Πολιτική

Σταθάκης: Το αργότερο στις αρχές του 2019 θα είναι έτοιμο το Χρηματιστήριο Ενέργειας

σταθάκης.jpg

Μέχρι το τέλος του 2018 ή το αργότερο στις αρχές του 2019 εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο το Χρηματιστήριο Ενέργειας, ενώ εντός του τρέχοντος έτους πρόκειται να απελευθερωθεί και η χρονική αγορά φυσικού αερίου. Αυτό επεσήμανε από το βήμα του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ΙΙΙ, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος διατύπωσε ακόμη την εκτίμηση ότι ο μεγάλος μετασχηματισμός που συμβαίνει στην παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας προκαλεί τεκτονικές αλλαγές στον ενεργειακό χάρτη.

Ο υπουργός παρουσίασε ακόμη τους τρεις βασικούς πυλώνες στην αγορά ενέργειας, οι οποίοι είναι: ο ρόλος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας.

Οπως ανέφερε ο κ. Σταθάκης, πλέον έχει αλλάξει η τιμολόγηση στην αγορά των ΑΠΕ έτσι ώστε οι επενδυτές να γνωρίζουν τις ανάγκες που θα παρουσιάσει η Ελλάδα τα επόμενα 20-30 χρόνια. Στόχος είναι η Ελλάδα να καταφέρει μέχρι το 2030 να έχει στο ενεργειακό της μείγμα το 50% της παραγόμενης ενέργειας από ΑΠΕ. O δε λιγνίτης, όπως ανέφερε ο κ. Σταθάκης, μέχρι το 2030 θα αντιπροσωπεύει το 20% της παραγωγής ενέργειας της χώρας. Το μονοπώλιο στην αγορά του λιγνίτη καταργείται και εισέρχονται νέοι παίχτες στην αγορά, τόνισε ο υπουργός, σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών του Φόρουμ.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στο γεγονός ότι καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες για να υπάρχουν ανταγωνιστικές τιμές, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η θέσπιση του κοινωνικού τιμολογίου για όσους πολίτες ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας

Στο μεταξύ, το γεγονός ότι το 2017 οι επενδύσεις στις ΑΠΕ ήταν για πρώτη φορά μεγαλύτερες από εκείνες που έγιναν για το πετρέλαιο, επισήμανε από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής για την ενέργεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Γεράσιμος Θωμάς. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πρόσθεσε, ο στόχος που έχει τεθεί είναι, έως το 2050, η ενέργεια να προέρχεται σε ποσοστό 50% από τις ΑΠΕ, οι οποίες θα απορροφήσουν σημαντικό μέρος των ιδιωτικών επενδύσεων, προσελκύοντας νέους παίκτες και νέες μορφές ιδιωτικής χρηματοδότησης.

Πολιτική

Κουτσούμπας στη Βουλή: «Σκουπίδι» το εργασιακό νομοσχέδιο

 ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας

Σφοδρή κριτική στο εργασιακό νομοσχέδιο το οποίο χαρακτήρισε «σκουπίδι» εξαπέλυσε ο Δημήτρης Κουτσούμπας στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ έστρεψε τα βέλη του και στον ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζοντας υποκριτική την στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τις προωθούμενες ρυθμίσεις.

«Οι νέες αντεργατικές διατάξεις είναι τα νέα προαπαιτούμενα της καπιταλιστικής Ευρώπης. Το νέο σούπερ μνημόνιο της ΕΕ. Γι αυτό και δεν πρόκειται να καταργήσετε το νέο μνημόνιο κ. Τσίπρα όπως δεν το κάνατε και με τα προηγούμενα. Αντίθετα φέρατε κι άλλα μνημόνια. Γιατί αυτό το νομοσχέδιο είναι το προαπαιτούμενο για το ταμείο ανάκαμψης» είπε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ.

Αναφορικά με τις διατάξεις για την διευθέτηση του χρόνου εργασίας ο κ. Κουτσούμπας είπε πως «Η διευθέτηση είναι η κατάργηση του σταθερού ημερήσιου χρόνου ανάπαυσης αλλά αυτό είναι χρόνια τώρα η επιδίωξη σας. Αυτός είναι κρυφός και φανερός πόθος βιομηχάνων, εφοπλιστών, εργοδοτών. Υπηρετείτε αυτούς που σας φτύνουν κι από πάνω. Στην διευθέτηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας βρίσκεται ο μηχανισμός εκμετάλλευσης εργαζόμενων».

