Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Όταν ο Bhagwan, ο πιο εμφιλεγόμενος Έλληνας...Ινδός, ταξίδεψε στο νησί (φωτο)

Image
e.jpg
 clock 14:14 | 20/04/2018
writer icon newsroom ekriti.gr

Στις 16 Φεβρουαρίου 1986, ο Ινδός γκουρού Osho κατέληξε στον Άγιο Νικόλαο. Μια απίστευτη ιστορία με πρωταγωνιστές τον Γιώργο Παπανδρέου, τον Νίκο Κούνδουρο και τον Σωκράτη.

Στις 17 Απριλίου 2018, το VICE δημοσίευσε την ιστορία του Sarmad Anand, κατά κόσμο Παναγιώτη Καλαφατέα, ενός Έλληνα σαννυάσιν που έζησε δίπλα στον Bhagwan Rajneesh, αλλιώς Osho, τον Ινδό γκουρού που δημιούργησε το Rajneeshism (Ρατζνισισμό, θα λέγαμε στα ελληνικά), ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα θρησκευτικά κινήματα του 20ού αιώνα. Σήμερα δημοσιεύουμε την εν πολλοίς άγνωστη ιστορία πίσω από την επίσκεψη του Bhagwan στην Κρήτη. Συγκεκριμένα, όταν ο Ινδός γκουρού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τις ΗΠΑ εξαιτίας σοβαρών εγκλημάτων που είχαν διαπράξει υψηλόβαθμοι σαννυάσιν στο Όρεγκον των ΗΠΑ, έγινε δεκτός σαν ήρωας στο Νέο Δελχί, στις 17 Νοεμβρίου 1985. 

Αφού είπε ότι ο κόσμος πρέπει «να βάλει στη θέση του το τέρας που λέγεται Αμερική», ο Bhagwan επισκέφτηκε πολλές χώρες, όπως το Νεπάλ, τη Σουηδία, τον Καναδά, την Ιρλανδία, την Ισπανία και την Ουρουγουάη. Ένας από τους τόπους όπου βρέθηκε ήταν και η Ελλάδα και συγκεκριμένα η Κρήτη. Οι ελληνικές αρχές έδωσαν αμέσως άδεια εισόδου στον Bhagwan, μετά από συνάντηση που είχαν οι σαννυάσιν με τον Γιώργο Παπανδρέου, γιο του τότε πρωθυπουργού, Ανδρέα Παπανδρέου. Έτσι ο Ινδός έφτασε στην Κρήτη στις 16 Φεβρουαρίου 1986 και φιλοξενήθηκε στη βίλα του σκηνοθέτη Νίκου Κούνδουρου, λίγο έξω από τον Άγιο Νικόλαο. Παρά τον ενθουσιασμό των ακόλουθών του που έφτασαν μέχρι την Κρήτη για να τον συναντήσουν, λίγες μέρες αργότερα ο Bhagwan συνελήφθη από την ΕΛ.ΑΣ. και την ΚΥΠ, μετά από αντιδράσεις του Τύπου και της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ο Sarmad Anand, που όταν έμαθε για τον ερχομό του Bhagwan ταξίδεψε αμέσως στη μεγαλόνησο για να τον υποδεχτεί, έζησε από κοντά τα γεγονότα, μέχρι και την απομάκρυνση του Ινδού από την Ελλάδα. Ακολουθεί η διήγησή του.  
 

d.jpg

d.jpg, by andreas

Μετά την απομάκρυνση του Bhagwan από το Όρεγκον, το μόνο που ξέραμε για εκείνον είναι ότι γύριζε από χώρα σε χώρα, όμως καμία δεν τον ήθελε στην επικράτειά της. Όλα άλλαξαν στις 15 Φεβρουαρίου 1986. Εκείνο το πρωινό δούλευα στο εργαστήριό μου, όταν ξαφνικά άνοιξε την πόρτα και μπήκε φουριόζα η Amrito, μία φίλη μου σαννυάσιν.

«Παράτα τα όλα, φεύγουμε για Κρήτη, έρχεται ο Bhagwan», μου είπε.

«Τι πράγμα; Ο Bhagwan στην Κρήτη; Πώς γίνεται αυτό;», απάντησα, προτού προλάβω να συνειδητοποιήσω τι μου λέει.

Ξεκίνησα να παίρνω τηλέφωνο φίλους μου, για να τους πω τα αναπάντεχα νέα. Προς έκπληξή μου, όταν φτάσαμε στο καράβι για Κρήτη, βρήκαμε πάνω από εκατό σαννυάσιν. Τα νέα είχαν ταξιδέψει πολύ γρήγορα. Στο Ηράκλειο μας περίμεναν ακόμη περισσότεροι σαννυάσιν, που είχαν καταφθάσει από όλον τον κόσμο. Αμέσως κινήσαμε για τον Άγιο Νικόλα, που τον χειμώνα ήταν ένα νεκρό θέρετρο που περίμενε το καλοκαίρι, για να ζωντανέψει. Οι ταβέρνες και τα ξενοδοχεία ήταν είδος προς εξαφάνιση. Ευτυχώς, μαζί με την Amrito καταφέραμε να βρούμε ένα μικρό δωμάτιο. Αφήσαμε αμέσως τα πράγματά μας εκεί και με ταξί ξεκινήσαμε για τη βίλα του Νίκου Κούνδουρου, όπου θα έμενε ο Bhagwan. Όταν φτάσαμε, στο σπίτι του σκηνοθέτη μας περίμεναν περίπου 20 άτομα από το προσωπικό του Bhagwan, με επικεφαλής τη Mukta. Διαρρύθμιζαν το σπίτι και εμείς τους βοηθήσαμε, βγάζοντας μερικά βαριά έπιπλα από το σαλόνι, για να δημιουργήσουμε περισσότερο χώρο. Την ώρα που εμείς μεταφέραμε έπιπλα, η Amrito σιδέρωνε τα σεντόνια που θα κοιμόταν ο Bhagwan. Έπλεε σε πελάγη ευτυχίας, αφού πλησίαζε η ώρα που θα τον γνώριζε από κοντά. Τις επόμενες ημέρες, προετοιμάζαμε πυρετωδώς τον χώρο και τον κήπο, που έπρεπε να είναι περιποιημένος για τον μεγάλο ερχομό. Το πρωί της Κυριακής 16 Φεβρουαρίου, όλοι οι σαννυάσιν είχαμε παραταχθεί στον κήπο, για να τον υποδεχτούμε. Στην Πούνα και το Όρεγκον είχα δει τον Bhagwan πέντε φορές. Όμως τώρα τα βλέμματά μας θα συναντιόνταν και πάλι - και όταν ήρθε, ξεκίνησε το πανηγύρι.

 

c.jpg

c.jpg, by andreas

Bhagwan: Αγαπώ τον Σωκράτη
Όταν ρώτησαν τον Bhagwan πώς ήθελε να συστηθεί στον ελληνικό λαό, εκείνος απάντησε τα εξής, αναφερόμενος και στις αντιδράσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας ενάντια στην άφιξή του στην Ελλάδα:

«Θεέ μου, δεν μπορείτε να με αναγνωρίσετε; Είμαι το ίδιο πρόσωπο που δηλητηριάσατε πριν από 25 αιώνες. Εσείς με ξεχάσατε, όμως εγώ δεν σας ξέχασα. Εδώ και δύο μέρες, στο μυαλό μου γύριζε η σκέψη ότι μετά από 15 αιώνες η Ελλάδα θα είχε εξελιχθεί σε μία καλύτερη κοινωνία, με περισσότερη ανθρωπιά και αλήθεια. Όμως αισθάνομαι λυπημένος, επειδή μέσα σε λίγες μόνο μέρες έχουν δημοσιευτεί άρθρα σε ελληνικές εφημερίδες, που λένε ξεδιάντροπα ψέματα για μένα, παρουσιάζοντας ισχυρισμούς που δεν έχουν καμία βάση στην πραγματικότητα, πρόκειται για παραλογισμούς. Ο Αρχιεπίσκοπος εκτυπώνει ένα φυλλάδιο εναντίον μου, για να το διανείμει. Αυτήν την Κυριακή θα μιλήσει εναντίον μου, αν και δεν ξέρει τίποτα για μένα. Χθες πραγματοποιήθηκε μια πορεία διαμαρτυρίας εναντίον μου, ενώ λαμβάνουμε τηλεφωνήματα που λένε ότι θα γίνει λιθοβολισμός στις συναθροίσεις που θα κάνω. Αυτό με κάνει να αισθάνομαι ότι πράγματι είμαι στην Ελλάδα, ωστόσο τα πράγματα έχουν αλλάξει προς το χειρότερο. Μόλις ήρθα στο πανέμορφο νησί σας, πληροφορήθηκα ότι ο Καζαντζάκης, ένας από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες του σύγχρονου κόσμου, εκδιώχθηκε από την ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία. Αιτία ήταν ότι δημιούργησε τον “Ζορμπάς, ο Βούδα”. Το ονόμασε “Ζορμπάς, ο Έλληνας” (σ.σ. Zorba the Greek, ο αγγλικός τίτλος της ταινίας που βασίζεται στο βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά). Ασυνείδητα, δημιούργησε τη βάση ενός νέου ανθρώπου. Ονομάζω αυτόν τον καινούργιο Ζορμπά τον Βούδα. Δεν μπορεί να είναι Έλληνας, δεν μπορεί να είναι Ιταλός, δεν μπορεί να είναι Γερμανός, δεν μπορεί να είναι ινδουιστής, δεν μπορεί να είναι μωαμεθανός. Είμαι ένας απλός επισκέπτης, ήρθα τυχαία, μόνο και μόνο επειδή έχω μερικές όμορφες συννυάσιν εδώ, που μου ζήτησαν να έρθω και δεν μπορούσα να τους το αρνηθώ. Στην πραγματικότητα, δεν μπορώ να πω “όχι” σε κανέναν, οι άνθρωποι μπορούν να με πάνε οπουδήποτε θέλουν».
 

b.jpg

b.jpg, by andreas

Ερχόμενος στην Κρήτη, ο Bhagwan είπε ότι συνέχιζε το έργο του Σωκράτη μετά από 25 αιώνες: «Ο Σωκράτης είναι ένα από τα πρόσωπα που αγαπώ ιδιαίτερα και ερχόμενος εδώ αισθάνομαι εξαιρετικά χαρούμενος, επειδή εδώ υπάρχει ο ίδιος αέρας που ο Σωκράτης είχε αναπνεύσει, η ίδια γη που περπάτησε, οι ίδιοι άνθρωποι στους οποίους μίλησε, με τους οποίους επικοινώνησε. Για μένα, χωρίς τον Σωκράτη, η Ελλάδα δεν είναι τίποτα. Με τον Σωκράτη, είναι τα πάντα».

Η εκδίωξη από την Ελλάδα
Παρότι οι κάτοικοι του Αγίου Νικολάου έδειχναν ευχαριστημένοι με τα λεφτά που έφερναν στα μέρη τους οι εκατοντάδες σαννυάσιν που κατέκλυζαν τα μαγαζιά τους, ο συντηρητικός Τύπος και η Ορθόδοξη Εκκλησία αντέδρασαν έντονα στην εγκατάσταση του Bhagwan στην Κρήτη, υποστηρίζοντας ότι ο Ινδός και οι ακόλουθοί του βλάπτουν τα ήθη του νησιού. Το αποτέλεσμα ήταν δεκάδες ένοπλοι αστυνομικοί και μέλη της ΚΥΠ να μπουν στη βίλα του Κούνδουρου στις 5 Μαρτίου και να αναγκάσουν τον Bhagwan να φύγει από την Ελλάδα στη 01:30 τα ξημερώματα της Πέμπτης, 6 Μαρτίου, μετά από 18 ημέρες παραμονής και παρότι διατηρούσε βίζα. Υποστηρικτές του Bhagwan είπαν αργότερα ότι η βίαιη εκδίωξη του Ινδού οφειλόταν στις πιέσεις του Αμερικανού πρέσβη στην Ελλάδα. Ακολουθεί η εξιστόρηση των γεγονότων από τον Sarmad Anand.

Το προσωπικό του Bhagwan ενδιαφερόταν να μάθει τι κυκλοφορεί στον Τύπο για εκείνον και ανέλαβα να διαβάζω όλες τις εφημερίδες, σημειώνοντας τα δημοσιεύματα που έκαναν αναφορά στο όνομά του. Φρίκαρα με αυτά που διάβασα, αφού έμαθα ότι εγώ και οι υπόλοιποι σαννυάσιν συμμετείχαμε σε σατανιστικές τελετές και σεξουαλικά όργια.
 

a.jpg

a.jpg, by andreas

Κάθε 5η Μαρτίου, γιορτάζω τα γενέθλιά μου ως σαννυάσιν. Εκείνη την ημέρα, μετά τον διαλογισμό, απολαμβάναμε τη λιακάδα του μεσημεριού, τη φύση και τη θάλασσα, την ώρα που ο Bhagwan έπαιρνε έναν μεσημεριανό ύπνο. Εγώ και η Amrito αναλάβαμε να προσέχουμε την πόρτα της βίλας, καθώς καλόγριες από ορθόδοξα μοναστήρια έρχονταν απ’ έξω και μας έριχναν κατάρες. Την ώρα που είπα στη φίλη μου, «Ρε μαναράκι, ο χώρος μοιάζει με παιδική χαρά», εμφανίστηκαν στο δρόμο δύο μοτοσυκλέτες και τρία περιπολικά της Αστυνομίας και μερικά ακόμη οχήματα της Ασφάλειας. Από ένα αυτοκίνητο βγήκε ένας καχεκτικός άνθρωπος με πολιτικά, που με αργό βήμα πλησίασε προς την πόρτα της βίλας.

«Καλή σας ημέρα, θέλουμε να μιλήσουμε με τον κύριο Bhagwan», μας είπε.

«Αυτήν τη στιγμή κοιμάται. Τι τον θέλετε;», ρώτησα.

«Είμαι εισαγγελέας και θέλουμε να του μιλήσουμε», πρόσθεσε.

«Θα ειδοποιήσω τον υπεύθυνο ασφαλείας, για να συνεννοηθείτε», απάντησα και ζήτησα από την Amrito να φωνάξει τον υπεύθυνο. Είμαι σίγουρος ότι είχαν έρθει με ρητή εντολή να συλλάβουν τον «εγκληματία» Bhagwan και να τον εξαφανίσουν αμέσως από τη χώρα. Την ώρα που η Mukta βγήκε στην αυλή, για να μιλήσει με τον εισαγγελέα, ένας αστυνομικός σήκωσε μια μεγάλη πέτρα και την πέταξε σε ένα από τα παράθυρα της βίλας.
Λίγο αργότερα, βγήκε η Anando, δικηγόρος και νομικός σύμβουλος του Bhagwan.

«Καθίστε και θα τον ξυπνήσουμε. Αφήστε τον τουλάχιστον να αλλάξει ρούχα και μετά μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε», είπε η Anando στους αστυνομικούς.

«Δεν μπορούμε να περιμένουμε», απάντησαν εκείνοι.
Όμως εκείνη τη στιγμή άνοιξε η πόρτα του σπιτιού και βγήκε ο Bhagwan, που μόλις είχε σηκωθεί από το κρεβάτι του. Ατάραχος και γαλήνιος, προχώρησε προς το μέρος του εισαγγελέα. Την ώρα που η Mukta προσπάθησε να πει κάτι στους αστυνομικούς, ο Bhagwan είπε σε επιβλητικό τόνο: «Mukta, αυτοί οι άνθρωποι είναι γαϊδούρια, δεν καταλαβαίνουν». Τότε δύο αστυνομικοί τον συνέλαβαν και τον έβαλαν στο πίσω κάθισμα ενός σκονισμένου και ταλαιπωρημένου Zastava. Προτού προλάβουν να κλείσουν οι πόρτες, ο οδηγός πάτησε το γκάζι και έφυγε. Επικράτησε πανικός, δεν ξέραμε τι να κάνουμε και πώς θα τον πάρουμε πίσω. Τότε, μαζί με έναν Γερμανό σαννυάσιν βάλαμε μπροστά ένα φορτηγάκι και ξεκινήσαμε την καταδίωξη. Τους πετύχαμε λίγο έξω από τον Άγιο Νικόλα, στον δρόμο προς το Ηράκλειο. Παρότι ο Bhagwan είχε βίζα και βρισκόταν νόμιμα στην Ελλάδα, μετά από πολλές ώρες διαπραγματεύσεων, οι Αρχές τον ανάγκασαν να αποχωρήσει άρον-άρον από την Ελλάδα, με το ιδιωτικό τζετ που τον είχε φέρει λίγες μέρες νωρίτερα.

O Bhagwan για την απομάκρυνσή του από την Ελλάδα
Αργότερα, ο ίδιος ο Bhagwan σχολίασε τα γεγονότα στην Ελλάδα: «Σαννυάσιν από όλη την Ευρώπη είχαν συγκεντρωθεί (σ.σ. στην Κρήτη). Δεν αναμειχθήκαμε στις υποθέσεις της Ελλάδας και την πολιτική της. Κάναμε διαλογισμό, περνούσαμε καλά, χορεύαμε και ποτέ δεν βγήκα από το σπίτι όπου έμενα για 15 ολόκληρες ημέρες. Θα έμενα εκεί μόνο για τέσσερις εβδομάδες, όμως ο Αρχιεπίσκοπος της ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας ξεκίνησε να στέλνει τηλεγραφήματα στον Πρωθυπουργό, στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στις εφημερίδες, λέγοντας ότι καταστρέφω τα μυαλά των ανθρώπων. Δεν είχα βγει ακόμη από το σπίτι μου. Απείλησε ότι αν δεν με πετούσαν αμέσως έξω από την Ελλάδα, θα έβαζε δυναμίτη στη βίλα, όπου έμενα με τους φίλους μου. Αυτοί οι άνθρωποι διδάσκουν “ο Θεός είναι η αγάπη”. Ήταν έτοιμος να σκοτώσει ανθρώπους, να κάψει ζωντανούς ανθρώπους που δεν έκαναν κακό σε κανέναν. Ο λόγος; Επειδή η παραμονή μου στην Ελλάδα επρόκειτο να διαφθείρει τη νεολαία, πρόκειται για το ίδιο κατηγορητήριο που τέθηκε κατά του Σωκράτη. Δεν μπορούσα να το πιστέψω: πώς μπορώ να καταστρέψω την ηθική και τη θρησκεία της Ελλάδας μόλις σε 15 μέρες; Δημιούργησαν την ηθική στο βάθος δύο χιλιάδων ετών. Αν η ηθική και η θρησκεία τους μπορούν να καταστραφούν από έναν τουρίστα σε τέσσερις εβδομάδες, τότε αξίζει να καταστραφούν. Με συνέλαβαν χωρίς να έχουν ένταλμα σύλληψης, μονάχα επειδή ο Πρωθυπουργός φοβόταν ότι η παραμονή μου μπορεί να τορπιλίσει την καριέρα του».

VICE.com

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis