Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Πόσο ασφαλείς είναι οι μεταφορές στην Κρήτη;

Image
ΒΟΑΚ
 clock 14:32 | 05/04/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Το μεγάλο κεφάλαιο της ασφάλειας των μεταφορών στην Κρήτη άνοιξε χθες το τμήμα Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου, όπου αναδείχτηκε η αδήριτη ανάγκη της ποιοτικής αναβάθμισης τους με οικονομικούς πόρους, στελέχη και σύγχρονη τεχνολογική οργάνωση αφού όπως ξεκαθαρίστηκε κανένας θάνατος στο μεταφορικό σύστημα δεν μπορεί να είναι αποδεκτός.

Το κρίσιμο αυτό ζήτημα αναπτύχθηκε σε τρία διαφορετικά επίπεδα και συγκεκριμένα σε σχέση με τις αερομεταφορές, στις μετακινήσεις με πλοία και σε σχέση με την οδική συγκοινωνία, όπου ξεκαθαρίστηκε ότι η ασφάλεια των μεταφορών για να ενισχυθεί θα πρέπει να γίνει προτεραιότητα πρώτιστα πολιτικού χαρακτήρα σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.

Σε σχετική εισήγηση του «open TΕΕ», αναφέρεται ότι στο οδικό δίκτυο της Κρήτης μόνο για το 2022, καταγράφηκαν 56 οι νεκροί από τροχαία αριθμός ισοδύναμος πληθυσμιακά, με ένα χωριό όπως την Αχλάδα.

Για το κρίσιμο αυτό θέμα τονίσθηκε ότι παράλληλα με τη δημιουργία του Βόρειου Οδικού Άξονα και την αναβάθμιση των συνδέσεων του ειδικά αυτών που αφορούν τις βιομηχανικές και βιοτεχνικές ζώνες όπου διακινούνται εμπορεύματα, (ΒΙΠΕ Ηρακλείου, ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς, ΒΙΟΠΑ Αγ. Νικολάου και άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις στο Ηράκλειο και στο Λασίθι) προτάθηκε η δημιουργία παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας που αφορά σε ένα διαδικτυακό εργαλείο, όπου θα παρουσιάζονται σε ειδικό χάρτη με τη βοήθεια συστημάτων γεωγραφικών πληροφοριών τα σημεία των τροχαίων συμβάντων.

Image
τροχαιο - λαγονησι

(στο οδικό δίκτυο της Κρήτης μόνο για το 2022, καταγράφηκαν 56 οι νεκροί από τροχαία αριθμός ισοδύναμος πληθυσμιακά, με ένα χωριό όπως η Αχλάδα)

Ο χρήστης θα μπορεί να δει αφενός που συγκεντρώνονται τα περισσότερα τροχαία, ποιες είναι οι θέσεις των σοβαρών και θανατηφόρων, ποια είναι τα ανάλογα έργα υποδομών που γίνονται στα σημεία ή προβλέπονται σε μελλοντική βάση και πολλές άλλες πληροφορίες και την ανάδειξη ζητημάτων που αφορούν την οδική ασφάλεια.

Παράλληλα προτάθηκε να αναθεωρηθεί πλήρως ο ρόλος της αστυνόμευσης αναφορικά με τη θέση της στο σύστημα της οδικής ασφάλειας και να επικεντρωθεί σε θέσεις όπου παρατηρούνται τροχαία συμβάντα, σε κέντρα διασκέδασης καθώς και σε κρίσιμα σημεία εντός των πόλεων που ενισχύουν την επισφάλεια στην κυκλοφορία των ευάλωτων χρηστών.

Μέτρα ασφάλειας στις αερομεταφορές

Σε ό,τι αφορά στις αερομεταφορές, τα βασικά προβλήματα σχετικά με την ασφάλεια, εντοπίστηκαν κυρίως σε επίπεδο στελέχωσης προσωπικού της ΥΠΑ, στην συντήρηση συστημάτων αλλά και αναβάθμιση συστημάτων με νέες τεχνολογίες και στη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών αεροδρομίων και ελικοδρομίων. Η ανάγκη συντήρησης ή και αναβάθμισης των υποδομών, καταδεικνύεται και από το γεγονός της πρόσφατης πλημμύρας του Οκτωβρίου του 2022 στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» που καθήλωσε τα δρομολόγια και παρουσίασε εικόνες που δεν τιμούν κανένα για το 2ο σε πτήσεις αεροδρόμιο της χώρας.

Image
Λιμάνι Ηρακλείου

(το λιμάνι Ηρακλείου)

Επίσης περιμετρικά αλλά και εσωτερικά του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης», στον οδικό χώρο παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση ελλιπείς

διαγραμμίσεις, προβληματικά πεζοδρόμια και πλημμελής έλεγχος των παράνομων κινήσεων. Αντί της εξεύρεσης λύσης για τον χώρο στάθμευσης επιλέγεται η τυπική εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με την τιμωρία των όσων σταθμεύουν σε θέσεις όπου σύμφωνα με την κατακόρυφη σήμανση απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση.

Καμπανάκι για τις θαλάσσιες μεταφορές

Στις θαλάσσιες μεταφορές και τις λιμενικές υποδομές, προβλήματα ασφάλειας εντοπίζονται τόσο στα κύρια λιμάνια (Ηρακλείου, Αγ. Νικολάου) όσο και σε τοπικής σημασίας λιμάνια (Χερσόνησος, Μάλια, Τσούτσουρα, Άρβης, Σητείας, Ελούντας κ.α.). ‘Όπως αναφέρεται στην εισήγηση του «open TΕΕ», εμφανή είναι τα σημάδια ελλιπούς συντήρησης, ενώ σε πολλά λιμάνια παρατηρούνται προσαμμώσεις, που οδηγούν είτε σε υπολειτουργούσες υποδομές είτε σε δραματική μείωση της μεταφορικής τους ικανότητας. Παράλληλα ο έλεγχος φορτίων, μετακινήσεων και διαδρομών γίνεται κατά κανόνα σε όλους τους λιμένες (ίσως πλην του Ηρακλείου) με παραδοσιακό τρόπο, χωρίς χρήση τεχνολογίας.

Image
Άρβη

(το λιμάνι της Αρβης)

Εντός της ζώνης τους κυριαρχεί αναρχία κίνησης για πεζούς και οχήματα και δη βαρέα οχήματα που μεταφέρουν πολλές φορές επικίνδυνα φορτία. Είναι απαραίτητη η βελτίωση συνθηκών εσωτερικής κυκλοφορίας στους προβλήτες που εξυπηρετούν την κρουαζιέρα αλλά και το διαμετακομιστικό εμπόριο. Το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Κρήτης όριζε ήδη από το 2003 τις ανάγκες αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών, ενώ το επικαιροποιημένο ΠΧΠ (ΦΕΚ 260/ΑΑΠ/8.11.2017) θεσμικά ορίζει πλέον την υποχρέωση και αναγκαιότητα για λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του Λιμένα Ηρακλείου, για αξιοποίηση των Μαρινών, για ανάπτυξη του εμπορευματικού λιμένα στο Τυμπάκι, για ενίσχυση όλων των υφιστάμενων επιβατικών τοπικής εμβέλειας λιμένων αλλά και των εμπορευματικών και μικτής χρήσης.



Εντός της ζώνης λιμένων όλων των λιμένων και καταφυγίων τοπικής εμβέλειας παρατηρείται πλήρης απουσία διαχείρισης, ελέγχου και απόλυτη ελευθερία

κινήσεων τόσο οχημάτων όσο και πεζών, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο ρόλος και η σημασία των υποδομών αυτών. Μάλιστα το καλοκαίρι σε πολλούς από αυτούς παρατηρούνται άτομα να κολυμπούν εντός λιμένα, στις εισόδους τους με ουκ ολίγα περιστατικά τραυματισμών και εντάσεων, χωρίς καμία παρουσία υπεύθυνου ελέγχου, ενώ δε λείπουν και οι περιπτώσεις ανήλικων ή μη κατεχόντων των τυπικών προσόντων που ορίζει η νομοθεσία, οδηγών σκαφών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη: Αιματηρό επεισόδιο ανάμεσα σε δύο αδέλφια

Ηράκλειο: Χιλιάδες τουρίστες στην πόλη από δύο κρουαζιερόπλοια

Κρήτη: Οργή για την αποφυλάκιση του Νίκου Σειραγάκη

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis