Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Στην "καρδιά" των Κρητικών τα ντόπια προϊόντα - Τι δείχνουν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Image
φωτο αρχείου
 clock 13:31 | 04/12/2020
writer icon newsroom ekriti.gr

Ντόπιοι και ξένοι τουρίστες προτιμούν σε συντριπτικό ποσοστό τα Κρητικά προϊόντα σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από το Ράδιο Κρήτη και καταδεικνύουν τη δυναμική σε όλους τους κλάδους αυτών των προϊόντων, δηλ, το ελαιόλαδο, το κρασί,τα οπωροκηπευτικά,τα τυριά,το γιαούρτι,το κρέας κ.α

Ο πρωτογενής τομέας του νησιού κρατά τα “σκήπτρα” στις πωλήσεις αλυσίδων σούπερ μάρκετ γιατί αφενός, όπως ανέφερε η εκπρόσωπος των σούπερ μάρκετ “Χαλκιαδάκης” κ. Χριστίνα Χαλκιαδάκη μιλώντας στην εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη, οι Κρητικοί στηρίζουν τον τόπο τους και τα Κρητικά προϊόντα και αφετέρου για την εξαιρετική ποιότητά τους.

Η κ.Χαλκιαδάκη είπε ότι τα κρητικά προιόντα αποτελούν το 22% του συνολικού τζίρου της αλυσίδας “Χαλκιαδάκη” ενώ στη συνέχεια ανέλυσε και το ποσοστό των πωλήσεων σε ομάδες προιόντων χωριστά.

Συγκεκριμένα για τα οπωροκηπευτικά της Κρήτης είπε ότι αποτελούν το 60% του τζίρου της μαναβικής, διότι τα προτιμούν οι καταναλωτές, ενώ εξήρε και την προσπάθεια που καταβάλλουν οι παραγωγοί για να παράξουν πιστοποιημένα ποιοτικά προιόντα.

Τα τυριά όπως γραβιέρα κ.α αποτελούν το 43,28 των πωλήσεων επίσης ένα πολύ μεγάλο ποσοστό.Τα γιαούρτια το 26% του τζίρου.

Μάλιστα η κ.Χαλκιαδάκη είπε ότι από το 2015 έως σήμερα το συγκεκριμένο προιόν παρουσιάζει αύξηση 10%.

Το Κρητικό ελαιόλαδο επίσης βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων στο 65% παρά το γεγονός ότι παράγεται σχεδόν από κάθε Κρητική οικογένεια καθώς είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε τουριστικές περιοχές και από τα σούπερ μάρκετ το προτιμούν οι τουρίστες.

Πάντως όπως εξήγησε η κ. Χαλκιαδάκη, η φετινή κακή πορεία του τουρισμού αποτυπώθηκε και στις πωλήσεις του ελαιολάδου καθώς υπήρξε πτώση 48,8% που μεταφράζεται σε μείον 778.000 ευρώ περίπου.

Παρά ταύτα το ελαιόλαδο παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 14% στις πωλήσεις από το 2015.

Πτώση πωλήσεων λόγω τουρισμού είχε επίσης το Κρητικό μέλι και το σταφύλι.

Ο τουρισμός επηρέασε και τις πωλήσεις του εξαιρετικού Κρητικού κρασιού που παρουσίασε πτώση κατά 22%, την ώρα όμως που συνολικά κατέχει το 71% συνολικά στις πωλήσεις της αλυσίδας.Το 22% μεταφράζεται σε 1.238.000 ευρώ.

Τα σούπερ μάρκετς Χαλκιαδάκης πωλούν 100% μόνο Κρητικό κρέας εξαιρετικής ποιότητας από τους ντόπιους κτηνοτρόφους.

Επίσης είπε ότι και τα 4 καταστήματα Χαλκιαδάκης (3 στην Αθήνα και 1 στην Θεσσαλονίκη) με αμιγώς Κρητικά προϊόντα βρίσκονται στις πρώτες προτιμήσεις των καταναλωτών καθώς η Κρήτη είναι δυνατό brand name.

Την ίδια εικόνα έδωσε και για την αλυσίδα των σούπερ μάρκετς Αριάδνη ο κ.Νεκτάριος Κανακαράκης υπεύθυνος logistics της εταιρίας.

Και στα 120 σημεία πώλησης τα Κρητικά προϊόντα κατέχουν υψηλή θέση στην προτίμηση των καταναλωτών αναφέροντας ότι, τα οπωροκηπευτικά κατέχουν το 50% του τζίρου, τα Κρητικά τυριά το 70% των πωλήσεων, το ελαιόλαδο το 20% ενώ το κρασί παρουσιάζει μια πτώση 20 με 22% του τζίρου.

Τα Κρητικά προϊόντα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων και σε άλλα καταστήματα και σούπερ μάρκετ του Ηρακλείου και της υπόλοιπης Κρήτης και οι δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ που προαναφέρθηκαν μετείχαν ενδεικτικά στη συζήτηση για την έρευνα πώλησης των ντόπιων προϊόντων.

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis