Πολιτισμός

Πλήθος κόσμου στην έκθεση του Γιάννη Ζαχαράκη στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου (φωτο)

img_7241.jpg

Το Λιβυκό πέλαγος με τα Αστερούσια Ορη και τα ζωντανά χρώματα τους σε ένα εντυπωσιακό θέαμα,”πλημμυρίζουν “ την Βασιλική του Αγ Μάρκου, στην έκθεση ζωγραφικής του Γιάννη Ζαχαράκη που συνδιοργανώνουν στην Δημοτική πινακοθήκη η Περιφερειακή ενότητα Ηρακλείου και ο Δήμος Ηρακλείου.

Εκπρόσωποι της Εκκλησίας,Αρχών,φορέων,και πλήθος φιλότεχνων παραβρέθηκαν χθες στα εγκαίνια της έκθεσης “Άκρες τού Νότου”και θαύμασαν τα 50 αναρτημένα στην πινακοθήκη έργα που αποτελούν “ύμνο” στην θάλασσα, στο βουνό και δίδουν την αίσθηση σε μικρούς και μεγάλους μας “ζωντανής” περιήγησης-εκδρομής στην θάλασσα,στα Αστερούσια Ορη, σέ γνωστές και άγνωστες σέ εκείνους τοποθεσίες,παραλίες,βουνοκορφές,χωριά,Μοναστήρια,κ.α.
 

Όπως αναφέρθηκε από φιλότεχνους, είναι μία εντυπωσιακή,”ζωντανή “σε χρώματα και παραστάσεις έκθεση,απεικόνισης του “ατόφιου” και αναδεικνύει, τηνιστορία, την τέχνη,το φυσικό περιβάλλον, τα αξιοθέατα,τίς παραδόσεις, όπως και οικιστικές -Μοναστηριακές παραστάσεις μίας άλλης εποχής.Την βραδιά των εγκαινίων τις ευλογίες και τα συγχαρητήρια του στον Ζωγράφο Γιάννη Ζαχαράκη έδωσε ο Πρωτοπρεσβύτερος του οικουμενικού θρόνου π.Νικόλαος Κοκολάκης,ενώ παρόντες από πλευράς συνδιοργανωτών ήταν, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού συμβουλίου Παύλος Μπαριτάκης,ο π.Αντιπεριφερειάρχης Νίκος Ξυλούρης,η Αντιδήμαρχος Ηρακλείου Ρένα Παπαδάκη οι οποίοι και ξεναγήθηκαν από τον ζωγράφο στις δημιουργίες του.Ο Ζωγράφος Γιάννης Ζαχαράκης πού έχει κατοικία στα Αστερούσια,δεχόταν με χαρά τίς ευχές και τα συγχαρητήρια όλων στην βραδιά των εγκαινίων,ενώ ο ίδιος ανταπαντούσε, ότι, ήταν μια υπέροχη βραδιά, πού πήρε μεγάλη χαρά, ευχαριστώντας θερμά,συνδιοργανωτές ,φορείς,πολίτες για την παρουσία τους. Επίσης o ζωγράφος σε εκείνους που τον ρωτούσαν γιά το “μυστικό της επιτυχίας”,απαντούσε,οτί έχει εμπνευστεί από τίς ρίζες του, ταβιώματά του,και ότι τα Αστερούσια και το Λυβικό τα νιώθει πολύ δικά του,σαν να είναι δυο “δυνατοί μαγνήτες” που τον έλκουν.
 

Η έκθεση πού θα διαρκέσει έως 26 Οκτωβρίου, είναι μία θεματική συλλογή αποτελούμενη από 50 ζωγραφικά έργα, εμπνευσμένα κυρίως από  τα Αστερούσια Όρη στο σμίξιμό τους με την απεραντοσύνη του νότιου Κρητικού Πελάγους. Στο πλαίσιο της έκθεσης κυκλοφορεί κατάλογος των έργων με κείμενα του αείμνηστου,πολυβραβευμένου ποιητή Χριστόφορου Λιοντάκη με καταγωγή το χωριό Ίνι,που είχε βιώματα από τα Αστερούσια Ορη,αλλά και που επίσης γνώριζε τον ζωγράφο από μικρό παιδί λόγω της κοινής καταγωγής με την μητέρα του. Επίσης στον κατάλογο καταχωρείται κείμενο τής κριτικού & ιστορικού τέχνης Ήρας Παπαποστόλου. Η Έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό καθημερινά Δευτέρα-Παρασκευή 09:00-14:00 και 17:00-21:00, το Σάββατο 09:00-14:00.
 

Ο ποιητής Χριστόφορος Λιοντάκης γράφει για τον τόπο που αποτυπώνεται στα έργα του ζωγράφου: "Ευτυχώς εδώ υπάρχουν ακόμη απάτητα μονοπάτια, με τη χαμηλή, τη σεμνή και ταπεινή βλάστηση: φασκομηλιές, αστιβίδες, αγούδουροι, πρινάρια, θρούμπες, αγαύες, αρτύκοι και θυμάρια. Θυμάρι, ο άρχοντας των άδεντρων Αστερουσίων.

Μπορεί να χαϊδέψεις τα ταπεινά φυτά και να νιώσεις την πρωινή δρόσο στα ακροδάκτυλά σου. Από παντού σε κατακλύζουν μυρωδιές και αρώματα. Πού και πού όπου υπάρχει υποψία νερού στις ρεματιές οι πικροδάφνες δημιουργούν ένα ρόδινο χείμαρρο. Ένας μικρόκοσμος θροΐζει και πάλλεται,ζωύφια, ζουζούνια, έντομα, μέλισσες, σφήκες, σαύρες, φίδια. Στον ουρανό μπορείς ακόμη να δεις σπάνια πουλιά με μοναδικούς κελαηδισμούς.
Ένας ολόκληρος κόσμος κρυμμένος στο βραχώδες άνυδρο. Το νερό σπάνιο, γι’ αυτό και όπου λιγοστό υπάρχει, ο τόπος θεωρείται ευλογημένος. Η βασιλεία του άνυδρου και του φρυγμένου. Φρυγμένο χώμα, φρυγμένα φυτά. Οι βράχοι μόνο χαρίζουν λίγο ίσκιο. Μια αίσθηση μοναδικής καθαρότητας. Η διαφάνεια στο απόλυτο".

Ενώ η κριτικός & ιστορικός τέχνης Ήρα Παπαποστόλου αναφέρει για το έργο του: "Οι κλειστοί κόλποι, τα ελάχιστα δέντρα, τα γυμνά βουνά και τα κοφτερά βράχια που καταλήγουν στη θάλασσα αποτελούν την πηγή έμπνευσης για τον ζωγράφο. 'Όλα αποδίδονται με την χαρακτηριστική εξπρεσιονιστική πινελιά του που χτίζει φόρμες, όγκο και φτιάχνει έναν ολόκληρο κόσμο με καθαρά, σαρκώδη χρώματα, δίνοντας ζωντανή την αίσθηση του υγρού στοιχείου. Πρόκειται για έναν ύμνο στη θάλασσα, τη ζαλιστικά ταραχώδη, με τις χρωματικές αντιθέσεις να συντελούν σε ένα δυνατό εικαστικό αποτέλεσμα".
 

Ο Γιάννης Ζαχαράκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1961. Ασχολήθηκε συστηματικά με την ζωγραφική από το 2012 μαθητεύοντας δίπλα στο ζωγράφο και καλό του φίλο Νίκο Καρακωνσταντή, ενώ παρακολούθησε μαθήματα ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου στο εργαστήρι ελευθέρων σπουδών «Πλάκα». Οι "Άκρες του Νότου" είναι η δεύτερη ατομική του έκθεση, εμπνευσμένη από τις ρίζες του και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις νέων καλλιτεχνών.
 
 

Πολιτισμός

Βίνσεντ Βαν Γκογκ: Δύο δακτυλικά αποτυπώματα του ζωγράφου εντοπίστηκαν στα «Ηλιοτρόπια»

Βαν Γκογκ - Ηλιοτροπια

Δακτυλικά αποτυπώματα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ φαίνεται ότι εντοπίστηκαν σε έναν από τους πίνακές του με τα «Ηλιοτρόπια», που δημιουργήθηκε τον Ιανουάριο του 1889, όταν ο διάσημος ζωγράφος βρισκόταν στην Αρλ.

Όπως ανακοίνωσε το μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ, οι άνθρωποι που ανέλαβαν την συντήρηση του έργου εντόπισαν δύο δακτυλικά αποτυπώματα στο χρώμα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του πίνακα. Όπως εικάζουν, ο ζωγράφος πρέπει να είχε πάρει τον καμβά, ενώ το χρώμα ήταν ακόμη λίγο νωπό, αφήνοντας τα ίχνη του.

Τα «Ηλιοτρόπια» είναι από τις πλέον διάσημες σειρές έργων του Βαν Γκογκ, που συνδέονται με τον Πολ Γκογκέν και φιλοτέχνησε το 1888 και το 1889. Συνολικά ζωγράφισε πέντε έργα σε μεγάλους καμβάδες, ορισμένους από τους οποίους τοποθέτησε στο δωμάτιο που θα έμενε ο Γκογκέν, στην Αρλ.
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Το κόκκινο αγόρι»: Ο πιο αμφιλεγόμενος πίνακας επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου

Φρίντα Κάλο: Στο "σφυρί" βγαίνει προσωπογραφία της

Η αποκατάσταση έργου του Vermeer αποκαλύπτει πίνακα του Έρωτα κρυμμένο για πάνω από 350 χρόνια

ESPA BANNER