Skip to main content
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια: Χωρίς πλαφόν το «καλάθι του καταναλωτή» – Τα σούπερ μάρκετ θα επιλέγουν προϊόντα και τιμή

Image
σούπερ μάρκετ
 clock 11:12 | 07/10/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

"Υπάρχει πρόβλημα με την ακρίβεια, γεγονός που υπάρχει και στον υπόλοιπο κόσμο. Το να αντιμετωπίζεις τον πληθωρισμό είναι μία δύσκολη άσκηση, διότι ο πληθωρισμός έρχεται από το εξωτερικό, ανεβαίνει η ενέργεια, ανεβαίνει το κόστος, ανεβαίνει η πώληση των προϊόντων και αυτό κάποια στιγμή φτάνει στο ράφι του καταναλωτή», ανέφερε σε συνέντευξή του στο MEGA ο Υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης για την ακρίβεια και για το καλάθι των 50 προϊόντων

«Έχουμε κάνει δύο πράγματα. Έχουμε φτιάξει έναν ελεγκτικό μηχανισμό, πρωτόγνωρο για το υπουργείο Ανάπτυξης, δεν υπήρχε ποτέ στο υπουργείο τέτοιος μηχανισμός. Έχουμε κάνει 1000% περισσότερους ελέγχους από τους πολιτικούς μας αντιπάλους. Δεύτερον, βάλαμε το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για να μπορεί ο ελεγκτικός μηχανισμός να φρενάρει όσο γίνεται τον πληθωρισμό, και αυτό αφορά στα προϊόντα συνολικά. Σε αυτή τη γενική «ομπρέλα» πάμε να χτίσουμε ένα πιο προστατευμένο κομμάτι, στο οποίο δίνουμε την ευκαιρία, σε όλους τους συμπολίτες μας που καλώς διαμαρτύρονται γιατί έχουν ανάγκη, και δεν βγάζουν τον μήνα, τουλάχιστον σε αυτά τα αγαθά που είναι απολύτως απαραίτητα, να τα βρουν», πρόσθεσε ο κ. Γεωργιάδης.

Τα σούπερ μάρκετ θα επιλέξουν την τιμή

Σχετικά με το σχέδιο που μελετά η κυβέρνηση, ο Άδωνις Γεωργιάδης, διευκρίνισε πως, «Καλέσαμε τα σούπερ μάρκετ και η πρόταση έγινε δεκτή. Από χθες δουλεύουμε το υπουργείο Ανάπτυξης με τον σύνδεσμο των σούπερ μάρκετ, και το ινστιτούτο τους. Ορίζουμε σήμερα μέχρι τη Δευτέρα τις 50 κατηγορίες προϊόντων, γαλακτοκομικά, κρέας, λάδι, άλευρα, ζυμαρικά, χαρτικά, απορρυπαντικά και άλλα. Αφού συμφωνήσουμε αυτές τις κατηγορίες, θα έχει περιθώριο η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ, να μας δηλώσει και να παρουσιάσει στο καταναλωτικό κοινό, με βάση τις 50 αυτές κατηγορίες, το «καλάθι του νοικοκυριού» στο εκάστοτε σούπερ μάρκετ».

»Στην εφαρμογή e-katanalotis μπορεί να βρει κανείς πόσο κοστίζουν όλα τα προϊόντα σε κάθε σούπερ μάρκετ. Από αυτό το καλάθι ο καταναλωτής μπορεί να πάρει 1 προϊόν ανάλογα με τις ανάγκες του. Δεν έχει πλαφόν το καλάθι, είναι η προσπάθεια της κάθε αλυσίδας να δείξει την χαμηλότερή της τιμή συγκεντρωμένη. Το πώς θα φτιάξουν το καλάθι, εάν θα βάλουν επώνυμα προϊόντα ή όχι, είναι δική τους δουλειά. Όσο διαρκεί ο πληθωρισμός θα υπάρχει και το καλάθι. Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ελεύθερα, δεν παρεμβαίνουμε στον ανταγωνισμό. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και εντατικότερα. Ισχύει για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Θα φτιάξουμε το καλάθι, θα παρακολουθούμε την τιμή να είναι χαμηλή έως και μηδενική, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να προμηθευτεί αυτά τα προϊόντα», πρόσθεσε.

Η αύξηση στην τιμή της ενέργειας

«Ο κυριότερος λόγος των αυξήσεων είναι η αύξηση της τιμής της ενέργειας. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το 76% του πληθωρισμού μας, απορρέεται απ΄ την αύξηση των τιμών της ενέργειας. Υπάρχουν προϊόντα που επηρεάζονται εποχιακά. Στην εποχή του ακραίου πληθωρισμού ο καταναλωτής θα πρέπει να ψάχνει λίγο παραπάνω», τόνισε σχετικά.

«Το μοντέλο που δουλεύει η ευρωπαϊκή τράπεζα, και οι ευρωπαϊκές κεντρικές αρχές, άρα και η Ελλάδα, λέει ότι μέχρι τέλος του χρόνου ο πληθωρισμός θα συνεχιστεί, και από τον νέο χρόνο βλέπουμε. Λόγω της ύφεσης που αναμένεται στην Ευρώπη και στον κόσμο, υπάρχει και η αντίρροπη δύναμη που θα πιέζει τις τιμές προς τα κάτω. Δεν γνωρίζουμε ακόμα πού θα ισορροπήσει», κατέληξε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύνοδος Κορυφής: Πλαφόν και νέοι «διάδρομοι» - Η μάχη για το φυσικό αέριο

Εξοικονομώ – Επιχειρώ: Επιδοτήσεις έως 250.000 ευρώ για ενεργειακή αναβάθμιση – Όλες οι λεπτομέρειες

Ενέργεια: Νέα προγράμματα για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και ηλιακών θερμοσιφώνων

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis