Σε τροχιά σταδιακής ανάκαμψης έχει αρχίσει να εισέρχεται η ελληνική αγορά καλλυντικών προϊόντων, αφού σύμφωνα με εκτιμήσεις του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) και του Cosmetics Europe, το 2018 οι πωλήσεις σε τιμές λιανικής αναμένεται να διαμορφωθούν στα 899 εκατ. έναντι 881 εκατ. το 2017 και 851 εκατ. το 2016. Η ανάκαμψη αυτή έρχεται σε μία περίοδο που το σύνολο της αγοράς έχει συρρικνωθεί κατά 34,62% από το 2009, όταν οι πωλήσεις καλλυντικών προϊόντων είχαν εκτοξευθεί στα 1,3 δισ. Παρότι οι Ελληνες και κυρίως οι Ελληνίδες φαίνονται πλέον πιο πρόθυμοι να δαπανήσουν χρήματα από το εισόδημά τους για την περιποίηση του εαυτού τους, αυτή η ελαφρώς βελτιωμένη εικόνα της αγοράς οφείλεται εν μέρει και στην έλευση του e-commerce, που παρουσιάζεται σε όλα τα κανάλια διανομής.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως καταδεικνύουν και τα στοιχεία, ενισχύεται σημαντικά ήδη από το 2016, με μερίδιο 3,9% επί του του συνόλου των πωλήσεων. Το 2017, το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε στο 4,9% και σήμερα εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 5,8% επί του συνόλου των πωλήσεων. Σε αυτό συμβάλει και η παρουσία του e-pharmacy ως ενός εναλλακτικού σημείου διανομής προϊόντων και πώλησης, για το οποίο έχει αρχίσει να εκφράζεται έντονο καταναλωτικό ενδιαφέρον κατά το τελευταίο διάστημα. Πέραν της καθιέρωσης του ηλεκτρονικού εμπορίου στις προτιμήσεις των καταναλωτών, τα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να αποτελούν το κυρίαρχο κανάλι διανομής στη χώρα κατά το 2018 με ποσοστό 42,3% επί του συνόλου των πωλήσεων (σε χονδρική). Επονται τα φαρμακεία που αντιπροσωπεύουν το 26,1%, ενώ ακολουθούν και τα καταστήματα επιλεκτικής διανομής με ποσοστό 19,2% βάσει των εκτιμώμενων στοιχείων για το 2018.
Οσον αφορά τη διάρθρωση της συνολικής αξίας των πωλήσεων σε επιμέρους κατηγορίες για το τρέχον έτος, τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος συνεχίζουν να βρίσκονται ψηλά στη λίστα των καταναλωτών, με το ποσοστό να ανέρχεται στο 32,9% επί του συνόλου των πωλήσεων, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Ζήτηση έχουν και τα προϊόντα υγιεινής, αντιπροσωπεύοντας το 22,7% του συνόλου των πωλήσεων, ενώ έπονται τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 25,4%. Ωστόσο, ήδη από το 2017 η κατηγορία τόσο των αρωμάτων όσο και των προϊόντων μακιγιάζ έχει αρχίσει να προσελκύει όλο και περισσότερο τις Ελληνίδες καταναλώτριες, με τα ποσοστά τους να εμφανίζουν σταδιακή ανάκαμψη σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Kathimerini.gr