Πολιτική

Ν. Μηταράκης: Προτεραιότητά μας η ολοκλήρωση του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών του ΕΦΚΑ

μηταράκης

Κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση ως προς την ενοποίηση των ταμείων του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) άσκησε ο υφυπουργός Εργασίας, αρμόδιος για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης, Νότης Μηταράκης μιλώντας στην ΕΡΤ, τονίζοντας πως δεν είχε γίνει καμία ουσιαστική εργασία σε επίπεδο ενοποίησης πληροφοριακών συστημάτων, διοικητικών δομών και διασύνδεσης των υπηρεσιών των πρώην ταμείων.

«Για παράδειγμα, όσον αφορά τον ενιαίο κανονισμό παροχών του ΕΦΚΑ, δεν ξεκίνησε καν η διαδικασία συγγραφής του από την προηγούμενη κυβέρνηση και τώρα έχουμε θέσει ως προτεραιότητα μέσα στην περίοδο που έρχεται να ολοκληρώσουμε αυτό το έργο».
Αναφορικά με τα εκκρεμή αιτήματα, ο κ. Μηταράκης σημείωσε: «Αυτήν τη στιγμή, έχουμε 1.056.000 εκκρεμή αιτήματα έκδοσης και επανυπολογισμού συντάξεων, καθώς και ασφαλιστικών ερωτημάτων. Όλα αυτά καταλήγουν στην ίδια "διοικητική μηχανή" του ΕΦΚΑ και του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ), δημιουργώντας μια "ουρά" αναμονής. Το διοικητικό σύστημα του ΕΦΚΑ πρέπει να απαντήσει με την ίδια διαδικασία σε όλα αυτά τα αιτήματα. Όλη αυτή την κατάσταση πρέπει να τη δούμε συνολικά. Η πρώτη ανακοίνωση που κάναμε ως υπουργείο Εργασίας αφορούσε στην επανεκκίνηση του συστήματος "ΑΤΛΑΣ" ψηφιακής σύνταξης, προκειμένου, από το καλοκαίρι του 2020, να μπορεί να εκδίδεται ψηφιακά και αυθημερόν το 1/3 των συντάξεων. Στόχος παραμένει, το καλοκαίρι του 2021, το σύστημα να καλύπτει το 90% των περιπτώσεων. Από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν υπήρξε καμία προεργασία. Εμείς ήδη προς την κατεύθυνση αυτή νομοθετήσαμε τη διασύνδεση του Εθνικού Ληξιαρχείου με το σύστημα "ΑΤΛΑΣ", έτσι ώστε να μπορεί να υπάρχει αυτόματη ενημέρωση που θα μας επιτρέψει τελικά να εκδίδουμε αυθημερόν ένα μεγάλο αριθμό συντάξεων».
Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Εργασίας υπογράμμισε: «Δεν είμαστε πολύ μακριά από το στόχο που έχουμε θέσει, καθώς ήδη η απελευθέρωση που θα προκύψει με το 1/3 των συντάξεων να εκδίδεται ψηφιακά ήδη από το καλοκαίρι του 2020, θα δημιουργήσει σημαντική επιτάχυνση στην πορεία ψηφιοποίησης των υπόλοιπων συντάξεων. Επιπλέον, με την επιστροφή υπαλλήλων στις ομάδες έκδοσης των συντάξεων, υπολογίζουμε 20% με 25% επιτάχυνση του ρυθμού ολοκλήρωσης του στόχου μας».
Σχετικά με τις προσωρινές συντάξεις, ο κ. Μηταράκης τόνισε: «Στο πλαίσιο των αλλαγών του ασφαλιστικού που δρομολογούνται αυτήν τη στιγμή, εξετάζουμε πιο "γενναιόδωρα" τόσο σε επίπεδο επικουρικών, όσο και σε εφάπαξ, το ενδεχόμενο προσωρινών συντάξεων, αλλά με το σωστό υπολογισμό, βάσει του ύψους της οριστικής σύνταξης».
Τέλος, όσον αφορά το νέο ασφαλιστικό, ο υφυπουργός Εργασίας είπε: «Έχουμε παραλάβει τις περισσότερες από τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) καθαρογραμμένες και έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του νέου ασφαλιστικού στο υπουργείο Εργασίας. Το νέο ασφαλιστικό θα ανταποκρίνεται απολύτως στις επιταγές του ΣτΕ, με απόλυτο σεβασμό στην έννομη τάξη και τους συνταξιούχους. Ο νέος νόμος θα έχει αναδρομική ισχύ από τις 4 Οκτωβρίου 2019, ώστε να μην ανοίξει ένας νέος κύκλος προσφυγών».

Πολιτική

Παρουσία Μητσοτάκη η παράδοση της επέκτασης του μετρό στη Νίκαια

κυριάκος μητσοτάκης

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, παραδίδονται σήμερα, στις 7.00 το απόγευμα, οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά, «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια». Σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί στον νέο σταθμό του Μετρό «Νίκαια», ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα απευθύνει ομιλία.

Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου. Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά. Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω - Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά, και στο τμήμα Αιγάλεω - Νίκαια θα είναι 8 λεπτά. Το πρώτο δρομολόγιο από τον σταθμό Νίκαιας, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.

Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως τη Νίκαια, η γραμμή 3 του μετρό θα έχει 24 σταθμούς που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Τα δρομολόγια για το κοινό από τους τρεις σταθμούς θα ξεκινήσουν την Τρίτη 7 Ιουλίου.

Σύμφωνα με ενημέρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνίων, την ίδια ημέρα θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.

Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον Δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις: Η πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.

Αναλυτικά, για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

- Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς - Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη. Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη - Πειραιάς Β', αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια - Πειραιάς, 827 Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα και 846 Νεάπολη - Πειραιάς Α'.

-Διατήρηση της σύνδεσης του δήμου Πειραιά με τους δήμους Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά - νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

-Τροποποίηση ομάδας γραμμών, που συνδέουν σήμερα τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.

Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια - Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός - Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό - Κορυδαλλός - Πειραιάς Α'), 820 (Κερατσίνι - Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς - 'Ασπρα Χώματα - Γ΄ Νεκροταφείο), 837 ('Ανω Αγ. Βαρβάρα - Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη - Πειραιάς Α'), Β18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

Σημειώνεται ότι για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.