Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Απάτη με πιστωτικές κάρτες με θύματα ξενοδόχους και στην Κρήτη

Image
ksenodoxeiaapates.jpg
 clock 10:54 | 26/03/2015
writer icon newsroom ekriti.gr

Επανέρχεται στο προσκήνιο  απάτη με πιστωτικές κάρτες και διαπιστωμένα κρούσματα σε ξενοδοχεία σε Χανιά και Ζάκυνθο η οποία έχει σημάνει συναγερμό στον ξενοδοχειακό κλάδο με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας να προχωρά σε ενημέρωση των μελών του για να αποφεύγουν στο μέλλον τέτοια περιστατικά.

Η ενημέρωση προς τα ξενοδοχεία έχει τη σφραγίδα της  διεύθυνσης καρτών συγκεκριμένης τράπεζας και αφορά στην  πρακτική που ακολουθούν οι φερόμενοι ως δράστες απάτης.
Σύμφωνα με την τράπεζα: "Αρχικά , γίνεται η κράτηση (μέσω e-mail ή στο site της επιχείρησης) και σαν εξ αποστάσεως μέσο πληρωμής χρησιμοποιείται από τον «πελάτη» μια πιστωτική κάρτα που , όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων , ανήκει σε άτομο που δεν γνωρίζει τίποτα για τη συναλλαγή. Ο «πελάτης» είναι συνήθως ιδιώτης ή ταξιδιωτικός πράκτορας που κάνει κράτηση για γκρουπ τουριστών.

Αφού γίνει η χρέωση της πιστωτικής κάρτας και μερικές ημέρες πριν την ημερομηνία άφιξης ο «πελάτης» ακυρώνει την κράτηση επικαλούμενος λόγους ανωτέρας βίας και ζητεί από την επιχείρηση να του επιστρέψει το ποσόν της κράτησης σε δικό του όμως τραπεζικό λογαριασμό αντί του λογαριασμού της πιστωτικής κάρτας με την δικαιολογία ότι η πιστωτική του κάρτα έχει κλαπεί και έχει ακυρωθεί (αν ο «πελάτης» είναι ταξιδιωτικός πράκτορας ζητεί αντίστοιχα να του καταβληθεί με τον ίδιο τρόπο και η προμήθεια του). Με τον τρόπο αυτό οι φερόμενοι ως δράστες έχουν κατορθώσει να εξαπατήσουν πολλές επιχειρήσεις του κλάδου εκμεταλλευόμενοι την καλή πίστη και ενδεχομένως την ελλιπή γνώση των υπαλλήλων σε ότι αφορά τους κανονισμούς που διέπουν τις συναλλαγές με πιστωτική κάρτα".

Για την πρόληψη τέτοιων κρουσμάτων απάτης, θα πρέπει οι ξενοδόχοι να έχουν ως κανόνα το εξής: Σε περίπτωση ακύρωσης της συναλλαγής, που έχει πληρωθεί μέσω πιστωτικής κάρτας να μην αποδίδονται ποτέ μετρητά στον πελάτη ή σε άλλο τραπεζικό λογαριασμό του, αλλά να γίνεται πίστωση της συναλλαγής στο λογαριασμό της ίδιας πιστωτικής κάρτας που είχε χρεωθεί  αρχικά.

 Όπως δήλωσε στο Ράδιο Κρήτη ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γιώργος Τσακίρης, πρώτη φορά είχαμε θύματα αυτής της απάτης προ οκταετίας περίπου. Τότε είχε γίνει ενημέρωση στους ξενοδόχους και υπήρχε η αίσθηση πως κανείς δεν θα έπεφτε ξανά θύμα τέτοιων επιτηδείων. Όμως πρόσφατα τραπεζικό ίδρυμα τους ενημέρωσε πως η απάτη επαναλήφθηκε και είχε θύματα ξενοδόχους σε Χανιά και Ζάκυνθο κι έτσι το ζήτημα ήλθε και πάλι στο προσκήνιο.
Να σημειώσουμε πως το θέμα της χρήσης πιστωτικών καρτών χρήζει μεγάλης προσοχής γενικότερα στο χώρο των ξενοδοχείων καθώς προ διετίας είχε καταγραφεί περιστατικό χρήσης κλεμμένης πιστωτικής , μέσω της οποίας «φεσώθηκαν» με περίπου 15.000 ευρώ ξενοδοχεία σε Μάλια και Σταλίδα από τουρίστα που είχε κάνει χρήση της κάρτας χωρίς να του ανήκει.

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis