Οικονομία

Στις «νέες προτεραιότητες του ΔΝΤ» αναφέρεται η FAZ

ΔΝΤ

Σε σχόλιό του στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine ο οικονομικός της ανταποκριτής στις Βρυξέλλες σχολιάζει τις «νέες προτεραιότητες του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου», επισημαίνοντας ότι τη συμμετοχή του στο νέο πρόγραμμα της Ελλάδας αποφασίζουν οι χώρες μέλη του, με πρώτες τις ΗΠΑ. «Και τι θέλει ο Ντόναλντ Τραμπ;», διερωτάται ο αρθρογράφος.

Οι οικονομολόγοι του ΔΝΤ εξακολουθούν να αμφισβητούν τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους και την ισχύ της ελληνικής οικονομίας, όμως ο αρθρογράφος επισημαίνει ότι τελικά όλα αυτά δεν παίζουν ρόλο για τη συμμετοχή του ή μη στο πρόγραμμα, καθώς μέχρι τώρα το Ταμείο λάμβανε τις αποφάσεις του με πολιτικά και όχι οικονομικά κριτήρια.

Χωρίς τη συμμετοχή των ΗΠΑ, το ΔΝΤ δεν πρόκειται να στηρίξει το νέο πρόγραμμα της Ελλάδας, εκτιμά η Frankfurter Allgemeine. Και πλέον μεταξύ των προτεραιοτήτων του νέου Αμερικανού προέδρου δεν είναι να βοηθήσει την ευρωζώνη.

Αυτό το γνωρίζει ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο οποίος ως τώρα τόνιζε ότι η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα είναι αδιαπραγμάτευτη και τώρα υπογραμμίζει ότι η βοήθεια της ευρωζώνης προς την Αθήνα θα τερματιστεί χωρίς το ΔΝΤ, σύμφωνα με τη FAZ.
Αυτό από μόνο του δεν σημαίνει πολλά, σχολιάζει η γερμανική εφημερίδα, όμως παρόλα αυτά είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι η διαμάχη θα τραβήξει ως τις γερμανικές εκλογές τον Σεπτέμβριο.

Οικονομία

Σούπερ Μάρκετ: Διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων δείχνουν τα στοιχεία της IRI το 2020

σούπερ μάρκετ

Στο 10,4% διαμορφώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του 2020, με το δεύτερο κύμα της πανδημίας, το κλείσιμο της εστίασης και το νέο lockdown να διατηρούν ψηλά τη ζήτηση.

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI έδειξαν ότι την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021 σημειώθηκε αύξηση τζίρου 13,7% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 128,16 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020 (αυτή που τελείωσε στις 5 Ιανουαρίου) που ήταν 112,76 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 52,3% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 8,9%.

Αναλυτικότερα, την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,7%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (9,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,5%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 9,9%).

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 52,3% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 8,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 18,5%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,4% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 16,4%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 22,4%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,9% ανάπτυξη 15% και η Κρήτη με μερίδιο 6,8% εμφάνισε ανάπτυξη 28,2%.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 21,7%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 14,3%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 10,8% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9,1%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη - κορωνοϊός: Περίπου 7.000 οι εμβολιασμοί στο νησί (φωτογραφίες)

Γεωργιάδης: Η εστίαση δεν βιάζεται να ανοίξει (βίντεο)