«Δεν έχει άδικο ο υπουργός εργασίας που επαναλαμβάνει ότι οι ρυθμίσεις ισχύουν στην ΕΕ. Είναι βγαλμένες από τα πιο αντιδραστικά εγχειρίδια της ΕΕ. Θυμάστε την Λευκή Βίβλο εργασίας της ΕΕ που ήταν «μαυρίλα» για τα εργατικά δικαιώματα; Πάνω σε αυτό το πλαίσιο πατήσατε όλοι σας. Η μια μετά την άλλη οι κυβερνήσεις. Ολοι σας έχετε λερωμένη την φωλιά σας γιατί πορευτήκατε με πυξίδα την ΕΕ» είπε σε άλλο σημείο για να προσθέσει «Ολοι σας είχατε σημείο αναφοράς την Οδηγία της ΕΕ που θεωρεί κανονικότητα τις 13 ώρες σερί δουλειά. Κάπως έτσι η Ευρώπη των λαών, η ΕΕ που κατά τον ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να γίνει πιο ανθρώπινη, άνοιξε τις πύλες της κολάσεως. Οι ενώσεις των καπιταλιστών μόνο χειρότερες μπορούν να γίνουν. Η εργασία γι αυτούς δεν μετριέται στις 24 ώρες τις ημέρας αλλά σε περιόδους αναφοράς. Το ΠΑΣΟΚ είχε εισάγει την 10ωρη δουλειά . Το εισηγήθηκαν κεντρικά στελέχη του τότε ΠΑΣΟΚ που σήμερα είναι κεντρικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Ραγκούσης, Ξενογιαννακοπούλου, Κατσέλη. Αφού κάνατε την βρώμικη δουλειά τώρα παριστάνετε ότι διαρρηγνύετε τα ιμάτιά σας για την διευθέτηση του χρόνου της ΝΔ. Λες και υπάρχει καλή και κακή διευθέτηση. Η ΝΔ απελευθερώνει την διευθέτηση και στις ατομικές συμβάσεις. Αυτό δεν είναι η κατοχύρωση 8ωρού αλλά πλήρης κατάργησή του».

«Το νομοσχέδιο δεν νομιμοποιεί την ζούγκλα. Διαμορφώνει το επόμενο στάδιο που δεν θα έχει δικαιώματα στην ανάπαυση, στην ξεκούραση και την συμμετοχή στα κοινά για τον εργαζόμενο» είπε για να συμπληρώσει «Ακούσαμε το υπουργείο να υποστηρίζει ότι εκσυγχρονίζει το εργατικό δίκαιο. Που τα πουλάτε αυτά. Στα σαλόνια της τάξης σας; Θεωρείτε ότι η σχέση εργαζόμενου εργοδότη μπορεί να είναι ισότιμη. Όμως στους χώρους δουλειάς δεν επικρατεί η ελεύθερη βούληση του εργαζόμενου αλλα η εντολή του εργοδότη. Δηλαδή μια καθαρίστρια που θα δεχθεί την εντολή του εργοδότη της να δουλέψει 10 ώρες χωρίς περισσότερα λεφτά ελεύθερα θα επιλέξει;

Μάλιστα λέει ο υπουργός ότι οι εργαζόμενοι στις διανομές θα έχουν περισσότερα δικαιώματα. Να σας ενημερώσουμε ότι οι εργαζόμενοι στους χώρους αυτούς μετρούν δεκάδες εργατικά ατυχήματα. Η εντατικοποίηση έχει χτυπήσει «κόκκινο» με 10ωρα και 12 ώρα πάνω στους 2 τροχούς που εσείς έρχεστε να νομιμοποιήσετε».

Για τις διατάξεις που αφορούν τις απεργιακές κινητοποιήσεις είπε «φέρνετε τις διατάξεις πάνω στον δρόμο που σας έστρωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Όταν ο κ. Τσακαλώτος έφερνε τις διατάξεις για τον περιορισμό των απεργιών έλεγε «κάθε εμπόδιο για καλό». Μήπως τώρα που τα εμπόδια στην απεργία είναι μεγαλύτερα είναι ακόμα καλύτερα για τους εργαζόμενους;».

ειδησεις σημερα 

Απεργία: Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια - Διαμαρτυρίες επιβατών στο λιμάνι του Πειραιά

Εργασιακό Νομοσχέδιο: Πορεία στο κέντρο της Αθήνας (φώτο)

Βολουδάκης: Το δεκάωρο μειώνει το κόστος μετακίνησης των εργαζομένων