Οικονομία

«Περιβαλλοντικό Τέλος» έως 3.000 ευρώ στα ρυπογόνα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Περιβαλλοντικό Τέλος αυτοκινήτου

«Περιβαλλοντικό Τέλος» από 1.000 ευρώ έως και 3.000 ευρώ στα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα εξετάζει να επιβάλλει το υπουργείο Οικονομικών κατά τον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 ή και παλαιότερες αλλά και διπλασιασμό των δασμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 ή την παλαιότερη Euro 6!

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα καινούρια στοιχεία που τελούν υπό εξέταση στο νομοσχέδιο που αφορά τα αυτοκίνητα τα οποία και δημοσιεύει αποκλειστικά το Newsauto.gr.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες το Τέλος Ταξινόμησης όπως έχει αποκαλύψει και στο παρελθόν το Newsauto.gr θα παραμείνει προοδευτικό με αποτέλεσμα να φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό με τον αυξημένο συντελεστή και όχι ολόκληρο το ποσό.

Ωστόσο όπως φαίνεται στα παλιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επειδή το κόστος εκτελωνισμού δεν μπορεί να αυξηθεί υπερβολική εξαιτίας της ευρωπαϊκής νομοθεσίας το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζουν την επιβολή ενός νέου «Περιβαλλοντικού Τέλους» κατά την εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ώστε το κόστος τους να γίνει απαγορευτικό και να μην μετατραπεί η Ελλάδα σε μια «χωματερή» παλαιών αυτοκινήτων.

Το αρχικό σχέδιο του υπουργείο Οικονομικών να υπενθυμίσουμε πως περιελάμβανε συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης σε ποσοστό 500% για όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και 1.000% για όσα οχήματα πληρούσαν τις παλαιότερες οδηγίες ρύπων.

Ωστόσο εξαιτίας της τεράστιας απομείωσης που κατέγραφαν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων το οικονομικό επιτελείο σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζουν σοβαρά την επιβολή ενός «Περιβαλλοντικού Τέλους» ύψους από 2.000 ευρώ και άνω ώστε να γίνει ασύμφορη η εισαγωγή τους!

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το «Περιβαλλοντικό Τέλος» θα αυξάνεται ανάλογα με την οδηγία ρύπων που πληροί το όχημα που εισάγεται στην Ελλάδα και μπορεί να ξεπερνά ακόμη και τις 3.000 ευρώ αν είναι πολύ παλαιό.

Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο φαίνεται ότι δεν εξετάζει να αυξήσει τους δασμούς μόνο στα Euro 4 ή και παλαιότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά να διπλασιάσει και το συντελεστή που αφορά στα Euro 5 οχήματα. Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το Τέλος Ταξινόμησης στα Euro5 μεταχειρισμένα οχήματα θα αυξηθεί σε 100% από 50% που είχε αρχικά εξεταστεί το ΥΠΟΙΚ με αποτέλεσμα οι εισαγωγές των συγκεκριμένων οχημάτων να κοστίζει ακριβότερα.

Τέλος στα Euro6 ενώ το αρχικό σχέδιο όριζε ότι θα καταργηθούν οι 4 υποκατηγορίες που υπάρχουν και δεν θα επιβάλλεται επιπλέον δασμός στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που θα πληρούσαν την συγκεκριμένη οδηγία τελικά φαίνεται ότι οι υποκατηγορίες θα μειωθούν σε 2 με αποτέλεσμα όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα πληρούν τις δύο τελευταίες υποκατηγορίες της Euro6 οδηγίας δεν θα επιβάλλεται επιπλέον δασμός ενώ στα δύο παλαιότερες θα επιβάλλεται επιπλέον δασμός σε ποσοστό 50%!

Αποτέλεσμα της παραπάνω πρακτικής είναι οι δασμοί στα οχήματα που πληρούν την πρώτη και παλαιότερη υποκατηγορία της οδηγίας Euro6 να καταβάλλουν υψηλότερους δασμούς έως και 192% σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα που ανήκουν στην πρώτη και νεότερη κατηγορία της οδηγίας Euro6.

Οικονομία

Ταμείο Ανάκαμψης: «Έπεσαν οι υπογραφές» για τα πρώτα 17,8 δισ. ευρώ

ταμειο ανακαμψης

Υπεγράφη σήμερα το πρωί στις Βρυξέλλες η Συμφωνία Χρηματοδότησης της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που αφορά στις ενισχύσεις ύψους 17,8 δισ. ευρώ που έχει αιτηθεί η Ελλάδα στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».

Η συμφωνία αφορά στα πρώτα 13.515.279.418 ευρώ, καθώς η διάθεση των υπολοίπων ενισχύσεων προβλέπεται στον σχετικό κανονισμό ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά την προβλεπόμενη αναθεώρηση του 2023.

Στις επόμενες ημέρες αναμένεται και η ολοκλήρωση της διαδικασίας της υπογραφής της σύμβασης δανείων, που έχει επίσης οριστικοποιηθεί και αφορά δάνεια πολύ χαμηλού επιτοκίου αξίας 12.727.538.920 ευρώ. Τη σύμβαση υπέγραψε από ευρωπαϊκής πλευράς ο Επίτροπος Οικονομικών κ. Paolo Gentiloni και από πλευράς της Ελλάδος ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας και ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Θόδωρος Σκυλακάκης.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών και αρμόδιος για θέματα του Ταμείου Ανάκαμψης, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η υπογραφή της συμφωνίας ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση του “Ελλάδα 2.0”, του Εθνικού μας Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ενός σχεδίου που φέρνει στη χώρα τεράστιους ευρωπαϊκούς πόρους (30,5 δισ. ευρώ) και σκοπεύει να κινητοποιήσει διπλάσιους επενδυτικούς πόρους (60 δισ. ευρώ) προς όφελος κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα. Με τις επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις που περιέχει το “Ελλάδα 2.0” φιλοδοξεί να οδηγήσει τη χώρα -οικονομία, κοινωνία και θεσμούς- σε μια νέα εποχή. Να πυροδοτήσει μια θεμελιώδη αλλαγή οικονομικού υποδείγματος προς ένα πιο εξωστρεφές, ανταγωνιστικό και πράσινο παραγωγικό μοντέλο, με πιο αποτελεσματικό και ψηφιοποιημένο κράτος, λιγότερο γραφειοκρατικό, με δραστικά μειωμένη παραοικονομία, με φορολογικό σύστημα φιλικό προς την ανάπτυξη και με ένα ποιοτικό και αποτελεσματικό δίκτυο κοινωνικής προστασίας, προσβάσιμο σε όλους.

Μόλις ολοκληρωθεί η υπογραφή και της σύμβασης των δανείων, οι δύο συμφωνίες θα κατατεθούν άμεσα προς κύρωση στη Βουλή, για να ακολουθήσει στη συνέχεια η εκταμίευση της προκαταβολής, ύψους 3.964.672.598 ευρώ. Οι δύο συμφωνίες, η εγκριτική απόφαση του Συμβουλίου, οι σχετικές εισηγήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το αναλυτικό σχέδιο και οι σχετικές υποστηρικτικές εκθέσεις είναι διαθέσιμα στη σελίδα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας https://greece20.gov.gr/to-plires-sxedio/.

Η ολοκλήρωση της συμφωνίας αποτελεί το επιστέγασμα σκληρής δουλειάς ενός ολόκληρου χρόνου και αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν σ’ αυτήν, τους συναδέλφους Υπουργούς και τις ομάδες τους, την Εκτελεστική Επιτροπή, στην οποία εκτός εμού, συμμετείχαν ο Υφυπουργός Συντονισμού του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Γ.Γ. Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Δημήτρης Σκάλκος, ο Προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, Μιχάλης Αργυρού, καθώς και τον Γ.Γ. Συντονισμού, Θανάση Κοντογεώργη και τον Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας του Ταμείου Ανάκαμψης, Νίκο Μαντζούφα.

Προπαντός όμως ευχαριστώ τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, που κέρδισε για την Ελλάδα αυτή τη μοναδική ευκαιρία και μου εμπιστεύθηκε την ευθύνη του συντονισμού για την προετοιμασία και υλοποίησή του» τονίζει στη δήλωσή του ο κ.Σκυλακάκης.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Το πήραν ... ζεστά οι τοπικοί φορείς μετά την παρέμβαση του Ράδιο Κρήτη

Ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος στο Ράδιο Κρήτη για τους σεισμούς στο Αρκαλοχώρι

Κορωνοϊός: Το Ισραήλ δοκιμάζει το πρώτο εμβόλιο κατά του ιού σε μορφή... κάψουλας!