Skip to main content
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μόνο με ιδιώτες το υποβρύχιο καλώδιο της Κρήτης;

Image
kalodio.jpg
 clock 11:45 | 27/04/2015
writer icon newsroom ekriti.gr

​Τεράστιες επιπτώσεις σε μεγάλα έργα και επενδύσεις που σχεδίαζε η ΔΕΗ αλλά, πλέον δεν μπορεί να υλοποιήσει, αφού ουσιαστικά έχουν κλείσει οι κρουνοί της τραπεζικής χρηματοδότησης, προκάλεσε η οικονομική κρίση στη χώρα μας.

Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και η νέα υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της ΔΕΗ, επιδεινώνει την κατάσταση.

​Ιδιαίτερα στις επενδύσεις υποδομών, σύμφωνα με τον capital.gr, όπως οι διασυνδέσεις, το πρόβλημα γίνεται οξύ, αφού τα έργα αυτά είναι συνυφασμένα με μια από τις κομβικότερες βιομηχανίες της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό.

Και μπορεί η περίπτωση της διασύνδεσης των Κυκλάδων να μην επηρεάζεται, αφού είναι ένα έργο που έχει ήδη ξεκινήσει με ξασφαλισμένα κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δε συμβαίνει το ίδιο και με άλλα έργα που δεν θεωρούνται τόσο ώριμα όπως η διασύνδεση της Κρήτης, ένα ακόμη πιο σημαντικό έργο για πολλούς λόγους, μεταξύ των οποίων:

• Το κόστος της ηλεκτροδότησης του νησιού με μαζούτ και diesel που ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ ετησίως και πληρώνεται από τους λογαριασμούς των καταναλωτών μέσω των περίφημων Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.

•Για το λόγο ότι η Κρήτη έχει σοβαρό πρόβλημα κάλυψης των αναγκών της και κινδυνεύει κάθε χρόνο με προβλήματα όπως συνέβη στην περίπτωση της Σαντορίνης

• Και επίσης για το λόγο ότι υπάρχει περιβαλλοντικό πρόβλημα αφού οι μονάδες του νησιού είναι ρυπογόνες και δεν υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης του διαθέσιμου δυναμικού ΑΠΕ

Τεχνικά η διασύνδεση μπορεί να επιτευχθεί, αφού αντίστοιχα έργα υπάρχουν και σε άλλες περιοχές όπως στην Ιταλία όπου έχει διασυνδεθεί η Σαρδηνία.

Την περασμένη εβδομάδα, μάλιστα, στο πλαίσιο της εκδήλωσης του ΣΕΒ, για το πακέτο Juncker, προτάθηκε κγια την κατασκευή της διασύνδεσης, να δημιουργηθεί κοινοπρακτικό σχήμα με τη συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ, που θα μπορεί να κυμαίνεται από 35% έως 49% και αντίστοιχα συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών της τάξεως του 51% έως 65%.

Το έργο θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί, σύμφωνα με την πρόταση, κατά 20-25% από ίδια κεφάλαια, κατά 15-20% με δάνειο από το επενδυτικό πακέτο Γιουνκέρ και κατά 55-60% μέσω δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Υπολογίζεται σύμφωνα και με τις εκτιμήσεις του ΑΔΜΗΕ ότι για την ολοκλήρωση και λειτουργία του πρώτου καλωδίου απαιτούνται τρεισήμισι χρόνια και επιπλέον 18 μήνες για την ολοκλήρωση και του δεύτερου καλωδίου.

Μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να σημαίνει ότι επιλύεται το πρόβλημα της ηλεκτρικής κάλυψης της Κρήτης, με παράλληλη μείωση του κόστους των λογαριασμών ρεύματος για όλους τους καταναλωτές και, ταυτόχρονα, θα έφερνε και άλλες παράπλευρες ωφέλειες όπως η μείωση του κόστους των εισαγωγών καυσίμων, η αξιοποίηση ανεκμετάλλευτου δυναμικού ΑΠΕ και η δημιουργία θέσεων εργασίας)
 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis