Πτώση κατέγραψε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα το Φεβρουάριο αν και οι τιμές στα τρόφιμα συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο τιμάριθμος διαμορφώθηκε στο 6,1% από 7% τον Ιανουάριο.
Τον προηγούμενο μήνα μπορεί να καταγράφεται μείωση 22,1% στην τιμή του ρεύματος, δεν ισχύει το ίδιο για τα τρόφιμα τα οποία αυξάνονται μήνα με το μήνα και το σχετικό δείκτη τρόφιμα – μη αλκοολούχα ποτά να σημειώνει άνοδο 14,8% από 15,4% τον Ιανουάριο σε ετήσια βάση. Πρωταγωνιστικό ρόλο εξακολουθούν να καταγράφουν τα γαλακτοκομικά και τα έλαια-λίπη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όλο και πιο εμφανής είναι η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα καθώς στις πέντε πρώτες θέσεις με τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε ετήσια βάση είναι τα γαλακτοκομικά & αυγά με ποσοστό 25,2%, έλαια-λίπη 22,9%, κρέατα 20%, ψωμί – δημητριακά 16,8%.
Στο σκέλος της ενέργειας, με εξαίρεση των ηλεκτρισμό όπου σημειώθηκε πτώση 22,1%, το φυσικό αέριο αυξήθηκε κατά 37,1% και τα στέρεα καύσιμα 25,3% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2022.
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 6,1% τον μήνα Φεβρουάριο 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 14,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
• 2,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 7,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 10,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 5,3% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 6,5% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσικλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 3,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών.
• 2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 8,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 5,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας.
2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:
• 4,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, φυσικό αέριο, υγραέριο, στερεά καύσιμα.
• 1,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Έρευνα: Από τι... δεν θα πεθάνουν όσοι πιστεύουν στο Θεό
Τέμπη: 4 τραυματίες στη ΜΕΘ - Ποια η κατάσταση του επιζώντα από το πρώτο βαγόνι