Κρήτη

Στο ρυθμό των Ρίχτερ: 90 σεισμοί σε 80 ώρες στην Κρήτη

σεισμός

Στον ρυθμό του Εγκέλαδου στροβιλίζεται η Κρήτη τις τελευταίες τέσσερις ημέρες. Οι επιστήμονες εκφράζουν σοβαρό προβληματισμό, καθώς ακόμα δεν έχει καταστεί σαφές αν πρόκειται για μια απλή ακολουθία σεισμών μεσαίου μεγέθους ή για προσεισμική δραστηριότητα που υποδηλώνει ότι έπεται ένα ισχυρότερο φαινόμενο.

Από την προηγούμενη Παρασκευή έως και τη Δευτέρα το απόγευμα, σε διάστημα 80 ωρών είχαν καταγραφεί περισσότερες από 90 σεισμικές δονήσεις προερχόμενες από τον ίδιο εστιακό χώρο, τη θαλάσσια περιοχή ΝΑ της Παλαιοχώρας Χανίων και τρεις εξ αυτών είχαν μέγεθος 4,5 Ρίχτερ.
"Δεν έχουμε ακόμα υπερβεί την κόκκινη γραμμή ανησυχίας" επισημαίνει ο σεισμολόγος δρ Γεράσιμος Παπαδόπουλος μιλώντας στα "ΝΕΑ", ενώ ο δρ Αθανάσιος Γκανάς, διευθυντής Ερευνών στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, εξηγεί ότι το φαινόμενο προσομοιάζει σε σμηνοσειρά, όμως, απαιτεί περαιτέρω παρακολούθηση για την εξαγωγή έγκυρων συμπερασμάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν περάσει 93 χρόνια από την ημέρα που η Κρήτη έζησε έναν από τους καταστροφικότερους σεισμούς στην ιστορία της. Ήταν στις 26 Ιουνίου 1926 όταν ένα σκηνικό καταστροφής απλώθηκε στο νησί. Μια σεισμική δόνηση μεγέθους 7,4 Ρίχτερ και εστιακού βάθους 115 χλμ. έπληξε την Κρήτη, τη Ρόδο και περιοχές της Αν. Μεσογείου

Κρήτη

Κρήτη: Έκκληση ιδιοκτητών στους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων

τουριστικά λεωφορεία

Δημόσια έκκληση μέσω του Ράδιο Κρήτη απηύθυνε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών λεωφορείων Κρήτης, Στράτος Μαγκουσάκης.

Απευθυνόμενος στους συναδέλφους του οδηγούς τουριστικών λεωφορείων, οι οποίοι συνεχίζουν για 37η ημέρα την απεργία τους διεκδικώντας την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, ζήτησε να κατανοήσουν τις σημερινές συνθήκες στον κλάδο και στο επάγγελμα που έχει επιφέρει η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόζονται στα τουριστικά λεωφορεία με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστια οικονομική απώλεια και δεσμεύτηκε εφόσον τα πράγματα το 2021 γίνουν καλύτερα, να επιστρέψουν στα μέχρι πρότινος εργασιακά ισχύοντα.

Το τουριστικό λεωφορείο σήμερα όπως ο ίδιος εξήγησε, υπό αυτές τις συνθήκες περιορισμού και όπως πολύ καλά γνωρίζουν και οι οδηγοί, δεν μπορεί να είναι βιώσιμο.

Πρωταρχικός μας στόχος είναι η επιβίωση προκειμένου να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας αυτών των ανθρώπων μελλοντικά, αλλά και η επιχειρηματική μας παρουσία για τα επόμενα χρόνια.

 Ο ίδιος μιλώντας στον Κώστα Συλιγάρδο και στο Ράδιο Κρήτη, αποκάλυψε ότι τις επόμενες ημέρες με σχετική επιστολή προς την κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία θα ζητήσει την οικονομική ενίσχυση σε διαφορετική βάση απο τα λεωφορεία που υπάγονται στα ΚΤΕΛ στα οποία ηδη εχει αποφασιστεί να δοθεί το ποσο των 2 χιλιάδων ευρώ, μιας και τα δικά τους λεωφορεία ήταν σε πλήρη αναστολή λειτουργιας καθόλη τη διαρκεια της καραντινας αλλά και μετα το πέρας αυτης. Και οι πληροτητες ηταν χαμηλές λόγω της χαμηλης τουριστικής κίνησης και του περιορισμου που επέβαλλαν τα μετρα. Αλλά και για το ότι δεν εχουν τη δυνατότητα να κόβουν εισιτήριο, άρα να δημιουργούν ρευστότητα στο ταμείο τους.

Υπενθυμίζουμε ότι χθες πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Εργασίας τριμερής συνάντηση χωρίς αποτέλεσμα, ωστόσο δόθηκε μία προθεσμία στις δύο πλευρές να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου και να βρεθεί λύση.

Ακούστε τη συνέντευξη του Στράτου Μαγκουσάκη: