Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Ηράκλειο: Αυτές είναι οι αλλαγές που προτείνονται για το κυκλοφοριακό

έβανς κίνηση
 clock 17:57 | 22/12/2016
writer icon newsroom ekriti.gr

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποφάσισε να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το Πρακτικό της Επιτροπής Κυκλοφορίας με αριθμό 05/2016 που αφορά σε κυκλοφοριακά θέματα και ρυθμίσεις σε οδούς της πόλης του Ηρακλείου.

H απόφαση με το Πρακτικό της Επιτροπής Κυκλοφορίας που αφορά σε κυκλοφοριακά θέματα και ρυθμίσεις σε διάφορες οδούς της πόλης του Ηρακλείου, έχει αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του Δήμου, προκειμένου να λάβουν γνώση οι ενδιαφερόμενοι και να εκφράσουν τυχόν παρατηρήσεις ή προτάσεις και στη συνέχεια να λάβει σχετική απόφαση η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το Δημοτικό Συμβούλιο.-

Το πρακτικό
Πρακτικό επιτροπής κυκλοφορίας για κυκλοφοριακά θέματα και ρυθμίσεις σε διάφορες οδούς του Ηρακλείου

Η Επιτροπή Κυκλοφορίας συνεδρίασε στην αίθουσα συνεδριάσεων του κτιρίου της Δημοτικής Ενότητας Αλικαρνασσού (πρώην Δημαρχείο Αλικαρνασσού) την Πέμπτη 10/112016 και ώρα 12:00 ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου κ. Γιάννη Αναστασάκη. 
Η σύνθεση της επιτροπής σύμφωνα με την υπ’ αριθμό 799/2014 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπως τροποποιήθηκε και με την 267/2016 είναι η ακόλουθη:

Γιάννης Αναστασάκης (πρόεδρος), Μηνάς Καπετανάκης, Δημοτικός Σύμβουλος, εκπρόσωπος της παράταξης «Δύναμη Πολιτών», Ιωάννης Ψαρράς, Δημοτικός Σύμβουλος, εκπρόσωπος της παράταξης Ηράκλειο Ανοιχτοί ορίζοντες», Ιωάννης Νεονάκης, εκπρόσωπος της Δημ.παράταξης «Ηράκλειο Ενεργοί Πολίτες», Μανώλης Καραντεμοίρης, εκπρόσωπος της Δημ. Παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», Μόνα Αμανατίδου, εκπρόσωπος της παράταξης «Άμεση Δημοκρατία», Εμμανουήλ Χρυσός, Διοικητής Τροχαίας, Ιωάννης Σχινάς, εκπρόσωπος ΤΕΕ τμήματος Ανατολικής Κρήτης, Εμμανουήλ Κουμαντάκης, Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Καλλέργος Βουλγαράκης, πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΤΕΛ Ηρακλείου, Στέφανος Σμυρνιωτάκης, εκπρόσωπος του Συλλόγου Επαγγελματιών ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων ταξί, Χαρίτος Παπαδάκης, εκπρόσωπος ιδιοκτητών Σταθμών Αυτοκινήτων, Γεώργιος Βιδάκης, εκπρόσωπος ΑΜΕΑ, Νίκος Μαυροματάκης, ιδιώτης Πολιτικός Μηχανικός, Ιωάννης Νιταδώρος, Πολιτικός Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος.
Παρόντες στη συνεδρίαση είναι οι: κ. Αναστασάκης Γιάννης (πρόεδρος), Μηνάς Καπετανάκης, Δημοτικός Σύμβουλος, Ιωάννης Ψαρράς, Δημοτικός Σύμβουλος, Ιωάννης Νεονάκης, αναπληρωματικό μέλος Αρχιτέκτων Πολεοδόμος, κος Δοξαστάκη, αναπληρωματικό μέλος, ως εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ Ηρακλείου,  Χαρίτος Παπαδάκης, εκπρόσωπος ιδιοκτητών σταθμών αυτ/των,  Νίκος Μαυροματάκης, ιδιώτης Πολιτικός Μηχανικός, Ιωάννης Νιταδώρος, Πολιτικός Μηχ/κός Συγκοινωνιολόγος, Χαιρέτη Πελαγία, υπεύθυνη του τμήματος Κυκλοφορίας & Συγκοινωνιών του Δήμου Ηρακλείου, Σμυρνάκης Γεώργιος, υπάλληλος τμήματος Κυκλοφορίας & Συγκοινωνιών του Δήμου Ηρακλείου. 
Παρόντες από την 1η Δημοτική Κοινότητα ήταν η κα  Μαρίνα Ανδρονά – Κοντογιαννάκη και ο κος Μακάκης.

