Υπεδιπλασιάστηκαν μετά την καραντίνα τα ψηφιακά αιτήματα των δημοτών προς το Δήμο Ηρακλείου τα οποία αθροιστικά στην πλειοψηφία τους αφορούν στην καθαριότητα, την ανακύκλωση, το πράσινο και το δημοτικό φωτισμό.
Όπως είναι γνωστό, ο Δήμος Ηρακλείου, ήταν από τους πρώτους Δήμους στην Ελλάδα, που άνοιξε το δίαυλο επικοινωνίας του με τους δημότες κάνοντας χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών από το 2008.
Έτσι οι δημότες μπορούν να «κατεβάσουν» στον υπολογιστή τους επίσημα έντυπα, να τα συμπληρώσουν, είτε ηλεκτρονικά, πριν την εκτύπωση, είτε με το χέρι εκ των υστέρων και να τα καταθέσουν στην ανάλογη υπηρεσία.
Επίσης ο Δήμος προσφέρει και τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων ώστε να μην είναι απαραίτητη η επίσκεψη των δημοτών στις υπηρεσίες του Δήμου. Συνολικά ο Δήμος Ηρακλείου προσφέρει 139 ηλεκτρονικές υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις, από τις οποίες οι 77 υπηρεσίες μπορούν να ολοκληρωθούν ηλεκτρονικά από την διαδικτυακή πύλη του Δήμου eservices.heraklion.gr ή την εφαρμογή ΔΗΜΟΤΗΣ για κινητές συσκευές.
Επίσης δίνεται η δυνατότητα υποβολής των αιτημάτων και τηλεφωνικά στην γραμμή 2813 409409 όπου το αίτημα καταγράφεται ηλεκτρονικά από αρμόδιο υπάλληλο. Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Γιώργο Σισαμάκη, μετά την περίοδο της καραντίνας η χρήση των ηλεκτρονικών αιτημάτων των δημοτών προς το Δήμο Ηρακλείου πολλαπλασιάστηκε, αφού αποδείχτηκε ότι είναι εξαιρετικά χρηστικός και λειτουργικός τρόπος για να διεκπαιρεωθούν. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 35.567 εγγεγραμμένοι χρήστες και μέσα στο 2023 κατατέθηκαν 18.469 αιτήματα.
Στην κορυφή της λίστας των πιο δημοφιλών αιτημάτων είναι τα αντίγραφα των στοιχείων οικοδομικής άδειας που φτάνουν τις 3.613, και ακολουθούν τα αιτήματα που αφορούν την υπηρεσία καθαριότητας, την ανακύκλωση, θέματα πρασίνου, την απομάκρυνση ογκωδών αντικειμένων, και βλάβες στον δημοτικό φωτισμό που αθροιστικά φτάνουν ξεπερνούν τις 6.500.

(ψηλά στα αιτήματα των δημοτών θέματα που αφορούν στην Υπηρεσία Καθαριότητας)
Τα υπόλοιπα αιτήματα αφορούν ζητήματα στάθμευσης που είναι 867, πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης 755 ζητήματα που αφορούν στο κυνοκομείο και τα αδέσποτα 466, για τη συντήρηση των κοινόχρηστων χώρων 302, για βλάβες στο οδόστρωμα 287.
Αναλυτικά η λίστα των 20 πιο δημοφιλών κατηγοριών ηλεκτρονικών αιτημάτων για το 2023 έχει ως εξής :
Αντίγραφα στοιχείων οικοδομικής άδειας έως έτος 2018, 3613
Ραντεβού με την Υπηρεσία Καθαριότητας 1730
Καθαριότητα και Ανακύκλωση 1667
Αιτήματα για Θέματα Πρασίνου 1108
Απομάκρυνση Oγκωδών Aντικειμένων 1036
Βλάβη στον Δημοτικό Φωτισμό 1018
Parking 867
Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης 755
Δημοτικό Κυνοκομείο - Αδέσποτα 466
Παράπονο / Εισήγηση 355
Κλάδεμα, Kοπή και Φύτευση Δένδρων 343
Συντήρηση Κοινόχρηστων Χώρων (παιδικές χαρές, πάρκα, πεζοδρόμια κλπ) 302
Βλάβες Οδοστρώματος (λακκούβες κλπ) 287
Άλλα Αιτήματα για Θέματα της Οικονομικής Υπηρεσίας 283
Επισκευή και αντικατάσταση κάδων 278
Ληξιαρχική Πράξη Γεννήσεως 252
Καταγγελία στη Δημοτική Αστυνομία 227
Πιστοποιητικό πλησιεστέρων συγγενών (όταν στην οικογενειακή μερίδα του
θανόντος υπάρχουν πλησιέστεροι συγγενείς) 220
e-ΤΑΠ 181
Ληξιαρχική Πράξη Θανάτου 176
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ηράκλειο: Σφοδρές αντιδράσεις για τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου στην Αλικαρνασσό
Κρήτη: Αναστάτωση σε Γυμνάσιο από τη βίαιη συμπεριφορά μαθητή (φωτο)