Κρήτη

Ρέθυμνο

Κρήτη: Ανοίγει τα χαρτιά του ο διευθυντής του σχολείου για τους καταδικασθέντες μαθητές

Κατάληψη Ρεθυμνο

Θυελλώδεις διαμαρτυρίες, έχει προκαλέσει η καταδικαστική απόφαση των τριών 14χρονων μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου που τιμωρήθηκαν με 80 ώρες κοινωνικής εργασίας, για την κατάληψη που έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Κι ενώ το θέμα έφτασε μέχρι τον Άρειο Πάγο και τη Βουλή και στα δημοσιογραφικά γραφεία φτάνουν συνεχώς ανακοινώσεις και ψηφίσματα κατά της καταδίκης των μαθητών και κυρίως κατά της απόφασης του διευθυντή να απευθυνθεί για τη λήξη της κατάληψης στον εισαγγελέα, το «Ρ» προκειμένου να υπάρξει αντικειμενική και όχι μονομερής ενημέρωση, δίνει βήμα στον κ. Σωκράτη Ντριάνκο, ώστε να εξηγήσει τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.
 
Ο Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου εξηγεί με λεπτομέρειες στο rethemnosnews.gr τι ακριβώς συνέβη τις ημέρες της κατάληψης του Σεπτεμβρίου του 2016, τονίζοντας εξ αρχής, ότι μοναδικό του μέλημα ήταν και είναι η ασφάλεια των 347 ανηλίκων μαθητών που φοιτούν στο σχολείο που διευθύνει.      
 
Ξεκινώντας από την πρώτη μέρα της κατάληψης ο ίδιος περιγράφει:
Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου
«Πήγα όπως πάντα στο σχολείο στις 6:30 το πρωί, ως διευθυντής του σχολείου πάω πρώτος και φεύγω τελευταίος. Βρήκα την κεντρική καγκελόπορτα με αλλαγμένη κλειδαριά. Μέσα βρίσκονταν τρεις μαθητές που με ενημέρωσαν ότι το σχολείο τελεί υπό κατάληψη. Δίπλα στην κεντρική καγκελόπορτα υπάρχει μια μικρότερη πόρτα η οποία είναι συνδεδεμένη με θυροτηλέφωνο για ν’ ανοίγουμε σε γονείς ή σε άλλους που έρχονται στο σχολείο. Από αυτή τη μικρή πόρτα μπήκα με το κλειδί μου, εξηγώντας στα παιδιά ότι έπρεπε να πάω στο γραφείο μου για να κάνω κάποιες διαδικασίες για την επίσκεψη που είχαμε να κάνουμε ως σχολείο στη Βουλή. Φτάσαμε συζητώντας μέχρι το γραφείο μου κι εκεί ρώτησα τα παιδιά, ποια είναι τα αιτήματά τους. Μου απάντησαν ότι: δεν έχουν μπάλες στα διαλείμματα, βουίζουν οι ανεμιστήρες στις τάξεις, υπάρχει υγρασία σε κάποια αίθουσα… Καθώς δεν βρέθηκε πεδίο συνεννόησης βγήκα έξω όπως μου ζήτησαν, και άρχισα να τηλεφωνώ στους γονείς των τριών παιδιών. Του ενός η μητέρα μου είπε ότι βρίσκεται εκτός Ρεθύμνου και θα ερχόταν στο σχολείο να επιληφθεί του θέματος, του δεύτερου ότι γνώριζε για την κατάληψη και ότι έχει αιτήματα που πρέπει να ικανοποιηθούν. Στο τρίτο τηλεφώνημα απάντησε το ίδιο το παιδί και είπε ότι εκείνο έχει το κινητό που είχε δηλωθεί σε μας, ως κινητό της μητέρας.
Περίμενα έξω να έρθουν και οι υπόλοιποι καθηγητές και ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του σχολείου μας για να δούμε τι θα κάνουμε. Μετά τις 7:30 άρχισαν να φέρνουν οι γονείς τα παιδιά και με ρωτούσαν αν θα τ’ αφήσουν ή όχι, λόγω της κατάληψης. Τους είπα ότι θα κάνουμε προσπάθειες κι αν μας αφήσουν οι μαθητές θα ανοίξει το σχολείο.
Οι μαθητές βέβαια έμπαιναν στο σχολείο, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις.  Όταν ήρθε ο πρόεδρος γονέων ο κ. Ζαμπετάκης του επέτρεψαν να μπει μαζί με την υποδιευθύντρια του σχολείου την κ. Μιχάλη. Μίλησαν κι εκείνοι με τα παιδιά, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Οι καθηγητές συνήθως φεύγουν όταν έχει κατάληψη, αλλά εγώ ήμουν υποχρεωμένος να μείνω. Δεν μπορούσα ν’ αφήσω ανήλικα παιδιά μόνα τους. Κατά τη διάρκεια της ημέρας ήρθαν και άλλοι εξωσχολικοί, ως προς αυτό το σχολείο που κατά δηλώσεις των μαθητών ήταν από άλλα σχολεία. Το απόγευμα τους ζήτησα ν’ αφήσουν το σχολείο, εξηγώντας τους, ότι δε θα ήθελα να μείνουν τη νύχτα μέσα, γιατί τα παιδιά ήταν ανήλικα και η ευθύνη των δασκάλων είναι πολλή μεγάλη. Τα συνοδεύουμε, τα επιβλέπουμε και τα προσέχουμε για να μην τους συμβεί κάτι. Και πάλι όμως δε καταφέραμε να συνεννοηθούμε.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας σε επικοινωνία που είχα με τον προϊστάμενο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Ταξάξη μου είπε ότι θα έρθει πολύ νωρίς προκειμένου να βοηθήσει και να λήξει η κατάληψη».
 
Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου
«Το πρωί 6 – με 6:30 πράγματι ο κ. Ταξάκης ήρθε στο σχολείο, φυσικά ήμουν εκεί αλλά και πάλι δε βρέθηκε πεδίο συνεννόησης. Πήγε 8 ήρθε και πάλι ο πρόεδρος γονέων και κηδεμόνων, οι συνομιλίες συνεχίστηκαν, αλλά κατέληξαν και πάλι άκαρπες. Ωστόσο, υπήρξε κι ένας μικροτραυματισμός ενός παιδιού, αλλά ήμασταν εκεί κι αμέσως μπήκε η κ. Μιχάλη και το βοήθησε.
Καθώς δεν είχαν γίνει ακόμα εκλογές και δεν υπήρχε 15μελές, ρώτησα με ποιον θα μιλώ και ένας συγκεκριμένος μαθητής μου είπε, με μένα θα μιλάς. Το μεσημεράκι του τηλεφώνησα και του είπα, ότι ήδη κάποιος χτύπησε μήπως και τον πείσω να λήξει η κατάληψη. Να θυμίσω ότι και στην περσινή κατάληψη κάποιος μαθητής έσκισε το χέρι του σε σπασμένο τζάμι, ενώ αναφέρθηκαν και άλλα περιστατικά τραυματισμών σε καταλήψεις και ανησύχησα ακόμα περισσότερο.
Νιώθοντας υπεύθυνος για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών επέμεινα στο να λήξει η κατάληψη. Με είπαν ευθυνόφοβο, αλλά εγώ δεν μπορούσα να περιμένω να συμβεί πρώτα το κακό κι ύστερα ν’ αναζητήσουμε τις ευθύνες και το τι έπρεπε να είχε γίνει από πριν.
Ενημέρωσα τους μαθητές ότι υπάρχει νομοθεσία και ότι θα απευθυνθώ στην αρμόδια αρχή που είναι ο εισαγγελέας υπηρεσίας. Να πάτε όπου θέλετε ήταν η απάντηση. Έτσι την Τρίτη το μεσημέρι πήγα στο εισαγγελέα και κατέθεσα το έγγραφο ενημέρωσης σύμφωνα με το άρθρο 37 του Ποινικού Δικαίου. Από κει και πέρα αναλαμβάνουν οι δικαστικές αρχές.
Τις δύο νύχτες που το σχολείο τελούσε από κατάληψη περνούσα συνέχεια από έξω καθώς ανησυχούσα για παιδιά που βρίσκονταν μέσα.
Ο μόνος στόχος, και το μοναδικό μου μέλημα ήταν να μην υπάρξει ούτε σωματικός ούτε ψυχικός τραυματισμός στα παιδιά, γιατί γνωρίζω καλά ότι παιδιά των μικρότερων τάξεων πιέστηκαν για να υπογράψουν ότι συμφωνούν, ενώ πολλοί μαθητές που ήθελαν να φύγουν να γυρίσουν στο σπίτι τους, δεν τους άνοιγαν να βγουν. Υπογραμμίζω ότι είμαι ο υπεύθυνος για 347 ανήλικους μαθητές, η ευθύνη μου είναι μεγάλη. Η κατάληψη τελικά έληξε την Τετάρτη το μεσημέρι 28 Σεπτεμβρίου»
 
«Ήταν δική μου η απόφαση»
Ο κ. Ντριάνκος ανέφερε ότι η απόφαση να απευθυνθεί στον εισαγγελέα ήταν αποκλειστικά δική του, ενώ παραδέχτηκε ότι κάποιοι, ανάμεσά τους και ο κ. Ταξάκης, τον συμβούλεψαν να μην πάει στον εισαγγελέα. «Ναι με συμβούλεψαν να μην πάω, αλλά την ευθύνη για να μην πάθουν κάτι τα παιδιά, την έχω εγώ. Άρα εγώ έπρεπε να ενεργήσω».
Σχολιάζοντας την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, αρκέστηκε να πει, «Λείπει μόνο από την τελευταία σειρά, τον καταδικάζουμε σε θάνατο στην πυρά, όπως στην Ιερά Εξέταση».
Και πρόσθεσε: «Δεν περιμένω και δεν περίμενα να συμφωνήσουν όλοι μαζί μου, ο καθένας έχει την άποψή του. Υπάρχουν συνάδελφοι, οι οποίοι δεν συμφώνησαν και δεν συμφωνούν με την αναφορά μου στην εισαγγελία, δεν συμφωνούν όμως πολύ περισσότερο με την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου. Από την άλλη υπάρχουν επίσης και αρκετοί συνάδελφοι, που συμφωνούν μαζί μου, γιατί κι εκείνοι θεωρούν ότι προηγείται η ασφάλεια των παιδιών. Όπως υπάρχουν και γονείς που ήρθαν και μου έδωσαν συγχαρητήρια».
 

Κρήτη

Υφυπουργός Υποδομών για ΒΟΑΚ: Διόδια για τους Κρητικούς όπως στην υπόλοιπη χώρα

Nέο τμήμα του ΒΟΑΚ

Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, τον ΒΟΑΚ, τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση αλλά και τα επόμενα βήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, στη Βουλή, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Απαντώντας ο κ. Καραγιάννης, σε σχετικές επίκαιρες ερωτήσεις των βουλευτών κ.κ. Χάρη Μαμουλάκη (ΣΥΡΙΖΑ) και Βασίλη Κεγκέρογλου (Κίνημα Αλλαγής) για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, τις πηγές χρηματοδότησής του, το χρονοδιάγραμμα και τα διόδια, διαβεβαίωσε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

Ο υφυπουργός Υποδομών, ξεκαθάρισε ότι από την πρώτη στιγμή που η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ανέλαβε την εξουσία, έθεσε ως άμεση προτεραιότητα της την υλοποίηση αυτού του έργου. «Άλλωστε και οι εξαγγελίες που έγιναν στην Κρήτη τον περασμένο Μάιο είχαν ακριβώς αυτό το στόχο. Ποιος ήταν αυτός; Να δείξει ότι η Κυβέρνηση προχωράει με έργα και όχι λόγια στην υλοποίηση του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη», είπε.

Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε διεξοδικά στην πορεία του έργου, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.  

«Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως το έργο στήθηκε σχεδόν από το μηδέν.  Η  εντολή του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ήταν για άμεση απεμπλοκή και ωρίμανση του έργου και αυτό κάναμε».

Στην συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε συγκεκριμένες ενέργειες που έχουν γίνει, επισημαίνοντας ότι έχουν γίνει περισσότερα από όσα έχουν γίνει ποτέ.

Όπως είπε:

Ενιαιοποιήσαμε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία,

Οριστικοποιήσαμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες,

Αναβαθμίσαμε τις προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας του δρόμου,

Εντάξαμε και τη βελτίωση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο

Δημοπρατήσαμε έργα αντιμετώπισης κατολισθητικών φαινομένων, προϋπολογισμού 30 εκ. € σε διάφορα σημεία του άξονα.

Επιπλέον, ο υφυπουργός είπε ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και κατατέθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση, τόσο για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, όσο και για το τμήμα του ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη, για το οποίο ήδη ξεκίνησε και η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και ως τα τέλη του έτους θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο.

Στο σημείο αυτό ο υφυπουργός τόνισε ότι «είναι αδιανόητο να εγκαλείται η κυβέρνηση αυτή επειδή έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, γιατί προχωρά το έργο με μελέτες, γιατί υπάρχει πλέον χάραξη.»

«Εμείς δεν είπαμε ποτέ ψέματα στους Κρητικούς. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, είπαν εξαρχής την αλήθεια. Και εμείς αυτό δεν πρόκειται να το αλλάξουμε. Και οι Κρητικοί τόσα χρόνια άκουγαν λόγια. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουν χάραξη του δρόμου!»

Επίσης ανέφερε ότι «ετοιμάζονται οι περιβαλλοντικές μελέτες των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων, η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που θα δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους ως δημόσιο έργο, ενώ για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά έχουν ανατεθεί και ολοκληρώνονται  ήδη οι μελέτες ώστε να εισαχθεί ως προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης. «Μελετάται ταυτόχρονα και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο, ενώ και ευρύτερα το πρόγραμμα έργων μας στην Κρήτη εξελίσσεται κανονικά», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.

Ο κ. Καραγιάννης, μάλιστα έδωσε αναλυτικά στοιχεία για τις πηγές χρηματοδότησης και το ύψος αυτών, για κάθε κομμάτι του έργου ξεχωριστά.

Όπως εξήγησε, από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλιστεί 1,027 δισ. ευρώ για το τμήμα Κίσσαμος – Άγιος Νικόλαος.

«Αναφορικά με τα παράλληλα οδικά δίκτυα» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης, «η προμελέτη οδοποιίας που έχει εκπονηθεί για τα τμήματα  Χανιά - Ηράκλειο και  Χερσόνησος – Νεάπολη εξασφαλίζει απολύτως, μέσω των ανισόπεδων κόμβων που προβλέπονται, τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Κρήτης σε κάθε περιοχή διέλευσης αυτού».

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών το ίδιο συμβαίνει και με την, ήδη αδειοδοτημένη περιβαλλοντικά, μελέτη αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, καθώς και την υπό εκπόνηση μελέτη του τμήματος Χανιά – Κίσσαμος.

Επίσης, διευκρίνισε ότι το οδικό δίκτυο Κρήτης – σύμφωνα με τον Καλλικράτη – ανήκει στην Περιφέρεια, και «εμείς έχουμε φροντίσει, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, να συνδέεται με τον ΒΟΑΚ, ώστε να παρέχεται εύκολη και κυρίως ασφαλής πρόσβαση σε αυτό».

Όσον αφορά τις αιτιάσεις βουλευτών, ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ για τα διόδια του ΒΟΑΚ, ο υφυπουργός Υποδομών είπε ότι θα υπάρχουν διόδια και απευθυνόμενος στους εκπροσώπους της Αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε: Δεν μπορείτε να λέτε ψέματα στους κρητικούς ότι “εμείς θα κάναμε το έργο χωρίς διόδια”, γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια. Ούτε βέβαια ότι θα υπάρχουν διόδια για τους μη Κρητικούς. Αυτά δεν γίνονται σε καμιά χώρα του κόσμου!».

Συμπλήρωσε επίσης ότι, και η Σικελία έχει διόδια στους αυτοκινητόδρομους που συνδέουν τα τρία μεγάλα αστικά κέντρα και η Μαγιόρκα και τώρα, σύμφωνα με το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας που κατέθεσε η Ισπανία προβλέπεται η εγκατάσταση διοδίων σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο.

«Να είμαστε προσεκτικοί, τι λέμε. Εμείς δεν κρύψαμε την πραγματικότητα στους Κρητικούς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης και κατέθεσε υπηρεσιακό έγγραφο του Απριλίου 2018, στο οποίο αναφερόταν «αναμενόμενες εισπράξεις διοδίων 75 εκ. ευρώ και χρηματοδοτική συνδρομή Δημοσίου μόνο 500 εκατ. ευρώ»  ενώ  η τωρινή κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει 1, 027 δισ. ευρώ.

«Ξέρετε τι λέει αυτό έγγραφο;», ρώτησε τους επερωτώντες βουλευτές ο υφυπουργός. «Ότι δεν είχατε χρηματοδοτικό μοντέλο, δεν είχατε μελέτες, δεν είχατε χάραξη και είχατε βάλει και διόδια! Παρόλα αυτά βγαίνατε και λέγατε ότι δεν θα βάζατε διόδια!».

Τέλος, ανέφερε ότι τα διόδια που θα πληρώνουν στον ΒΟΑΚ οι Κρητικοί είναι αυτά που πληρώνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες, δηλαδή 0,063 ανά χιλιόμετρο, αλλά με αναλογική χρέωση και ηλεκτρονικά, για τους κατοίκους της Κρήτης ,ώστε να είναι δίκαια μετά την κατασκευή του δρόμου.

 

Διαβάστε επίσης:

Για πρώτη φορά οι ενστάσεις του ΤΕΕ – ΤΑΚ για το νέο ΒΟΑΚ

ΒΟΑΚ: Από πού θα περάσει ο νέος δρόμος - Το Ράδιο Κρήτη φέρνει στο φως στοιχεία της μελέτης

ESPA BANNER