ΘΕΜΑ 1ο: Μέτρα ρύθμισης της κυκλοφορίας στην περιοχή του Αγ. Τίτου στην Παλιά Πόλη Ηρακλείου
Σύντομο Ιστορικό
Η πρόταση αναθεώρησης της κυκλοφοριακής μελέτης στην ευρύτερη περιοχή του Αγ. Τίτου συζητήθηκε και εγκρίθηκε για 1η φορά από την Επιτροπή Κυκλοφορίας στις 23-11-2015. Ακολούθως διαβιβάσθηκε  αρμοδίως στην Επιτροπή Ποιότητα Ζωής, ενώπιον της οποίας υποβλήθηκαν ενστάσεις από το ΤΕΕ ΤΑΚ, την 1η Δημοτική Κοινότητα Ηρακλείου και από τον Ιδιοκτήτη επιχείρησης στάθμευσης οχημάτων επί της οδού Μεραμβέλλου κ.  Εμμ. Βαλτζάκη  Μετά την εξέτασή τους από την εν λόγω επιτροπή, ζητήθηκε από το μελετητικό γραφείο «Ρέντζος και Συνεργάτες Ο.Ε.» η υποβολή τροποποιημένης πρότασης που θα αντιμετώπιζε τα αιτήματα των ενστάσεων. Η τροποποιημένη πρόταση εισήχθη στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου από το οποίο έτυχε εγκρίσεως σύμφωνα με την 558/2016 απόφαση του. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης με την αρ. πρωτ. 104806/15-9-2016 απόφαση της επέστρεψε την 558/2016 απόφαση του Δ.Σ. χωρίς έγκριση  και ζητάει να υποβληθούν προς έγκριση με νέα απόφαση του  τα μέτρα ρύθμισης της κυκλοφορίας που προβλέπονται στην υποβληθείσα αναθεωρημένη κυκλοφοριακή μελέτη για την  περιοχή Αγ. Τίτου. 

Έχοντας υπόψη:
1Το με αρ. πρωτ. 50810/30-4-2015 αίτημα της εταιρείας «CENTRAL PARKING AE», με το οποίο ζητείται η εξασφάλιση πρόσβασης στο χώρο στάθμευσης της οδού Κορωναίου. 
2.Το με αρ. πρωτ. 50810/30-4-2015 έγγραφο της Δ/νσης Τεχνικών Έργων του Δήμου Ηρακλείου, με το οποίο ζητείται η υποβολή σχετικής μελέτης. 
3.Το με αρ. πρωτ.  157770/9-10-2015 Πρακτικό της Επιτροπής Κυκλοφορίας του Δήμου Ηρακλείου, βάση του οποίου παρέχεται θετική γνωμοδότηση για την  υποβληθείσα  από το μελετητικό γραφείο «Ρέντζος και Συνεργάτες Ο.Ε.» πρόταση των κυκλοφοριακών μέτρων στην περιοχή του Αγ. Τίτου, (λύση 1 σχ.Π1).
4 Το με αρ. πρωτ. 154188/16-11-2015 έγγραφο του Τ.Ε.Ε. Τμήμα Ανατολικής Κρήτης, με το οποίο εκφράζονται οι απόψεις του επί του θέματος.
5.Το από 19-11-2015 έγγραφο- απάντηση του Μελετητικού Γραφείου «Ρέντζος και Συνεργάτες Ο.Ε.» προς το ΤΕΕ ΤΑΚ.
6. Την με αρ. πρωτ. 172112/21-12-2015 ένσταση του κου Εμμ. Βαλτζάκη  τον Ιδιοκτήτη επιχείρησης στάθμευσης οχημάτων  στην οδό Μεραμβέλλου.
7. Την με αρ. πρωτ. 171065/18-12-2016 ένσταση της 1ης Δημ. Κοινότητας Ηρακλείου , σχετικά με την αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης στην περιοχή του Αγ. Τίτου.
8.Την  με αρ. πρωτ. 174972/30-12-2015 απάντηση του Μελετητικού Γραφείου «Ρέντζος και Συνεργάτες Ο.Ε.» προς τις ενστάσεις της 1ης Δημ. Κοινότητας και του κου Βαλτζάκη Εμμ.
9.Την αρ. 51/2016 απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, με την οποία εγκρίθηκε η πρόταση του Μελετητικού Γραφείου «Ρέντζος και Συνεργάτες Ο.Ε.» όπως τροποποιήθηκε μετά την εξέταση των  προαναφερομένων ενστάσεων.
10.Την 558/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου, με την οποία εγκρίθηκε η βελτιωμένη πρόταση για την αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης της Παλιάς Πόλης στην περιοχή του Αγ. Τίτου.
11.Το με αρ. πρωτ. 104806/15-9-2016 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, με το οποίο επιστρέφεται ο φάκελος που αφορά την 558/2016 απόφαση του Δημ. Συμβουλίου.
12.Το με αρ. πρωτ. 127501/7-11-2016 πρόταση  της εταιρείας « CENTRAL PARKING AE», όπου υποβάλλεται  εκ νέου η μελέτη για την εν λόγω περιοχή από το Μελετητικό Γραφείο «Ρέντζος και Συνεργάτες Ο.Ε.», έχοντας εξετάσει όλες τις υποβληθείσες ενστάσεις.

Εισηγούμαστε
 την έγκριση των παρακάτω μέτρων όπως αποτυπώνονται στο συνημμένο σχέδιο «Σήμανση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (Π1) επί υφιστάμενης κατάστασης « (αριθμός σχεδίου ΚΥΚ-Σ1) και αναλυτικά περιγράφονται ως εξής:
1Αντιδρόμηση  του τμήματος της οδού Μεραμβέλλου και της οδού Ευρώπης με είσοδο από την οδό Ιδομενέως και  έξοδο προς την οδό Κορωναίου. Η  διαμορφωμένη  εσοχή  επί της οδού Ιδομενέως θα χρησιμοποιείται για θέση στάθμευσης ΑΜΕΑ και δικύκλων. Ομοίως  και στη βόρεια πλευρά της οδού Μεραμβέλλου στην διαμορφωμένη εσοχή μετά τη συμβολή της με την οδό Αρετούσας, όπου χωροθετείται μια θέση στάθμευσης για ΑΜΕΑ και ο υπόλοιπος χώρος θα χρησιμοποιείται για στάθμευση δικύκλων. Επί της οδού Ευρώπης (από την οδό Μεραμβέλλου εως και την οδό Αγ. Τίτου) οριοθετείται μια θέση στάθμευσης για ΑΜΕΑ και χώρος στάθμευσης για δίκυκλα.
Η σήμανση που θα τοποθετηθεί έχει ως εξής: πινακίδα Ρ-47(υποχρεωτική κατεύθυνση προς τα αριστερά) στη συμβολή των οδών Μεραμβέλλου και Ευρώπης, πινακίδα Ρ-71 (για στάθμευση ΑΜΕΑ , Ρ-40 για απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης με υποπινακίδιο  όπου θα αναγράφεται ότι εξαιρούνται τα δίκυκλα, πινακίδα Κ-16 (Κίνδυνος λόγω συχνής κίνησης παιδιών), πινακίδα Ρ-32 (Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 30χλμ/ώρα). Στη συμβολή των οδών Ευρώπης και Αγ. Τίτου θα τοποθετηθούν πινακίδα Ρ-7  (απαγόρευση εισόδου των οχημάτων) και πινακίδα Ρ-28 (απαγορεύεται η δεξιά στροφή). 
2. Τον χαρακτηρισμό του τμήματος της οδού Ιδομενέως από τη συμβολή με την οδό Μεραμβέλλου εως και την οδό Μαλικούτη, ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας. Η σήμανση που θα τοποθετηθεί έχει ως εξής: στη συμβολή των  Ιδομενέως και Μεραμβέλλου πινακίδα
 Π-92 (περιοχή ήπιας κυκλοφορίας), επί της οδού Ιδομενέως θα τοποθετηθεί πινακίδα 
Ρ-40 (απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης). 
3.Το χαρακτηρισμό του τμήματος της οδού Μαλικούτη  από τη συμβολή της με την οδό Ιδομενέως έως την οδό Αριάδνης, ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας. Τοποθέτηση πινακίδων Ρ-40 (απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης) εκατέρωθεν της οδού Μαλικούτη μέχρι τη συμβολή της με την οδό Αριάδνης. Στη συμβολή με την οδό Αριάδνης θα τοποθετεί πινακίδα Ρ-2 (υποχρεωτική διακοπή πορείας), πινακίδα Ρ-7  (απαγόρευση εισόδου των οχημάτων), πινακίδα  Ρ-27 (απαγορεύεται η αριστερή στροφή). Επί της οδού Αριάδνης θα τοποθετηθούν 2   πινακίδες  Ρ-49 (υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας προς τα δεξιά) και πινακίδα , Ρ-7  (απαγόρευση εισόδου των οχημάτων)  και πινακίδα Ρ-2 (υποχρεωτική διακοπή πορείας).
4. Το χαρακτηρισμό του τμήματος της οδού Ιδομενέως από τη συμβολή με την οδό Μαλικούτη έως την οδό Κορωναίου, ως πεζόδρομος. Τοποθέτηση πινακίδας Ρ-66 (πεζόδρομος) στη συμβολή των οδών Ιδομενέως και Μαλικούτη. 2 πινακίδες Ρ-7  (απαγόρευση εισόδου των οχημάτων) στις συμβολές των οδών Ιδομενέως με Αγ. Τίτου και Ιδομενέως και Κορωναίου.
5.Την αντιδρόμηση του τμήματος της οδού Μαλικούτη με είσοδο από τη συμβολή της με την οδό Ιδομενέως και έξοδο προς την οδό Δ. Μποφώρ. Το τμήμα της ίδιας οδού από τη συμβολή με την οδό Δ. Μποφώρ εως και την οδό Υγείας θα λειτουργήσει ως διπλής κατεύθυνσης, με απαγόρευση παράλληλα της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων και από τις δύο πλευρές της οδού.  Στο τμήμα της οδού Μαλικούτη από τη συμβολή με την οδό Υγείας εως την οδό Δ. Μποφώρ θα τοποθετηθούν πινακίδες Ρ-40 (απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης) εκατέρωθεν της οδού.
6. Προτείνεται απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων επί της οδού Ευρώπης στο τμήμα από την οδό Αγ. Τίτου έως και την οδό Κορωναίου. Θα τοποθετηθούν πινακίδες Ρ-40 (απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης) εκατέρωθεν της οδού. Στη συμβολή των οδών Ευρώπης και Κορωναίου θα τοποθετηθούν πινακίδα Ρ-2 (υποχρεωτική διακοπή πορείας), Ρ-27 (απαγορεύεται η αριστερή στροφή), πινακίδα Ρ-28 (απαγορεύεται η δεξιά στροφή) και πινακίδα Ρ-7 (απαγόρευση της εισόδου των οχημάτων).
7.Επίσης προτείνεται απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων στο τμήμα της οδού Μαλικούτη από τη συμβολή της με την οδό Ιδομενέως έως και την οδό Αριάδνης και από τις δύο πλευρές της οδού και στο τμήμα της ίδιας οδού από τη συμβολή με την οδό Δ. Μποφώρ έως και τη συμβολή με την οδό Υγείας. Στο υπόλοιπο τμήμα της ίδιας οδού η Υπηρεσία κρίνει μη ουσιώδες την τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης της στάθμευσης των οχημάτων σε αντίθεση με την πρόταση του μελετητικού γραφείου.
8.Προτείνεται η τοποθέτηση οριοδεικτών  επί της οδού Μαλικούτη  στη συμβολή με την οδό Ιδομενέως και για μήκος 5,0 μ. εκατέρωθεν της οδού (με βάση το αρθρ.     παρ. του ΚΟΚ), για αποτροπή της στάθμευσης και για την εύρυθμη διεξαγωγή της κυκλοφορίας, εξαιτίας της ιδιαιτερότητας των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού στο εν λόγω σημείο.

Πρόταση προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής
Μετά τη σύντομη αναδρομή στο ιστορικό του θέματος από τον πρόεδρο της Επιτροπής, ακολούθησε η παρουσίαση της πρότασης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή του Αγ. Τίτου από τον μελετητή κ. Ρέντζο. Στη συνέχεια η κ. Ανδρονά, πρόεδρος της 1ης Δημ. Κοινότητας, εξέφρασε τις αντιρρήσεις της σχετικά με την υποβληθείσα πρόταση υποστηρίζοντας ότι δεν εξασφαλίζεται η εύκολη πρόσβαση προς το 6ο και 44ο Δημ. Σχολείο που στεγάζεται  στη συμβολή των οδών Αγ. Τίτου και Ευρώπης. Επίσης, ζήτησε να συμπληρωθεί στο ιστορικό  του θέματος όπως αναγράφεται στην εισήγηση της Υπηρεσίας, η υπ’ αριθμό 143 απόφαση της 1ης Δημ. Κοινότητας.
Μετά από συζήτηση μεταξύ των μελών της Επιτροπής και του μελετητή η επιτροπή γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή του Αγ. Τίτου όπως αυτές τελικά διαμορφώνονται: 
1 Αντιδρόμηση  του τμήματος της οδού Μεραμβέλλου και της οδού Ευρώπης με είσοδο από την οδό Ιδομενέως και  έξοδο προς την οδό Κορωναίου. Η  διαμορφωμένη  εσοχή  επί της οδού Ιδομενέως θα χρησιμοποιείται για θέση στάθμευσης ΑΜΕΑ και δικύκλων. Ομοίως  και στη βόρεια πλευρά της οδού Μεραμβέλλου στην διαμορφωμένη εσοχή μετά τη συμβολή της με την οδό Αρετούσας, όπου χωροθετείται μια θέση στάθμευσης για ΑΜΕΑ και ο υπόλοιπος χώρος θα χρησιμοποιείται για στάθμευση δικύκλων. Επί της οδού Ευρώπης (από την οδό Μεραμβέλλου εως και την οδό Αγ. Τίτου) οριοθετείται μια θέση στάθμευσης για ΑΜΕΑ και χώρος στάθμευσης για δίκυκλα.
Η σήμανση που θα τοποθετηθεί έχει ως εξής: πινακίδα Ρ-7(απαγόρευση εισόδου των οχημάτων)  στη συμβολή των οδών Μεραμβέλλου και Ευρώπης, πινακίδα Ρ-71 (για στάθμευση ΑΜΕΑ , Ρ-40 για απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης με υποπινακίδιο  όπου θα αναγράφεται ότι εξαιρούνται τα δίκυκλα, πινακίδα Κ-16 (Κίνδυνος λόγω συχνής κίνησης παιδιών), πινακίδα Ρ-32 (Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 30χλμ/ώρα). Στη συμβολή των οδών Ευρώπης και Αγ. Τίτου θα τοποθετηθούν πινακίδα Ρ-7  (απαγόρευση εισόδου των οχημάτων) και πινακίδα Ρ-28 (απαγορεύεται η δεξιά στροφή) και πινακίδα  Ρ-27 (απαγορεύεται η αριστερή  στροφή).Επί της οδού Ιδομενέως και οδού Μεραμβέλλου ( στις διαμορφωμένες εσοχές ) θα τοποθετηθούν πινακίδες Ρ-71 (για στάθμευση ΑΜΕΑ Ρ-40 για απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης με υποπινακίδιο  όπου θα αναγράφεται ότι εξαιρούνται τα δίκυκλα.
2. Τον χαρακτηρισμό τμημάτων των οδών  Ιδομενέως και  Μαλικούτη ως δρόμους ήπιας κυκλοφορίας με φορά από την οδό Αριάδνης προς την οδό Ιδομενέως. Η σήμανση που θα τοποθετηθεί έχει ως εξής: στη συμβολή των  οδών Αριάδνης και Μαλικούτη τοποθετείται  πινακίδα Π-92 (περιοχή ήπιας κυκλοφορίας), πινακίδα Ρ-32 (Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 30χλμ/ώρα),στη συμβολή των οδών Ιδομενέως και Μεραμβέλλου τοποθετείται πινακίδα Π-92α (τέλος  περιοχής ήπιας κυκλοφορίας), Ρ-7 (απαγόρευση εισόδου των οχημάτων). Επί της οδού Ιδομενέως  και στη βόρια πλευρά της οδού Μαλικούτη τοποθετείται πινακίδα Ρ-40 (απαγορεύεται η στάση και στάθμευση).  Στην έξοδο της οδού Μαλικούτη προς την οδό Ιδομενέως τοποθετείται πινακίδα Ρ-28 (απαγορεύεται η δεξιά στροφή).
3.Στο νότιο τμήμα  της οδού Αριάδνης θα τοποθετηθεί  πινακίδα Ρ-2 (υποχρεωτική διακοπή πορείας) και στο βόρειο τμήμα της ίδιας οδού πινακίδα Ρ-7  (απαγόρευση εισόδου των οχημάτων) και πινακίδα Ρ-40 (απαγορεύεται η στάση και στάθμευση).
4.Το χαρακτηρισμό του τμήματος της οδού Ιδομενέως από τη συμβολή με την οδό Μαλικούτη έως την οδό Κορωναίου, ως πεζόδρομο. Τοποθέτηση πινακίδας Ρ-66 (πεζόδρομος) στη συμβολή των οδών Ιδομενέως και Μαλικούτη. Δύο  πινακίδες Ρ-7  (απαγόρευση εισόδου των οχημάτων) στις συμβολές των οδών Ιδομενέως με Αγ. Τίτου και Ιδομενέως και Κορωναίου.
Για να μπορέσει να λειτουργήσει η αντιδρόμηση της οδού ιδομένεως  πρέπει  να τροποποιηθεί η διατομή της οδού Μαλικούτη  (από Αριάδνης εως Ιδομενέως ) με μείωση του πλάτους των πεζοδρομίων όπως φαίνεται στο επισυναπτόμενο σχέδιο.
5 Το τμήμα της οδού Μαλικούτη από τη συμβολή με την οδό Δ. Μποφώρ εως και την οδό Υγείας θα λειτουργήσει ως διπλής κατεύθυνσης, με απαγόρευση παράλληλα της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων και από τις δύο πλευρές της οδού.  Στο τμήμα της οδού Μαλικούτη από τη συμβολή με την οδό Υγείας εως την οδό Δ. Μποφώρ θα τοποθετηθούν πινακίδες Ρ-40 (απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης) εκατέρωθεν της οδού.
6. Προτείνεται απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων επί της οδού Ευρώπης στο τμήμα από την οδό Αγ. Τίτου έως και την οδό Κορωναίου. Θα τοποθετηθούν πινακίδες Ρ-40 (απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης) εκατέρωθεν της οδού. Στη συμβολή των οδών Ευρώπης και Κορωναίου θα τοποθετηθούν πινακίδα Ρ-2 (υποχρεωτική διακοπή πορείας), Ρ-27 (απαγορεύεται η αριστερή στροφή), πινακίδα Ρ-28 (απαγορεύεται η δεξιά στροφή) και πινακίδα Ρ-7 (απαγόρευση της εισόδου των οχημάτων), πινακίδα Κ-16 (Κίνδυνος λόγω συχνής κίνησης παιδιών), πινακίδα Ρ-32 (Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 30χλμ/ώρα) και πινακίδα Ρ-40 (απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης).

ΘΕΜΑ 2o: Απαγόρευση της στάθμευσης οχημάτων στην περίμετρο της τάφρου και των Ενετικών Τειχών Ηρακλείου

Σύντομο Ιστορικό
Το θέμα της απαγόρευσης της στάθμευσης των οχημάτων στην περίμετρο της τάφρου και των ενετικών τειχών Ηρακλείου ανάγεται στο 2012 οπότε και εκδόθηκε η 640/2012 απόφαση του Τριμελούς Πρωτοδικείου Ηρακλείου  για την παύση της λειτουργίας από τη ΔΕΠΤΑΗ των χώρων που χρησιμοποιούσε για στάθμευση οχημάτων. Ακολούθως με το 157/13-2-2013 έγγραφό της, η  13η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων  ζητούσε  το σφράγισμα των χώρων, οι οποίοι λειτουργούσαν στην περιοχή των ενετικών τειχών κατά παράβαση του άρθρ. 10 του Ν.3028/02 και τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων, προς εφαρμογή της προαναφερθείσας απόφασης .
Στις 30 και 31/10/2014 το Τμήμα Κυκλοφορίας & Συγκοινωνιών προχώρησε στην απομάκρυνση  όλων των πινακίδων  με την ένδειξη «Δημοτικό Πάρκινγκ» και παράλληλα τοποθετήθηκαν πληροφοριακές πινακίδες σχετικά με την απαγόρευση της χρήσης των χώρων στάθμευσης.

Επιπρόσθετα το 2014 εκδόθηκε η ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΒΜΑ/ΤΑΧΜΑΕ/ 256289/139182/9246/3936/26-2-14 υπουργική απόφαση για την τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης της στάθμευσης σε όλη την περίμετρο της τάφρου και των τειχών καθώς και στα ευθύγραμμα τμήματα των προμαχώνων Vitturi και Μαρτινέγκο και η 13η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων  επανήλθε με το 52744/11-4-2014 έγγραφο με το οποίο ζητάει την απαγόρευση της στάθμευσης, προς εφαρμογή της υπουργικής απόφασης.

Το  θέμα συζητήθηκε από την Επιτροπή Κυκλοφορίας του Δήμου Ηρακλείου στις 21-7-2016. Η επιτροπή επιφυλάχθηκε να γνωμοδοτήσει αναβάλλοντας την απόφασή της, σε μεταγενέστερη συνεδρίαση, αναμένοντας την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου σχετικά με την πρόταση του Δήμου για τις χρήσεις στη ζώνη της Ενετικής Οχύρωσης της πόλης του Ηρακλείου. Η σχετική απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού εκδόθηκε τελικά  και έλαβε τον αρ. πρωτ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΒΜΑ/ΤΒΜΑΧΜΑΕ/253933/ 152119/5560/1840/29-7-2016. Στην απόφαση αυτή αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι πρέπει να υποβληθούν προς έγκριση στο ΥΠΠΟΑ μελέτες για τον μελλοντικό καθορισμό κοινοχρήστων χώρων ως χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, οι οποίες θα τεκμηριώνουν τη χρήση αποκλειστικά από επισκέπτες του μνημείου και του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, συγκεκριμένα: 
•    Μελέτη χώρου στάθμευσης στην τάφρο περιμετρικά του ερειπωμένου κτιρίου των Κυλινδρόμυλων Καστρινάκη αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών του Μουσείου.
•    Μελέτη χώρου στάθμευσης στο εσωτερικό πρανές του προμαχώνα Παντοκράτορα, αποκλειστικά για χρήση από ΑμΕΑ και
•    Μελέτη χώρου στάθμευσης στο μικρό τριγωνικό πλάτωμα που έχει διαμορφωθεί σε επίπεδο λίγο ψηλότερο από τη Λ. Νικ. Πλαστήρα μόνα για τα τουριστικά λεωφορεία των επισκεπτών του προμαχώνα και του Τάφου Ν. Καζαντζάκη.
Επίσης στην ίδια απόφαση αναφέρεται ότι «Μετά την έγκριση και διασφάλιση της εφαρμογής των προαναφερόμενων μελετών να συνεχιστεί η απαγόρευση στάθμευσης αυτοκινήτων στο σύνολο των κοινοχρήστων χώρων που λειτουργούσαν στο παρελθόν ως υπαίθριοι σταθμοί αυτοκινήτων ΔΕΠΤΑΗ».   

Έχοντας υπόψη:
1. Το με αριθ. Πρωτ. 52744/11-4-2014 έγγραφο της 13ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων με το οποίο ζητείται η απαγόρευση της στάθμευσης, προς εφαρμογή της ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΒΜΑ/ΤΑΧΜΑΕ/ 256289/139182/9246/3936/26-2-14 Υπουργικής απόφασης ,με την τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης της στάθμευσης σε όλη την περίμετρο της τάφρου και των τειχών καθώς και στους προμαχώνες Vituri και Μαρτινέγκο.  
2. Το με αριθ. Πρωτ.  38903/31-3-2015 έγγραφο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηρακλείου, με το οποίο ζητείται εκ νέου η τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης της πρόσβασης σε οχήματα, στάσης και στάθμευσης στο χώρο τη τάφρου.
3.Το αριθ. Πρωτ. 157/13-2-2013 έγγραφο της 13ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων , με το οποίο ζητείται  το σφράγισμα των χώρων, οι οποίοι λειτουργούσαν στην περιοχή των ενετικών τειχών κατά παράβαση του άρθρ. 10 του Ν.3028/02 και τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων, προς εφαρμογή της 640/2012 απόφασης του Τριμελούς Πρωτοδικείου Ηρακλείου , για την παύση της λειτουργίας από τη ΔΕΠΤΑΗ των χώρων αυτών για στάθμευση οχημάτων.
4.Το αριθ. Πρωτ. 1864/5-12-2014 της Δ/νσης ΒΥΖ/ΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΥΖ/ΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ  , που αφορά την αναβολή διατύπωσης γνωμοδότησης σχετικά με την έγκριση ή μη αιτήματος του Σωματείου Επιχειρηματιών Χώρων Στάθμευσης Ηρακλείου για τον αποκλεισμό της τάφρου των ενετικών τειχών και των γειτονικών χώρων με τοποθέτηση εμποδίων.
5. Το με αριθ. Πρωτ. 1143/7-1-2016 έγγραφο του τμήματος Προστασίας & Ανάδειξης Παλιάς Πόλης Οικιστικών Συνόλων & Ενετικών Τειχών του Δήμου Ηρακλείου, με το οποίο γίνεται γνωστό ότι η Υπηρεσία κατέθεσε  τον Οκτώβριο του 2015 προσχέδιο του «Master plan χρήσεων της ζώνης της Ενετικής οχύρωσης Ηρακλείου Κρήτης»  και στο οποίο αναφέρονται οι προτάσεις και οι θέσεις της Υπηρεσίας σχετικά με τη χρήση των χώρων αυτών προς εξυπηρέτηση των επισκεπτών του οχυρωματικού περιβόλου και των πολιτιστικών χώρων που είναι σε άμεση επαφή με αυτό.
6. Το με αριθ. Πρωτ. 77971/16-6-2015 έγγραφο του Τμήματος Κυκλοφορίας & Συγκοινωνιών, στο οποίο αναφέρεται ότι στις 30 και 31/10/2014 απομακρύνθηκαν όλες οι  πινακίδες  με την ένδειξη «Δημοτικό Πάρκινγκ» και παράλληλα τοποθετήθηκαν πληροφοριακές πινακίδες σχετικά με την απαγόρευση της χρήσης των χώρων στάθμευσης.
7.    Το με αριθ. Πρωτ. 6041/57/14-2-2014 υπόμνημα της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ηρακλείου προς τη Γενική Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κρήτης και το με Αριθ. Πρωτ.    Υπόμνημα της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ηρακλείου προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, στα οποία αναφέρεται ότι είναι μη νόμιμη οποιαδήποτε παρέμβαση σε κοινόχρηστους χώρους, η οποία θα παρακωλύει την ελεύθερη χρήση αυτών, ως νόμιμα έχει προσδιοριστεί. Συνεπώς δεν μπορεί να εκτελεστεί η 41502/2010 απόφαση της Δ/νσης Μεταφορών και Επικ/νιων, βάση της οποίας αποφασίσθηκε η σφράγιση όλων των υπαίθριων σταθμών αυτοκινήτων, οι οποίες λειτουργούσαν στο όνομα ΔΕΠΤΑΗ ΟΤΑ ΑΕ.
8. Την αρ. πρωτ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΒΜΑ/ΤΒΜΑΧΜΑΕ/253933/152119/5560/1840/29-7-2016 ΑΠΌΦΑΣΗ του Υπουργού Πολιτισμού, στην οποία αναφέρεται ότι πρέπει να συνεχιστεί η απαγόρευση της στάθμευσης των οχημάτων στο σύνολο των κοινόχρηστων χώρων  που λειτουργούσαν στο παρελθόν ως υπαίθριοι σταθμοί αυτοκινήτων.

Εισηγούμαστε
Την τοποθέτηση πινακίδων Ρ7  για απαγόρευση της εισόδου των οχημάτων σε όλους τους χώρους των ενετικών τειχών που λειτουργούσε στο παρελθόν η ΔΕΠΤΑΗ ΑΕ ως parking, με εξαίρεση τα οχήματα έκτακτης ανάγκης. 
Συγκεκριμένα :  
• στο ισόπεδο τμήμα μεταξύ των προμαχώνων  Βιττούρι και Ιησού,
• στην τάφρο κατά μήκος του ευθύγραμμου τμήματος μεταξύ των προμαχώνων Βιττούρι και Ιησού 
• εσωτερικά των ενετικών τειχών επί της Λ. Πλαστήρα  (κάτω από τον προμαχώνα Μαρτινένγκο)
• στο διαμορφωμένο χώρο βορείως της πύλης Παντοκράτορα επί της οδού Αρχ. Μακαρίου
• ανατολικά του Προμαχώνα Αγ. Ανδρέα νότια των κτιρίων της ΚΣΟΣ επί της οδού Αρχ. Μακαρίου.
• στον χώρο της τάφρου ανατολικά της Λ. Ικάρου (κυλινδρόμυλοι Καστρινάκη)
• στο χώρο της τάφρου μεταξύ των προμαχώνων Μαρτινέγκο Βηθλεέμ που λειτουργούσε μέχρι πρόσφατα ως χώρος στάθμευσης από τη ΔΕΠΤΑΗ. 

Πρόταση προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής
Μετά τη σύντομη αναδρομή στο ιστορικό του θέματος από τον πρόεδρο της Επιτροπής και τη διαλογική συζήτηση που ακολούθησε, το Σωματείο Επιχειρηματιών χώρων Στάθμευσης Ηρακλείου κατέθεσε προς την Επιτροπή Κυκλοφορίας υπόμνημα με αριθ. Πρωτ. 129354/10-11-2016, για το οποίο ο  Πρόεδρος ζήτησε τη διαβίβασή του προς τη Νομική Υπηρεσία και τη Δ/νση Συντήρησης και Αυτεπιστασίας του Δήμου Ηρακλείου. Ο κος Χ. Παπαδάκης ζήτησε την διαφοροποίηση στοιχείων από την εισήγηση της Υπηρεσίας και  πρότεινε την τοποθέτηση πινακίδων Ρ8 (κλειστή οδός για όλα τα οχήματα και προς τις δυο κατευθύνσεις),  και όχι πινακίδες  Ρ7 (απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα), σε όλους τους χώρους των ενετικών τειχών που στο παρελθόν λειτουργούσαν ως χώροι στάθμευσης οχημάτων τους οποίους διαχειρίζονταν η ΔΕΠΤΑΗ ΑΕ. Αναφορικά με τα υπόλοιπα ζητήματα που θέτει η  Υπουργική Απόφαση και την τοποθέτηση κινητής μπάρας στους εν λόγω χώρους, ο Πρόεδρος της Επιτροπής επισήμανε ότι βρίσκονται προς επεξεργασία στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Ηρακλείου (Νομικό Τμήμα, Τμήμα Παλιάς Πόλης και Τμήμα Κοινοχρήστων Χώρων), για τυχόν ενέργειες.
Εν συνεχεία η Επιτροπή γνωμοδότησε ομόφωνα για την τοποθέτηση πινακίδων Ρ8   σε όλους τους χώρους των ενετικών τειχών που λειτουργούσε στο παρελθόν η ΔΕΠΤΑΗ ΑΕ ως parking, με εξαίρεση τα οχήματα έκτακτης. Η γνωμοδότηση της επιτροπής προτείνεται να ισχύσει για τους παρακάτω χώρους:  
• στο ισόπεδο τμήμα μεταξύ των προμαχώνων  Βιττούρι και Ιησού,
• στην τάφρο κατά μήκος του ευθύγραμμου τμήματος μεταξύ των προμαχώνων Βιττούρι και Ιησού 
• εσωτερικά των ενετικών τειχών επί της Λ. Πλαστήρα  (κάτω από τον προμαχώνα Μαρτινένγκο)
• στο διαμορφωμένο χώρο βορείως της πύλης Παντοκράτορα επί της οδού Αρχ. Μακαρίου
• ανατολικά του Προμαχώνα Αγ. Ανδρέα νότια των κτιρίων της ΚΣΟΣ επί της οδού Αρχ. Μακαρίου.
• στον χώρο της τάφρου ανατολικά της Λ. Ικάρου (κυλινδρόμυλοι Καστρινάκη)
• στο χώρο της τάφρου μεταξύ των προμαχώνων Μαρτινέγκο Βηθλεέμ που λειτουργούσε μέχρι πρόσφατα ως χώρος στάθμευσης από τη ΔΕΠΤΑΗ. 

ΘΕΜΑ 3o: Έγκριση δύο διαδρομών  τουριστικού τραίνου για περιήγηση στην πόλη του Ηρακλείου
Σύντομο Ιστορικό
Το θέμα της βατότητας των τουριστικών τραίνων περιήγησης της πόλης Ηρακλείου, έχει 
απασχολήσει και στο παρελθόν την Επιτροπή Κυκλοφορίας χωρίς ποτέ να ολοκληρωνόταν 
θετικά,  καθώς δεν συνοδευόταν από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.  
Μετά από νέα αιτήματα επιχειρήσεων για την βατότητα διαδρομών τουριστικών  τραίνων περιήγησης στην πόλη του Ηρακλείου, το Τμήμα μας ως είθισται εισηγήθηκε τα εν λόγω αιτήματα  στην Επιτροπή Κυκλοφορίας του Δήμου Ηρακλείου. 
Με την σειρά της η Επιτροπή Κυκλοφορίας εξετάζοντας την εισήγηση, αποφάσισε την σύσταση τετραμελούς επιτροπής (αρ. πρωτ.: 109603/17-08-2015 πρακτικό), η οποία θα  μελετήσει όλες τις  μελέτες κυκλοφοριακών επιπτώσεων που θα κατατεθούν και θα αφορούν την βατότητα και τις διαδρομές των τουριστικών τραίνων. 
Η συγκεκριμένη Επιτροπή συστάθηκε με την 174/2016 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου και αποτελούνταν από τέσσερα μέλη: 
Α) Τον κ. Ιωάννη Σχινά, Τοπογράφο Μηχανικό και μέλος της Επιτροπής Κυκλοφορίας του  Δήμου Ηρακλείου, 
Β) Τον κ. Μαρίνο Παττακό, Προϊστάμενο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ηρακλείου.
Γ) Τον κ. Ιωάννη Σπυριδάκη, Πολιτικό Μηχανικό της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δ. Ηρακλείου, 
Δ) Τον κ. Γεώργιο Σμυρνάκη, Πολ. Μηχανικό Τ.Ε. της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δ. Ηρακλείου.

Η επιχείρηση οδικών μεταφορών "Κουτεντάκης Ιωάννης" ήταν η μόνη εταιρεία που κατέθεσε αίτηση με φάκελο μελέτης κυκλοφοριακών επιπτώσεων (αρ.πρωτ.: 1714742/21-12-2015 και διορθωτική μελέτη με αρ. πρωτ.: 98144/31-08-2016). 
Η τετραμελή Επιτροπή μετά από διεξοδική εξέταση της μελέτης αλλά και την απαιτούμενη αυτοψία των δύο αιτούμενων διαδρομών, ενέκρινε ομόφωνα την βατότητα των διαδρομών του τουριστικού τραίνου.
Διευκρινίζεται ότι ενόψει της επικαιροποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης, όλα τα σχετικά θέματα που επηρεάζουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα της Παλιάς Πόλης θα τύχουν επανεξέτασης από τον μελετητή.

Εισηγούμαστε:
Μετά την ομόφωνη έγκριση της τετραμελούς επιτροπής εισηγούμαστε θετικά ως προς την βατότητα των διαδρομών του τουριστικού τραίνου. 

Πρόταση προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής
Η επιτροπή αποφάσισε κατά πλειοψηφία την αναβολή της συζήτησης του θέματος, προκειμένου να υποβληθεί γνωμοδότηση από το μελετητή της παλιάς πόλης του Ηρακλείου για κυκλοφοριακά θέματα, κ. Ρέντζο σχετικά με τις ενδεχόμενες κυκλοφοριακές επιπτώσεις που θα επιφέρει η κυκλοφορία του τουριστικού τραίνου. 
Επί του θέματος, το μέλος της Επιτροπής κ. Γ. Ψαρράς έδωσε λευκή ψήφο.

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2025 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis