσμου.
Το υψόμετρο στο οποίο ανεβαίνει το τρένο είναι περίπου 2.000 μέτρα και η μεγαλύτερη κλίση που συναντά είναι 48%
Το αρχικό σχέδιο παρουσιάστηκε το 1873, και πρότεινε μέγιστη κλίση στις σιδηροδρομικές γραμμές έως 25%. Η πρόταση απορρίφτηκε λόγω του μεγάλου μήκους των γραμμών. Θεωρήθηκε μη-αποδοτικό έργο, λόγω του υψηλού κόστους του.
Στη συνέχεια, ο Eduard Locher, ένας μηχανικός με μεγάλη πρακτική εμπειρία, επινόησε ένα σύστημα που επέτρεπε μέγιστη κλίση έως και 48%, υποδιπλασιάζοντας έτσι το μήκος των γραμμών.
Η πρόταση του Locher έγινε αποδεκτή καθώς κρίθηκε ως πραγματοποιήσιμη και οικονομικά αποδοτική.
Η διαδρομή ήταν έτοιμη στις 4 Ιουνίου του 1889.
Το αρχικό τρένο λειτουργούσε με ατμομηχανή και χρειαζόταν πάνω από μία ώρα για να φτάσει στη κορυφή του βουνού. Σήμερα κινείται με τον ηλεκτρισμό και χρειάζεται λιγότερο από μισή ώρα για την ίδια διαδρομή.
Η γραμμή εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τις παλιές ράγες, που είναι πάνω από 100 ετών.
Δικαιολογημένα λοιπόν κατέχει τα σκήπτρα της πιο επικίνδυνης διαδρομής στον κόσμο.