Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Συγχαρητήρια για τη διάκριση του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου

Image
Συγχαρητήρια για τη διάκριση του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου
 clock 10:50 | 19/11/2014
writer icon newsroom ekriti.gr

Ευχαριστήρια επιστολή σε μαθητές και καθηγητές του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, για τις διακρίσεις που κατάφεραν στους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών, απέστειλε ο προϊστάμενος Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Γιώργος Μανουσάκης.

Η επιστολή του κ. Μανουσάκη:

Κε Διευθυντά

Κοι Συνάδελφοι

Αγαπητοί Μαθητές-Μαθήτριες

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης που οι αλλαγές στην οικονομία, την τεχνολογία, την πολιτική, την κοινωνία είναι ραγδαίες, η εκπαίδευση δεν μένει ανεπηρέαστη. Είναι κοινή παραδοχή ότι «στην καρδιά της εκπαίδευσης βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί». 

 Η διατύπωση ενός νέου εκπαιδευτικού λόγου από διεθνή και ευρωπαϊκά κέντρα προβληματίζει και ωθεί τις πολιτικές ηγεσίες των επιμέρους κρατών σε ανάπτυξη

Το «διδάσκειν» απαιτεί την απόκτηση και τη συνεχή ανατροφοδότηση και ανανέωση της γνώσης, η οποία θα πρέπει στη συνέχεια να μεταδοθεί με επιτυχία στους μαθητές, με ειδικό, μάλιστα τρόπο-μέσα από τις αρχές της παιδαγωγικής.

Κι εδώ ανακύπτει το βασικό και καίριο ερώτημα.

Ποιος θα είναι ο ρόλος του δάσκαλου σε αυτό το νέο περιβάλλον ενώ είναι ευρύτερα γνωστό πως δύσκολα αλλάζουν διαμορφωμένες επαγγελματικές συνήθειες και νοοτροπίες;

Ιδανικός δάσκαλος, υποστηρίζει ο Νίκος Καζαντζάκης,

«είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνετε χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες..»

Η διάκριση της ομάδας των μαθητών του σχολείου σας στους «8ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών & Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών» αποτελεί το επιστέγασμα ενός φιλόδοξου εκπαιδευτικού οράματος, το οποίο γεννήθηκε και γιγαντώθηκε μέσα από την καθημερινή, κοπιώδη προσπάθεια της Διεύθυνσης των άρτια καταρτισμένων εκπαιδευτικών και την αρωγή των οικογενειών τους. Η απαράμιλλη υπομονή και προσήλωση, δεν έπαψαν στιγμή να επιδιώκουν την επικαιροποίηση των επιστημονικών τους γνώσεων, με στόχο την προαγωγή του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Θα ακουστούν εγκωμιαστικά και επαινετικά σχόλια, κατά τη συνήθεια της υπερβολής που επιβάλλουν οι περιστάσεις, εκείνο όμως που έχει αξία είναι το αποτέλεσμα των πράξεων, των προσπαθειών, των δράσεων, που υλοποιούνται στο σχολείο και ανάγουν τ’ όνομά του στα καλύτερα της Ελλάδας.

« Το Σκολειό δεν πρέπει να είναι σήμερα Καταφύγιο ένα νησί ωραιότητας μέσα στον ωκεανό της σύγχρονης ασκήμιας. Δεν πρέπει να’ ναι τέχνη, ιδανικό, ιερό ορμητήριο. Σήμερα το σκολειό πρέπει ένα και μόνο να’ ναι. Προετοιμασία, προετοιμασία για τον άμεσο, σύγχρονο αγώνα. Δεν πρέπει να’ ναι μακριά σε δάσος και να οργανώνεται σαν ειδύλλιο. Το σκολειό σήμερα –αργότερα άμα νικήσομε γνοιαζόμαστε για ωραιότητες-πρέπει να’ ναι στο περιβάλλο το κοινό το άσκημο όπου μέλλεται να ζήσει και να δουλέψει ο μαθητής μεγαλώνοντας. Το άσκημο αυτό περιβάλλο πρέπει οι μαθητές με το δάσκαλο καλά να το δούνε, να το μισήσουνε, να προσπαθήσουνε να το αλλάξουν.

Όχι για να το κάμουν ιδανικό, τέτοια μάταιη ελπίδα που καταντάει πάντα σε αποκαρδίωση, πρέπει να την αποφεύγουνε. Να το αλλάξουνε λίγο, όσο μπορούνε. Ναι να κάνουν εκδρομή στο δάσο, να επιθυμούν τη θάλασσα, τον αέρα μα να ξέρουν πως σήμερα δεν έχουνε καιρό. Δεν πρέπει να είναι όλα δίκαια, κανονικά, τέλεια. Να μάθουνε να αδικούνται οι μαθητές και να μάθουνε να αντιστέκονται στην αδικία και να φωνάζουν. Να μην τρώνε έτσι κανονικά, μα συχνά να πεινούν να διψούν να υποφέρουν. Γερά κορμιά, μα όχι γιατί έτσι γίνονται ωραία μα γιατί έτσι γίνονται δυνατά. Και σε τι θα χρησιμέψει η δύναμή τους; Να μάθουν ενωρίς πως όλα αυτά που διδάσκονται όλες οι δυνάμεις που μαζεύουν, όλη η μάθηση η αντοχή η λαχτάρα ένα και μόνο έχουνε σκοπό:να καταστρέψουν τον παλιό (τον κόσμο των γονιών τους) και να δημιουργήσουν καινούργιο. Σαφής, αμείλιχτος, στενός πρέπει τώρα να’ ναι ο σκοπός του Σκολειού…»

Απόσπασμα επιστολής του Ν. Καζαντζάκη στη Γαλάτεια

Ως Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου απονέμω τα εύσημα στην συλλογική εργασία του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, και τα συγχαρητήρια, είναι το ελάχιστο που μπορώ να κάνω, στους μαθητές Νίκο Σίμο, Γιώργο Χριστοδουλάκη, Γιάννη Χρυσοσπάθη, Γιώργο Μαργαρίτη, Αριστείδη Παττακό, Νίκο Σαλούστρο Θέμη Αρχοντίδη, Θωμά Λοππινέ και στους καθηγητές Γιώργο Χατζησάββα, Γιώργο Μαράκη και Αντώνη Μαργαρίτη.

Εύχομαι ευόδωση των στόχων σας και καλή επιτυχία στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Science on Stage-Europe London.

Σας ευχαριστώ.

Γιώργος Μανουσάκης

Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis