Δεύτερος γύρος μείωσης τιμών σε είδη βασικής διατροφής, τα οποία πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ, έρχεται μετά τα τέλη του τρέχοντος μήνα, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του newsit από αρμόδια στελέχη μεγάλων αλυσίδων του λιανεμπορίου τροφίμων.
Συγκεκριμένα, μετά τη μείωση που ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα (21.10.24) στα σούπερ μάρκετ σε είδη προσωπικής φροντίδας και απορρυπαντικά, στον κύκλο των τιμολογιακών αναπροσαρμογών προς τα κάτω, θα μπουν και είδη διατροφής, όπως τα γαλακτοκομικά και ζυμαρικά, τα οποία παράγονται από τις ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων.
Οι τελευταίες αναμένεται να μπουν στον εν λόγω «κύκλο» αργότερα σε σχέση με τις πολυεθνικές -οι οποίες παράγουν κατά βάση τα είδη προσωπικής φροντίδας και καθαριότητας – λόγω της μεγαλύτερης διοικητικής δυσκολίας να λάβουν αποφάσεις.
Όσον αφορά τα εποχικά φρούτα και λαχανικά, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως είναι πιο δύσκολο σε σχέση με τις βιομηχανίες να προβούν σε μειώσεις τιμών για δύο λόγους: Ο πρώτος είναι πως η τιμή τους εξαρτάται εξαιρετικά από το μέγεθος της παραγωγής και το τελευταίο από διάφορους ανεξέλεγκτους (πχ καιρικά φαινόμενα), ενώ ο δεύτερος είναι πως οι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ είναι κατά βάση μικροί παραγωγοί και κατά συνέπεια είναι δύσκολη η διαμόρφωση μίας οριζόντιας τιμολογιακής πολιτικής όπως συμβαίνει με τους προμηθευτές των βιομηχανικών προϊόντων.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως οι μειώσεις τιμές θα διαρκέσουν 2 μήνες, δηλαδή μέχρι τέλη Δεκεμβρίου 2024 και έπειτα θα επανακαθοριστεί η στάση των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών.
Βασική προϋπόθεση για τη διατήρηση των μειώσεων πέραν του 2μήνου είναι να παραμείνουν σταθερές οι υφιστάμενες συνθήκες (η οποίες οδήγησαν στις μειώσεις αυτές), δηλαδή η πεποίθηση στις επιχειρήσεις ότι θα συνεχίσει η μείωση του πληθωρισμού και των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Στόχος, μάλιστα, της πρωτοβουλίας αυτής των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών είναι η ανάγκη να εμπεδωθεί στην Ελλάδα η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς την αγορά των τροφίμων.