Πολιτική

Μέτρα στήριξης στους αλιείς, ζητά ο Λογιάδης

Ο Γιώργος Λογιάδης

Ερώτηση για την επέκταση των μέτρων στήριξης και στους αλιείς κατέθεσε ο βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Γ. Λογιάδης. 

Αναλυτικ΄α η ερώτηση:

 

"Σε επιστολή που λάβαμε από το Σύνδεσμο Συνεταιρισμών Μισθωτών Ελληνικών Λιμνοθαλασσών (Σ.Α.Σ.Ε.Λ.) πληροφορηθήκαμε ότι ενώ στα μέτρα  στήριξης της  κυβέρνησης των  κλάδων που πλήττονται περιλαμβάνονται οι αλιευτικοί συνεταιρισμοί (Α.Σ.) που μισθώνουν λιμνοθάλασσες, παρόλα αυτά οι επαγγελματίες αλιείς-μέλη δεν μπορούν να υποβάλουν αίτημα ούτε ως εργαζόμενοι ούτε ως επαγγελματίες αλιείς προκειμένου να ενταχθούν σε αυτά τα μέτρα.

Όπως αναφέρουν:  “Το πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός ότι η ειδική φορολογική διάταξη ορίζει ως επαγγελματίες αλιείς μόνο τους κατόχους επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν του ότι όπως ορίζεται ρητά από τον Αλιευτικό Κώδικα και την κείμενη αλιευτική νομοθεσία, οι αλιείς-μέλη των αλιευτικών συνεταιρισμών που μισθώνουν ιχθυοτρόφα ύδατα, παρόλο που δεν είναι οι ίδιοι κάτοχοι επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους διαθέτουν επαγγελματική ατομική άδεια αλιείας, κάνουν χρήση του εξοπλισμού που τους παρέχει ο συνεταιρισμός αποκλειστικά στο μίσθιο που μισθώνει ο συνεταιρισμός από το ελληνικό δημόσιο, αποδίδουν το σύνολο της παραγωγής στον Αλιευτικό Συνεταιρισμό-μισθωτή και αποζούν αποκλειστικά από την αλιεία».

Αξίζει να τονισθεί ότι κι ο συγκεκριμένος κλάδος έχει υποστεί μεγάλη ζημία καθώς η ζήτηση ψαριών και θαλασσινών έχει μειωθεί αισθητά το τελευταίο διάστημα.  

 

Ερωτάτε ο κ. Υπουργός:

 

Προτίθεται η κυβέρνηση να εντάξει τους  επαγγελματίες αλιείς-μέλη αλιευτικών συνεταιρισμών στα μέτρα ενίσχυσης της κυβέρνησης, με χρήση του Μητρώου Αγροτών και των κατά τόπους Υπηρεσιών Αλιείας όπου οι Αλιευτικοί Συνεταιρισμοί υποχρεούνται να υποβάλλουν λίστα με τα μέλη;

Προτίθεται η κυβέρνηση να λύσει το χρόνιο αυτό πρόβλημα; Να προσαρμόσει τις διατάξεις των νόμων που διέπουν τους Αλιευτικούς Συνεταιρισμούς με βάση των  Αλιευτικό Κώδικα και τις ειδικές συνθήκες εκμετάλλευσης των δημόσιων ιχθυοτροφείων και λιμνοθαλασσών;

 

Πολιτική

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα μπαίνει στην πρίζα του μέλλοντος - Το σχέδιο ηλεκτροκίνησης

κυριάκος μητσοτάκης

«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος. Παρά την πανδημία δεν καθυστερήσαμε και σήμερα ανακοινώνουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης» σημείωσε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι ένα στα τρία νέα οχήματα, στην Ελλάδα του 2030, να είναι ηλεκτρικό.

Επεσήμανε ότι το πρώτο σκέλος τους σχεδίου περιλαμβάνει συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά  στο μέσο εισόδημα» είπε ο πρωθυπουργός.

«Αυτή την τόσο σπουδαία μέρα, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνει και επίσημα μια εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον. Μια πολιτική η οποία απαντά και στη μιζέρια του χθες, αλλά και στη δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα. Αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής μας πολιτικής για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Είναι ένα σχέδιο ολιστικό, που αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, την αγορά και την κοινωνία των πολιτών. Και για αυτό συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και σημαντική πράσινη συμφωνία, την οποία θα υπογράψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία για να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.